Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Tycker att trafiksäkerheten blivit sämre sista åren, senast idag var jag nära köra på en cyklist som körde ut vid ett trafikljus där jag hade grönt och cyklisten rött. Dessutom var jag nära att kollidera med en bil i en rondell där en bilist sket i väjningsplikten för fordon som ska in i rondellen, var tvungen att tvärstanna i rondellen. Vad är era upplevelser?
Trafiksäkerheten har helt klart blivit sämre. Delvis har vi idag en väldigt stor grupp målvaktsbilar som snurrar omkring i trafiken, där folk inte har körkort. Sedan så är min uppfattning också att när man väl slopade skattemärket, så var det många som gjorde likadant med besiktningarna och det är ju inte heller bra. Man kör alldeles för fort, man kör hackigt som också är trafikfarligt, man använder inte blinkers, dubbelparkerar trafikfarligt, skiter i skyltar där det är förbjudet att antingen svänga höger el vänster osv. Idag verkar det ju också vara närmast till standard att man smiter vid trafikolyckor. Det var ju något som var helt otänkbart för 10-15 år sedan.
Polisen verkar också ha kapitulerat när det gäller trafikkontroller i städerna
Vi har tyvärr även fått ett parallellsamhälle i trafiken också, där säkerhet och regler är åsidosatta.