2017-08-07, 11:06
Medlem
Aa somalier, araber (mellanöstern folk), afghaner o dom bruka ju inte ha så där bra rykte. De bråkar, de mördar folk, de stjäl saker o.s.v.

Vilka sorters folkgrupp gillar ni o vilka gillar ni inte ?
Citera
2017-08-07, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Aa somalier, araber (mellanöstern folk), afghaner o dom bruka ju inte ha så där bra rykte. De bråkar, de mördar folk, de stjäl saker o.s.v.

Vilka sorters folkgrupp gillar ni o vilka gillar ni inte ?

Jag gillar folk som arbetar, betalar skatt och respekterar samhällsordning och andra mäniskor och vet att uppföra sig.

Jag ogillar bidragstagare som dränerar resurserna, stjäl, våldtar och inte kan respektera andra människor.

Jag gör ingen uppdelning på folkgrupp, men den observante kan säkerligen hitta en korrelation mellan ovan nämnda beteenden och olika folkgrupper.
Citera
2017-08-07, 11:21
Bannlyst
Har nog svårast för tälten: de kolsvart klädda helt täckta muslimska kvinnorna samt de somaliska kvinnorna med alla sina små barn. Det skriker ju bara dominans och övertagande om dem.

Har förstås också väldigt svårt för blattegängen och afghanerna. Man blir förvånad varje gång man träffar en trevlig blatte.
Citera
2017-08-07, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Har nog svårast för tälten: de kolsvart klädda helt täckta muslimska kvinnorna samt de somaliska kvinnorna med alla sina små barn. Det skriker ju bara dominans och övertagande om dem.

Har förstås också väldigt svårt för blattegängen och afghanerna. Man blir förvånad varje gång man träffar en trevlig blatte.
Jag tycker att Sverige borde förbjuda de kolsvart täckta muslimska kvinnorna, de är farliga och man kan inte garantera att de är kvinnor.
Citera
2017-08-07, 13:53
Medlem
Av de invandrare jag har jobbat med, har nog de thailändska tjejerna (med ett undantag), varit de bästa. De har varit pålitliga, jobbat snabbt och effektivt, varit trevliga och inte käftat emot.

Problemet har varit, att de har varit så angelägna om att vara till lags, att de har gått med på att göra sådant som strider mot avtalet.

Arbetsgivaren föredrar förstås sådan personal, framför svenskar som hänvisar till avtalet, när de tycker att arbetsgivaren gör fel.
Senast redigerad av Nattyxne 2017-08-07 kl. 14:00. Anledning: Tillägg.
Citera
2017-08-07, 14:13
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Tycker överhuvudtaget rasfrämlingar inte har något här att göra, de har sina länder, vi har vårt. Invandring från närområdet är OK så länge de jobbar och sköter sig, annars skall de ut. Vita från övriga världen härstammar även de härifrån så de kan också vara här så länge de jobbar och sköter sig.

Resten, tack men nej tack.
Citera
2017-08-07, 14:20
Medlem
Jag skulle säga såhär först. Det finns bra och dåliga individer inom varje etnicitet och nationalitet. Sedan finns det folkgrupper som passar sämre in här generellt. Ville ha det sagt.

De invandrare jag gillar mest som grupp är andra europeer med vissa undantag samt kanadensare och amerikaner, öst och sydostasiater.

Någonstans i mitten kommer väl sydamerikaner, indier, kristna afrikaner och araber och sist muslimska afrikaner och araber.
Citera
2017-08-07, 14:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Jag gillar folk som arbetar, betalar skatt och respekterar samhällsordning och andra mäniskor och vet att uppföra sig.

Jag ogillar bidragstagare som dränerar resurserna, stjäl, våldtar och inte kan respektera andra människor.

Jag gör ingen uppdelning på folkgrupp, men den observante kan säkerligen hitta en korrelation mellan ovan nämnda beteenden och olika folkgrupper.

Det här har varit min hållning i decennier, men när man ser och läser om individer nästan alltid ur samma grupper oavsett om det är folkgrupp eller religion så har jag ändrat synen till det ImMcGyverLOL har.

Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Tycker överhuvudtaget rasfrämlingar inte har något här att göra, de har sina länder, vi har vårt. Invandring från närområdet är OK så länge de jobbar och sköter sig, annars skall de ut. Vita från övriga världen härstammar även de härifrån så de kan också vara här så länge de jobbar och sköter sig.

Resten, tack men nej tack.

Jag har landat i dessa tankar också. Enstaka individer från andra länder är naturligtvis välkomna bortsett från västerlänningar så länge de, om inte assimileras så ändå fungerar i vårt samhälle och vår kultur. Kommer det stora grupper som det gjort nu så kommer kraven på att VI ska ändra oss för att anpassa oss till dem.

Kommer man hit ska man kunna försörja sig själv, fungera i vårt samhälle och definitivt inte begå vålds,sexualbrott eller ekonomisk brottslighet. Kör man 20 km/h för fort på motorvägen, är 5 dagar sen med deklarationen eller cyklar utan ha lyset på så är det på den nivån man kan acceptera. Passar inte galoscherna så adjö.
Citera
2017-08-07, 14:46
Medlem
defenseurs avatar
Enkelt!

Jag gillar de invandrare som är gifta med svenskar och som uppfostrar sina barn att bli svenska.
Citera
2017-08-07, 15:33
Avslutad
Invandare som efter några år i Sverige har 5 barnvagnar med 2 barn i varje vagn.
Invandrare som inte vill jobba.
Invandrare som utnyttjar vår sjukvård och tandvård.
Invandrare som får allting gratis och lite mer därtill.
Invandrare som inte vill göra rätt för sig i samhället.
Invandrare som rånar, mördar och våldtar.
Invandrare som har ljugit om sin ålder.
Invandrare som inte hade något pass med sig.
Invandrare som utnyttjar samhällets resurser på alla plan.
Invandrarkvinnor som klär sig i spökkläder.

Ut med dom alla tack.
Citera
2017-08-07, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Invandare som efter några år i Sverige har 5 barnvagnar med 2 barn i varje vagn.
Invandrare som inte vill jobba.
Invandrare som utnyttjar vår sjukvård och tandvård.
Invandrare som får allting gratis och lite mer därtill.
Invandrare som inte vill göra rätt för sig i samhället.
Invandrare som rånar, mördar och våldtar.
Invandrare som har ljugit om sin ålder.
Invandrare som inte hade något pass med sig.
Invandrare som utnyttjar samhällets resurser på alla plan.
Invandrarkvinnor som klär sig i spökkläder.

Ut med dom alla tack.
Politikerna är ju mesiga för att de gör inget skit, dags att vakna och inse att Sverige var inte som det har varit förr. Vi borde också stänga alla jävla gränserna, för att vi har tillräckligt med folk här.
Citera
2017-08-07, 16:20
Medlem
De som enligt flyktingkonventionen saknar asylrätt men ändå kommer hit och söker asyl. Dvs alla kriminella och alla som motarbetar mänskliga rättigheter genom att bekänna sig till kommunism, nazism eller islam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in