2017-08-06, 22:56
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Var det i Timmersdalatrakten så är det säkert "Kalkis":
http://www.skaraborgsleder.se/vandring/se_vandring_skovde_stolan.html
Inga djupa hål där dock såvitt jag minns.

Har för mig att kvarnstensgruvan (Lugnås) nämndes med omgivningar.
Citera
2017-08-06, 23:00
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Har för mig att kvarnstensgruvan (Lugnås) nämndes med omgivningar.
Det nämnde jag för någon timme sedan om inte annat, men här rörde det skifferbrott i trakterna av Timmersdala.
Citera
2017-08-06, 23:03
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Det nämnde jag för någon timme sedan om inte annat, men här rörde det skifferbrott i trakterna av Timmersdala.
Sorry. Får läsa ikapp lite.
Citera
2017-08-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Minns för några år sedan när jag läste i tråden att någon befarade att kroppen kunde finnas i några sluttningar av klippor eller liknande, minns inte exakt men personen beskrev det som otillgängligt område med djupa hål som lätt skulle kunna gömma en kropp. Skulle ju kunna vara så, minns inte var detta låg exakt men inlägget kanske går att söka fram.

Kalkbrott kan väl vara djupa
Citera
2017-08-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag är ense med dig.
Med sommarstuga skriven på sambo eller fru?
Behöver inte tidigare vara dömd.
Är ingen ersättning för pilotmannen.
Phena så väl att han visste att
G.S mördat en kvinna för 40 år sedan, inte att han blivit dömd för det.
Citera
2017-08-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Phena så väl att han visste att
G.S mördat en kvinna för 40 år sedan, inte att han blivit dömd för det.

Tror inte så mycket på detta, men googlade olösta mord. Och det finns ett fall. Eivor Svensson 29 år. Göteborg.
Hon hade talat om för sin yngre pojkvän som är runt 20år att hon är gravid.
Han påstod sig ha alibi....
Vart ute och åkt bil, mm
Citera
2017-08-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Freia, undrar om du kan och vill komentera/svara på min tidigare post?
Då du kände Helena och har anknytning anser jag dej viktig för tråden.

Nej, jag och ingen som jag kände som var vän med Helena spekulerade om att det kunde vara han eller någon annan heller för den delen. Det är ju väldigt svårt att tro att någon människa överhuvudtaget skulle kunna göra Helena illa !! Speciellt en vän till henne och en bekant till mig!

När jag fick uppgiften om vem pilot är så tänkte jag precis som jag skrev i ett tidigare inlägg "vem fan är det??! "
Han är alltså ingen som man lägger på minnet! En Svensson kan man säga! Jag umgicks inte med Klas och K utan träffade de bara på ett par för fester.
När Helena försvann så tror jag inte att hon umgicks så där jättemycket längre med Klas KB och Pernilla. Det betyder inte att det inte var vänner och träffades men när man Är i denna åldern så rör man gör mycket på sig och folk bodde på olika håll studerade bytt jobb med mera mycket som händer i den åldern. Jag tror att festen i Töreboda var en inflyttningsfest och återseendes fest på samma gång!

Helena var en sådan människa som inte pratade skit om folk generellt, väldigt glad och vänlig och en underbar vän som fattas oss!

Skulle ha svårt för att tro att hon tyckte illa om Klas om hon inte hade blivit stött på av honom innan denna kväll på Statt.
Hade hon blivit stött på av honom innan Statt alltså vid ett tidigare tillfälle så skulle hon definitivt varit stört förbannad! och väldigt obekväm!!
Tror att hon inte hade blivit det han kanske bara hade flörtat lite med henne innan.

Eftersom jag har fått bekräftat vem som pilot så behöver jag ju inte göra några mer efterforskningar om vem pilot är. Så ja Klas hängde efter Helena inne på statt eftersom han är pilot. Det är så jag tänker ..! men jag har förståelse för att andra inte har det eftersom de inte har fått denna information men det betyder ju inte att jag ljuger eller hur. Nu är det ju många andra som inte kände Helena som har fått upp en massa fakta och intressanta uppgifter som pekar ut Klas mer och mer...

Just nu får jag och vänner en massa nyfikna frågor på Messenger bland annat och en hel del information också. Annars väntar jag bara på att KMs namn ska bli officiellt alltså i media.

Om det är någon här som har intressant information så PMa mig gärna eller någon annan om ni inte vill gå ut i tråden själva.

Jag vill vara anonym så jag tänker inte skriva mer detaljerade saker.
Citera
2017-08-07, 00:33
Medlem
Ville bara tillägga att Klas var absolut inte Helenas typ!! Om något skulle hon tycka att han var töntig men inte säga det till honom.
Vem vet han kanske har hållt på och stött på henne och hon har tyst stått ut med det ( och bara berättat för Ulrika ) och avvisat honom på ett vänligt sätt utåt.
Hon kanske berättade detta i telefonsamtalet från Statt ? Typ, ja den där sliskiga Klas har hängt på mig ikväll jag blir så trött på honom!!
Men samtidigt inte tänkt att han var farlig på något sätt.
Citera
2017-08-07, 00:36
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej, jag och ingen som jag kände som var vän med Helena spekulerade om att det kunde vara han eller någon annan heller för den delen. Det är ju väldigt svårt att tro att någon människa överhuvudtaget skulle kunna göra Helena illa !! Speciellt en vän till henne och en bekant till mig!

När jag fick uppgiften om vem pilot är så tänkte jag precis som jag skrev i ett tidigare inlägg "vem fan är det??! "
Han är alltså ingen som man lägger på minnet! En Svensson kan man säga! Jag umgicks inte med Klas och K utan träffade de bara på ett par för fester.
När Helena försvann så tror jag inte att hon umgicks så där jättemycket längre med Klas KB och Pernilla. Det betyder inte att det inte var vänner och träffades men när man Är i denna åldern så rör man gör mycket på sig och folk bodde på olika håll studerade bytt jobb med mera mycket som händer i den åldern. Jag tror att festen i Töreboda var en inflyttningsfest och återseendes fest på samma gång!

Helena var en sådan människa som inte pratade skit om folk generellt, väldigt glad och vänlig och en underbar vän som fattas oss!

Skulle ha svårt för att tro att hon tyckte illa om Klas om hon inte hade blivit stött på av honom innan denna kväll på Statt.
Hade hon blivit stött på av honom innan Statt alltså vid ett tidigare tillfälle så skulle hon definitivt varit stört förbannad! och väldigt obekväm!!
Tror att hon inte hade blivit det han kanske bara hade flörtat lite med henne innan.

Eftersom jag har fått bekräftat vem som pilot så behöver jag ju inte göra några mer efterforskningar om vem pilot är. Så ja Klas hängde efter Helena inne på statt eftersom han är pilot. Det är så jag tänker ..! men jag har förståelse för att andra inte har det eftersom de inte har fått denna information men det betyder ju inte att jag ljuger eller hur. Nu är det ju många andra som inte kände Helena som har fått upp en massa fakta och intressanta uppgifter som pekar ut Klas mer och mer...

Just nu får jag och vänner en massa nyfikna frågor på Messenger bland annat och en hel del information också. Annars väntar jag bara på att KMs namn ska bli officiellt alltså i media.

Om det är någon här som har intressant information så PMa mig gärna eller någon annan om ni inte vill gå ut i tråden själva.

Jag vill vara anonym så jag tänker inte skriva mer detaljerade saker.

Vad har din källa sagt att KM har på sig på Statt denna kväll när han hänger på HA, för det måste hen minnas eftersom hen minns klängandet.
Citera
2017-08-07, 00:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Vad har din källa sagt att KM har på sig på Statt denna kväll när han hänger på HA, för det måste hen minnas eftersom hen minns klängandet.

Ännu en nyregistrerad ...

Att observera att någon klänger på någon på stadshotellet betyder inte automatiskt att observatören minns klädseln.
Citera
2017-08-07, 00:53
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ännu en nyregistrerad ...

Att observera att någon klänger på någon på stadshotellet betyder inte automatiskt att observatören minns klädseln.

Inte automatiskt att titta på vad två personer har på sig för kläder när man möter dom på en bro heller då.
Citera
2017-08-07, 00:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Inte automatiskt att titta på vad två personer har på sig för kläder när man möter dom på en bro heller då.

Alla tänker inte på samma sätt. Dessutom är det en jäkla skillnad på att en person (kanske nykter) möter två personer ensamma på en bro än vad det är på att en person (kanske småfull) noterar två personer i ett folkvimmel på stadshotellet. Ganska basic, va? Det finns gott om litteratur i vittnespsykologi. Ett tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in