Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan52
Personligen skiter jag i vad han har gjort, tycker bara det är kul att se moderaternas (landsförrädarpartiet) guldgosse råka illa ut.
Personligen upplever jag inte honom som moderaternas guldgosse. Jag fick intrycket att han och Reinfeldt inte drog jämt många gånger - vilket ju hedrar Anders.
Enligt mitt minne efterlyste Anders ansvarsfull flyktingpolitik, medan Reinfeldt ville öppna gränserna.
Anders har också många gånger efterlyst bankernas eget ansvar och även flaggat om tvingande åtgärder ifall de inte skulle skärpa sig frivilligt. Jag kan tänka mig att Anders i bankernas ledningar har många fiender..
Sen spikade ju Anders och Reinfeldt dörren för SD och det har säkert inneburit många fiender hos SD anhängare
Detta är en personlig tragedi för Anders som annars hade en väldigt sympatisk image: gift med en kvinna som han träffade i 15års åldern, flera barn och bodde i en småstad. Kan det bli gulligare än så?
Sen plötsligt närmare 50 tycks han ha drabbats av mitt-i-livet - krisen. Efter att ha träffat "spännande damer" i huvudstaden kändes det kanske ointressant att åka till småstaden under helgerna för att umgås med jämntjocka frun och de välartade ungarna. Han tycks ha önskat sig ett mer spännande liv än så..
Det som Anders inte tycks ha reflekterat över (tidigare) är att det tonårslivet som han tycks vilja (åter)uppleva inte ser särskilt spännande ut i andra medelåldersmänniskors ögon. Och man knappast kan bli tagen på allvar om man själv beter sig som om man vore ouppfostrad tonåring.
Dominika har inte samma trovärdighetsproblem. Hennes image har hela tiden varit den rebelliska tonåringen som vägrar att bli vuxen.