Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Avvecklingen av Sverige startade långt innan AB kom till makten. Om du tror något annat är du kraftigt felinformerad.
Att inte knarka och supa till blackout gäller väl oss alla, och inte bara sk. offentliga personer?
Dessutom - Om du har varit en anställd av staten gör inte det att du har nåt ansvar för att bete dig bättre än nån annan. I så fall skulle du väl ha lön fortfarande? Reinfeldt och Persson tar minsann ut pension + pengar från egna bolag medans Borg sa upp sina ersättningar samtidigt som han startade sina egna bolag så vitt jag vet.
Jag saknar tvärtom den tiden när politiker kunde vara som folk, och då menar jag inte att folk ränner omkring med blottade kön. Det jag menar är att jag hatar dagens tillrättalagda politikrobotar som marscherar in på någon podium. Har du haft en betalningsanmärkning? Då är du körd - for fucking ever din slarver. Full och dum - utfryst till armageddon ditt mördaralko. Perfekta små akademiker är vad vi får - med noll erfarenhet av riktiga liv.
Glöm inte att en stor del av våra politiker har psykopatiska drag, och ju fler vi får där ju mer avvikande kommer den miljön att bli eftersom det också är dessa som lägger nivån för hur andra ska vara för att passa in. Kolla på dom vi har idag; dom är ju för fan knappt människor, och skulle dom göra misstaget att säga något dom tycker som inte stämmer med pk-paketet som meddelats via MSM så är dom ute.
Det är då vi får ett samhälle där det är värre att visa mänsklig svaghet än att lagstifta bort yttrandefriheten.
Vi är överens om att förfallet inleddes långt tidigare, och hela politikforumet är fullt av analyser därav. Men den grad av landsförräderi som Reinfeldt och hans ministär uppvisade har aldrig förr uppvisats, och kommer förhoppningsvis aldrig uppvisas igen.
Jag är av uppfattningen att man bör vara en god förebild för andra i alla situationer där det är rimligt och möjligt. Visst kan man vara ostabil, tappa fotfästet eller komma in i andra svåra perioder, men omdömet bör alltid finnas där. Jag ser till exempel till att aldrig bete mig odrägligt eller dricka mer än något glas vin inför mina barn - situationen är ekvivalent.
Min personliga uppfattning är att Anders Borg är olämplig för
alla förtroenderoller, likaså övriga ansvariga för den kaotiska situation vi ser idag. Därmed har jag heller ingen empati för "kuken".