2017-08-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag skämtade nog till med GT:n. Nej, jag är övertygad om, och kan slå vad om en runda öl på nästa Husarö-fest, att det är något riktigt elakt som sades där ute. Att det bara skulle vara en snedfylla tror jag inte på. Och det är väl just det där "allvarliga" som gör att man hänger kvar i tråden och gottar sig åt alla spekulationer.

Det vore ju väldigt komiskt om det var folk från festen som går in här och "lurkar" vad som skrivs. Jag tror de får sig ett rejält gott skratt emellanåt om våra tokiga tankar!

Men jag tror inte AB och DP gör det. AB ligger nog i badkaret och skakar med en blöt filt omkring sig, i ett svårt fall av Ågren.

Det sägs att Tjajkovski är bög. Vem är då denna "K" (en blond anorektisk kvinna) som syns på hans Instagrambilder med texten att de minsann ska flytta till en viss ort inom 5 år?
Citera
2017-08-07, 18:10
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Men är det så polisen kommer att motivera att ärendet ska sekretessprövas? (Om de ens måste motivera det?) Jag har lite svårt att förstå detta.
Jag tänker att det är därför de vill sekretesspröva. Att ge sig på en fd finansminister kommer garanterat att ge problem för den som vittnar.
Citera
2017-08-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det kan ju faktiskt vara så att han är förbannat trött på folket i och kring dom här bolagen.

Han kan ha bett om ursäkt för att ha brusat upp och varit packad . Men inte för annat som påstås

Men varför skulle ha söka sig till terapi för det? Och dessutom se till att det aldrig mer händer?
Citera
2017-08-07, 18:16
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
NEJ! Det får INTE kallas vad som helst. Social kontroll är ett stort problem i vårt samhälle.

Det är en mekanism som gör att personer inte vågar anmäla brott. Är det ett sådan samhälle du vill ha?

Jo. Du må kalla det för vad du vill.
Du gissar att det ligger till så för att det passar din tes.
Jag däremot tror att det här i grunden är rent skvaller och skitsnack, nu är det svårt att stoppa den rullande snöbollen.

Ingen anmälan från någon drabbad,inga vittnen.
Men en polisanmälan från en polis som inte ens var på plats.
Tycker inte att detta låter som ett enkelt fall, låter mer som om fallet läggs på is.
Citera
2017-08-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är du dum i huvudet helt?
Jag har inte någonstans hävdat något sådant - utan precis tvärtom, det finns INGET brott i att servera folk sprit på privata fester och inga regler om att man inte får servera för berusade på privata tillställningar...

Inte ens om du har catering så gäller reglerna för ustkänkning, catering förvandlar inte en privat fest till något annat.
Och nu påstår du alltså att du inte hävdat att det funnits tjänstepersonal på plats som ordnat med mat?

Citat:
Vi pratar om folk med pengar - de har personal på plats under hela serveringen och bortdukning, omdukning osv...

Citat:
Du tror att lilla frun skötte marktjänst och bäddade sängar hahahaha
Nej, du de har folk som sköter sådant.
Citera
2017-08-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då får väl du förklara vad som hänt, Einstein? Jag har bara läst det som står i tidningen.
Han har fått sparken från alla inkomstattraktiva jobb. Läste du inte ekonomisidorna?
Citera
2017-08-07, 18:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Och nu påstår du alltså att du inte hävdat att det funnits tjänstepersonal på plats som ordnat med mat?
1) Jag har aldrig talat om "tjänstefolk" -- cateringpersonal är inte "tjänstefolk"

2) Jag har aldrig hävdat att de brutits mot något utskänkningstillstånd -- tvärtom, att fester av den typen inte kräver några utskänkningstillstånd och att det inte finns några regler om att man inte får servera berusade personer på privata tillställningar.
Citera
2017-08-07, 18:31
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tomas Tjajkovski själv är nog inte helt oskyldig i det som hänt Anders Borg och han verkar kunna jävlas rätt ordentligt med dom han ogillar.

Författaren Lena Einhorn, vars bok "Madeleine F" släpptes i höstas, stäms av familjevännen Tomas Tjajkovski, rapporterar Dagens Nyheter. Tjajkovski menar att boken pekar ut hans far som våldtäktsman.
Romanfiguren Madeleine säger vid ett tillfälle i boken "Minns du min pappa? Han våldförde sig på mig." Enligt Tomas Tjajkovski råder det ingen tvekan om att Madeleine är baserad på hans avlidna syster,
– Jag vill inte att mina tre döttrar och resten av familjen ska få höra att deras farfar var en våldtäktsman, säger Tomas Tjajkovski till DN.
Nu har han valt att stämma Einhorn i Stockholms tingsrätt och anklagar henne för förtal av avliden.

Källa: https://www.sydsvenskan.se/2017-02-27/lena-einhorn-stams-av-familjevan

Finns redan en tråd på FB om denna händelsen
(FB) Lena Einhorn stäms av familjevän

Du har nog rätt. Får taskiga vibbar av honom, då han uppenbarligen söker konfrontation så snart han för möjlighet. Vi får helt enkelt göra lite research på honom och se vad han är för en filur.
Citera
2017-08-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Man kan väl för fan inte anta att en människas syn på något grundas på vad den sagt när den är så full att den springer och visar kuken och härjar.

Häng honom gärna men inte pga att han kallat någon slampa när han var stupfull. Han har uppenbarligen alkoholproblem. Det kan man förstå med det samvetet.

Sådana värderingar kommer väl inte från ingenstans bara för att man har druckit - de måste finnas under all polerad fasad.
Citera
2017-08-07, 18:34
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men varför skulle ha söka sig till terapi för det? Och dessutom se till att det aldrig mer händer?

Du om nån borde väl veta att folk ballar ur ibland på fyllan.
Människor söker terapi för allt möjligt nu för tiden, så även folk som dricker för mycket nån gång.

Att se till att det inte händer igen ? Kan naturligtvis beropå att han varit packad,gapig och vinglig.
Det måste ju inte per automatik betyda att han dragit ut tasken, kallat värdinna för hora eller sprungit omkring och klämt folk på ballen.

På fester ibland finns det alltid någon dum fan som ska överdriva. Ibland som en kul grej ,men även för att försöka göra bort den mest packade.
Och det här vet du.
Men här handlar det om BORGaren, och då tycks folk här gärna vilja dölja sina dubbla måttstockar så gott det går
Senast redigerad av locknloll 2017-08-07 kl. 18:37.
Citera
2017-08-07, 18:35
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Sådana värderingar kommer väl inte från ingenstans bara för att man har druckit - de måste finnas under all polerad fasad.
Om man säger att man är en elefant och är på cirkus under rus, ligger det även sanning i det då? Bakom den polerade fasaden, menar jag.
Citera
2017-08-07, 18:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Anders Borg är en man med makt och kontakter, Dominika Peczynski är en halvgalning som gör allt för att försvara sin person.

Det som skrivits i tråden gör gällande att det började med otrevligheter, och det var därför AB inte fick sova i "huvudhuset". Ni som har varit med på fester i skärgården vet att det, för vissa personer, är lite extra fint att få sova i huvudbyggnaden.
Det står att han hade tilldelats sovplats i ett annat hus -- inte om det hände före eller efter snoppviftandet.
Vanligen tilldelas man sin sovplats innan själva festen börjar, (när man anländer), eftersom man brukar ställa in sin packning i det rum man skall sova i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in