2017-08-06, 17:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Jag förstår att ni reagerar starkt, men jag vet alldeles för mkt om detta fall, ville att ni ska stryka Klas som misstänkt.

Jag tycker att det här säger oerhört mycket om avsändaren, en vanlig tipsare skulle endast lämna dom nya uppgifterna och INTE börja ta upp vem som förnärvarande är misstänkt i tråden! Men den här avsändaren verkar ju dessutom ställa krav! "ville att ni ska stryka Kl*s som misstänkt".

Är vi bara ett fåtal här inne som reagerar på detta? Det var ingen slump att den här tipsaren dök upp JUST NU när vi har Kl*s rejält under luppen, det är min fulla övertygelse.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-06 kl. 17:33.
Citera
2017-08-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nej det finns knappast någon offentligt fup, är intresserad av vilket grottområde de sökt i, hittar bara en liten grotta utanför stan vid googling. Nån som vet?
Har också i brist på annat matnyttigt försökt fundera på vad som är så djupt så det inte går att få upp någonting därifrån men inte ligger under vatten. Kanske ett villospår men ändå. Får bara helknasiga tankar på glaciärsprickor i huvudet. Knappast troligt. Finns så djupa gruvschakt annars t ex? Var någonstans då i så fall? Och går schakt så mycket nedåt? Tänker säkert jättefel. Gruvhål, hur funkar sådana, hur djupa kan de bli? Nedlagd gruva?

Bygge?
Citera
2017-08-06, 17:36
Medlem
Phena Lilipsson är i alla fall ärlig och säger att han/hon vill att KM ska strykas som misstänkt. Inget smusslande direkt. Vi är flera som kan läsa här. Sedan hur allvarligt man ska ta denna användare är en annan femma.
Citera
2017-08-06, 17:44
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
......... ..Till saken. Vill bara fråga er som har bra koll och komihåg om E*rik A*ndersen "bara" blev omhäktad och åklagaren M Aldén aldrig valde att åtala efter de två veckorna hon hade på sig för att göra det? Det är förmodligen omhäktningsförhandlingarna man minns och inget annat. I så fall inte konstigt att det inte finns någon Fup. Vet att detta tjatats om förut men tänkte det kan vara bra att veta om inget förundersökningsmaterial finns offentligt tillgängligt så behöver man inte leta efter det.

Är inte på något sätt ute efter att dra upp EA igen, bara klargöra ang. fup:s vara eller inte vara.

(Men: När jag letade efter svar på det här så hittade jag bl a en artikel i DN från omhäktningsförhandlingarna. Det är inte klokt när man läser artikeln hur säkra polisen var på att de var på rätt spår. De säger dessutom att vittnesuppgifter om EA kommer från flera håll (alltså inte bara från den falskvittnande och sedermera för detta dömda "Anders"). Vad fan ska man tro på egentligen? Från att polisen varit tvärsäker till noll. Det enda man kan lita på är sin egen syn och hörsel .........

Det har slagit mig också....

Det var ju det där med PN. Det verkar som att även han, enl. en del inlägg, gjort sig skyldig till något liknande som AL, dock utan större rättsligt efterspel vad det verkar, men på något oriktigt sätt pekat ut AE som ev. inblandad i H's försvinnande.
Citera
2017-08-06, 17:45
Medlem
Citat:
Har också i brist på annat matnyttigt försökt fundera på vad som är så djupt så det inte går att få upp någonting därifrån men inte ligger under vatten. Kanske ett villospår men ändå. Får bara helknasiga tankar på glaciärsprickor i huvudet. Knappast troligt. Finns så djupa gruvschakt annars t ex? Var någonstans då i så fall? Och går schakt så mycket nedåt? Tänker säkert jättefel. Gruvhål, hur funkar sådana, hur djupa kan de bli? Nedlagd gruva?

Bygge?

Minns för några år sedan när jag läste i tråden att någon befarade att kroppen kunde finnas i några sluttningar av klippor eller liknande, minns inte exakt men personen beskrev det som otillgängligt område med djupa hål som lätt skulle kunna gömma en kropp. Skulle ju kunna vara så, minns inte var detta låg exakt men inlägget kanske går att söka fram.
Citera
2017-08-06, 17:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Phena Lilipsson är i alla fall ärlig och säger att han/hon vill att KM ska strykas som misstänkt. Inget smusslande direkt. Vi är flera som kan läsa här. Sedan hur allvarligt man ska ta denna användare är en annan femma.

Ja men den stora frågan kvarstår: Varför vill Phena Lilipsson att vi ska stryka KM som misstänkt?

Hur allvarligt tar du denna användare? med tanke på att du redan har börjat spekulera om djupa gruvschakt, gruvhål, nedlagd gruva och bygge...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-06 kl. 18:15.
Citera
2017-08-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Minns för några år sedan när jag läste i tråden att någon befarade att kroppen kunde finnas i några sluttningar av klippor eller liknande, minns inte exakt men personen beskrev det som otillgängligt område med djupa hål som lätt skulle kunna gömma en kropp. Skulle ju kunna vara så, minns inte var detta låg exakt men inlägget kanske går att söka fram.

Finns något rykte rätt tidigt i tråden (orkar inte leta) att motorvägen höll på att byggas om och att kroppen ska ha dumpats i något hål som sedan-när väl arbetsveckan kom igång-grävdes över. Men som sagt, antagligen bara ett rykte.
Citera
2017-08-06, 17:58
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Har svårt att tro ett enda ord i denna teorin. Dels pga det motstridiga uppgifterna jmf det mesta annat som kommit fram i fallet, om H's personlighet, inblandade bilar, förfest, statt, pilot osv. Dels pga tidpunkten då uppgifterna dök upp, dvs lördag kväll.

Det krävs rejält mer kött på benen om man ska göra en sådan kovändning.
Senast redigerad av Xeitum 2017-08-06 kl. 18:01.
Citera
2017-08-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Har svårt att tro ett enda ord i denna teorin. Dels pga det motstridiga uppgifterna jmf det mesta annat som kommit fram i fallet, om H's personlighet, inblandade bilar, förfest, statt, pilot osv. Dels pga tidpunkten då uppgifterna dök upp, dvs lördag kväll.

Det krävs rejält mer kött på benen om man ska göra en sådan kovändning.
Har också svårt att tro på detta men man vet ju aldrig.. rykte om raggarbil har varit på tapeten förut.
Citera
2017-08-06, 18:08
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak

I nuläget är jag nog rätt skeptisk till de senaste "uppgifterna kring nån raggare, men har gärna alla dörrar öppna. Alltför många har tvärsäkert pekats ut i tråden under åren.

Angående det fetade, så finns det ju faktiskt ett område inte långt från Mariestad som kunde motsvara en sådan beskrivning. Om det kunde fungera över tid att dölja en kropp låter jag vara osagt.
I Timmersdala finns det väl, såvitt jag kan dra mig till minnes, ett område med gamla gruvschakt efter skifferbrytning?
När i tid skrevs inläggen om djupa hål....kommer du ihåg det?
Citera
2017-08-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Han är född 56 är gift 3 barn f.d raggare har känt honom i 30 år
Även om du lär vara tidernas troll så vill jag tillägga att antalet män födda 56 med initialerna G.S är starkt begränsade, du kunde lika väl ha gett oss ett namn, även på "H".
Citera
2017-08-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Idag så har bravida tagit bort sina medarbetares namn och foto på sina sidor och har bara med avd.ansvariga.

Dessa fanns med igår när jag kollade

Vet inte hur det gick med det här men kan bekräfta att KM jobbade på bravida för ett par år sedan och antagligen även nu, oklart exakt var men närmare Mariestad än Vårgårda vad jag kan förstå (troligen i och runt Mstad). En annan sak är att jag fick fram sökningar på hans kontaktuppgifter på en gammal webbsida på lorentzons styr i Skövde, den är nu borta. Betyder kanske inget men flera småsaker som verkar adda till varandra hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in