2017-08-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Mycket snack om Albaner och Afghaner hit och dit , ingen som vet vad som verkligen händer i det lilla samhället Hörby? Det har skett tre knivskärningar på kort tid.
Kunde inte sagt det bättre själv! Visst var trådstarten lite luddig, men jag trodde ändå att detta skulle handla om vad som händer och har hänt i Hörby, inte bara bli total pajkastning mellan olika åsiktsföreträdare. Som jag uppfattar det, av bekanta som bor i Hörby, så formligen kokar det av ilska i samhället. Hade önskat att jag kunde tillföra mera bakgrundsinfo, men jag får tyvärr inte mera information än så.
Citera
2017-08-07, 10:06
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Ok, ska se om jag en lågutbildad svensk har förstått. Du svarar inte på frågor om du inte "skrivit med någon" tidigare. Du är på flashback! Men förlåt nu tänker jag logiskt. Du anser det inte logiskt att jämföra Kosovo med Tyskland, dock är det logiskt att jämföra med något land i Mellanöstern? Nå då vet vi var du anser att Kosovo hör hemma, och jag tänker inte håna dig för det. Du är nog inte den enda i Sverige som tycker likadant. Förvånande då att inte ni och menafolket kommer bättre överens. Men det handlar väl om mer om revirstrider gissar jag. Och aggressiviteten? Inget som bör nämnas antar jag?

Vilka frågor syftar du på då jag inte fått några frågor? Menar du på fullaste allvar att jag inte svarar på frågor som jag inte fått? Logga ut från FB, för fan.

Varför jag valde att jämföra KS med Mellanöstern är för att både KS och MENA har nyligen haft eller ÄR i krig just nu. Då är det mycket mer relevant att jämföra hur det gått för dessa länder och KS är ljusår före MENA.
Citera
2017-08-07, 10:10
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Alban eller turk... Är det någon skillnad? Ni har väl samma gener & folk ändå? 3000 år lär satt sina spår i dna:t.
Sverige har ryssland som granne, ändå har ingen velat kriga med oss på 300 år. Endast slump menar du?

Turkarna ockuperade Albanien i 500 år. De 3000 åren inräknade gäller Romarrikets krigsföring mot illyrerna (albanernas förfäder). Och nej, albanerna är ett hyfsat puro-etniskt folk som inte beblandats med någon annan. De enda spåren som satts är religion, maträtter och vissa talesord. Inget märkvärdigt med det.

Ryssland har kapacitet att radera Sverige från jordytan inom 5 sekunder efter de har bestämt sig för att göra det. Det är lyckligtvis andra faktorer (som inte har med Sverige att göra) som är avgörande till varför ryssen inte anfallit Sverige hittills.
Citera
2017-08-07, 10:33
Medlem
Arons avatar
det finns en vetenskaplig metod att avgöra hurvida albaner är vita eller inte när trådar spårar ur och det är att ladda upp en bild av albaniens landslag i fotboll och dra slutsatser utifrån den

EDIT......det går bra med kosovos landslag ochså
Citera
2017-08-07, 11:25
Medlem
Vilka vansinniga lögner ni albaner fortsätter med!

Jag har aldrig hört om någon alban som haft jobb i sverige från dag ett. Många albaner har idag efter 20-30 år inget jobb och många talar knappt språket så ljug inte! Man undrar ändå hur man försörjer sig. Det här gäller också många från de andra grupperna från balkan.

Jag hade sedan hållit med om att ni ogärna beblandar er med andra "raser" för typ 20 år sedan men det där stämmer verkligen inte längre idag. Det började med albanska killar som steg över och idag är det tjejernas tur. Det här ansågs som otänkbart på 90-talet. Gäller alla balkanfolk för övrigt. Men idag sker det på löpande band. Många av dom går ihop med prydliga killar, araber, latinos, andra balkanfolk och tom svenska killar. Gifter sig och skaffar barn. Men det jag inte kunde förstå var varför de gick ihop med dåliga killar som var yrkeskriminella. Med precis alla raser. När man pratar med några av tjejerna så säger en del att "vi lever faktiskt på 2000-talet, man kan inte hjälpa vem man får känslor för" eller det mest intressanta. "nä men jag vill inte leva som en slav med en alban i vår kultur där jag ska ta hand om svärföräldrarna utan jag vill leva mitt liv som jag själv vill för att man lever bara en gång"

Jag hade kunnat fråga er albanska killar varför så många albanska tjejer går ihop med andra idag men eftersom jag nu redan vet svaret och ni killar oftast inte säger sanningen så var det ingen idé. Men vad jag nu undrar är varför ni albaner som säger att albaner hatar araber tex, varför gör ni det? har det att göra med att dom raggar och tar era albanska tjejer eller vad? För att albaner hatar araber känner jag inte igen. Här i orten så hänger albaner och araber mest hela tiden med varandra och så tycks det vara överallt. Jävligt märkligt! Du som säger att du hatar dom, visst hänger du också med dom men sen så skriver du en massa skit om dom här på nätet?

Till bråket då. Man läser att det snart ska smälla. vad menar dom? Alltså riktigt krig eller bara en massa snack? Hur är det för er svenskar att bo med dom där?
Citera
2017-08-07, 12:02
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Turkarna ockuperade Albanien i 500 år. De 3000 åren inräknade gäller Romarrikets krigsföring mot illyrerna (albanernas förfäder). Och nej, albanerna är ett hyfsat puro-etniskt folk som inte beblandats med någon annan. De enda spåren som satts är religion, maträtter och vissa talesord. Inget märkvärdigt med det.

Ryssland har kapacitet att radera Sverige från jordytan inom 5 sekunder efter de har bestämt sig för att göra det. Det är lyckligtvis andra faktorer (som inte har med Sverige att göra) som är avgörande till varför ryssen inte anfallit Sverige hittills.

HAHA 500 år av turkisk ockupation har knappt satt några spår i genpoolen menar du? Fortsätt drömma du

Ryssen & Sverige har varit i krig flera gånger senaste 500 åren
Citera
2017-08-07, 12:32
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Vafan tillför du? kan du inte dra från tråden om du bara ska leka motvallskärring och gnälla på albanerna och spy halmgubbar om deras påstådda inavel(är det värre att gifta sig med kusinen än som svenskor skita ut ungar med araber och negrer menar du?) och arbetslöshet? Du anklagar albanerna att vara halvturrar när dina egna landskvinnor suger ottomankuk runt om i stugorna över hela landet as we speak.
Äntligen ett sansat genomtänkt inlägg från våra albanska vänner. Tack för ett lysande exempel på högstående albanska kulturen.
Citera
2017-08-07, 13:06
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Vafan tillför du? kan du inte dra från tråden om du bara ska leka motvallskärring och gnälla på albanerna och spy halmgubbar om deras påstådda inavel(är det värre att gifta sig med kusinen än som svenskor skita ut ungar med araber och negrer menar du?) och arbetslöshet? Du anklagar albanerna att vara halvturrar när dina egna landskvinnor suger ottomankuk runt om i stugorna över hela landet as we speak.
Jag har kritiserat albaners,i mitt tycke, eviga och onormala aggressivitet. Jag har kritiserat deras, i mitt tycke, överdrivna anspråk på att tillhöra en stor och utvecklad kultur. Jag har ställt frågor om albaners egen syn på detta. Ett ganska typiskt svar kan vi läsa ovan. Något säger mig att albanerna inte riktigt känner att argumenten är på deras sida.
Citera
2017-08-07, 13:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Mycket snack om Albaner och Afghaner hit och dit , ingen som vet vad som verkligen händer i det lilla samhället Hörby? Det har skett tre knivskärningar på kort tid.
Det man väl fr.a. vet är att i denna lilla ort på landet så kunde på kort tid ca 50 albaner trummas samman och ge sig ut vedergällning. Fundera lite! Kan du på några timmar kalla samman 50 lediga män för att ge dig ut med avsikt att misshandla folk? Var i landet och på landet kan detta ske? Reagerar du inte på detta? Vem styr dessa människor? Hur styrs de? Hur många av dem stannade upp och tänkte efter? Vad gör vi? Vad vet vi? Vad är sanning? Vilka blir konsekvenserna? Så här fungerade Sverige på medeltiden innan vi fick lagar och ett statsstyre.
Citera
2017-08-07, 15:54
Avslutad
http://avpixlat.info/newsdesk/lastips-mainstreammedia-talar-klarsprak-om-etniska-gangkonflikter-i-skanska-horby

Citat:
Lästips: Mainstream-media talar klarspråk om etniska gängkonflikter i skånska Hörby

Citat:
I fredags publicerade Expressen/Kvällsposten ett reportage från orten. I reportaget, som skrivits av journalisten Fredrik Moreno, berättas - överraskande nog - öppet att det i hög grad tycks vara invandrare som ligger bakom ökningen av våldsbrott och narkotikahandel i Hörby. T.ex. skriver Fredrik Moreno så här i ingressen till sitt reportage:

"Knarkförsäljning, afghaner som portas från kulturhus och svartsjukedramer. I Hörby har slaget om torget skapat stora spänningar mellan olika etniska grupper."

Citat:
Författarinnan och debattören Katerina Janouch kommenterar Expressens Hörby-reportage i en artikel på sin webbplats "Katerina Magasin". Hon konstaterar att det numera inte bara är etniska svenskar som tröttnat på massinvandringen och dess förödande sociala konsekvenser. Även många välintegrerade invandrare som levt i Sverige i något eller några decennier är numera öppet kritiska till massinvandringen av människor som i många fall saknar både vilja och förutsättningar att integreras i det svenska samhället.

Katerina Janouch citerar bland annat Ali och Nader, som båda har invandrarbakgrund och arbetar som väktare i Uppsala. De ger bl.a. följande beskrivningar av den verklighet de möter i sitt arbete:

- Ska jag vara ärlig? Efter flyktingvågen 2015 har mycket förändrats här. Det är gäng, droger, det stjäls…

https://unvis.it/expressen.se/kvallsposten/slaget-om-stora-torget-i-horby-mellan-afghaner-och-albaner
http://katerinamagasin.se/man-ar-dov-och-blind-om-man-vagrar-lyssna/
Citera
2017-08-07, 16:48
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
HAHA 500 år av turkisk ockupation har knappt satt några spår i genpoolen menar du? Fortsätt drömma du

Ryssen & Sverige har varit i krig flera gånger senaste 500 åren

Haha dem senaste 300 åren har ni visat er extremt fega och tack vare fegheten är Sverige ett så fint land, som visserliggen är en fördel. Men det var längesen ni hade krig med ryssen min vän, du kan sluta leka macho, ni har inte krutet i blodet som albaner har.

De enda modiga i Norden är finnarna och norrmännen.
Citera
2017-08-07, 16:56
Medlem
StefannieLoofvens avatar
Lägg ner smygrasismen nu. Allt som behövs för att att kanalisera dessa unga grabbars driftighet är lägre trösklar till arbetsmarknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in