Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men sökhundarna då? Varför satte man inte in sådana så snart det framkommit att Patrik kanske råkat illa ut på något sätt?
Åter igen kan jag bara gissa.
Men man använder väl dom resurser man har tillgängligt för stunden. Sen är ju det här söket lite problematiskt då det är i stadsmiljö han försvunnit. Om det har med saken att göra låter jag vara osagt. Jag är inte helt hemma på hur dessa hundar används, men jag har fått för mig att man sällan söker med hundar i stadsmiljö...? Vilket KAN vara EN förklaring, av ganska många. En annan kan vara att man flaxa runt lite med en heli för att sedan konstatera att han nog inte finns där och sannolikt hållit sig borta av fri vilja. Jag tvivlar inte på sjukdomshistoriken... Men notera att det är anhöriga/föräldrar som målar upp den bilden... Proffsens uppfattning av hans hälsa/Risker efter samtal med vänner/föräldrar kan vara en helt annan. Och då talar jag INTE om pappa Jörgens "polisens expert på psykiska sjukdomar."
Killen är ju spårlöst försvunnen efter stationen. Bortsett från väskorna då.
Men det kan också vara en orsak till att man tar det passivt med söken. Det är ju proffs som brainstormar det här... Vad kan ha hänt osv. Beteendet i detta fallet är ju liksom inte direkt normalt vid ett försvinnande.