Ursäkta att jag bryter av lite här (väntar själv bl a förhoppningsfullt på att Phena Lilipsson ska höra av sig igen och hoppas troligtvis förgäves att det inte bara var någon som roade sig på lördagsfyllan och väntar även på fler klargöranden och svar ang KM).
Till saken. Vill bara fråga er som har bra koll och komihåg om E*rik A*ndersen "bara" blev omhäktad och åklagaren M Aldén aldrig valde att åtala efter de två veckorna hon hade på sig för att göra det? Det är förmodligen omhäktningsförhandlingarna man minns och inget annat. I så fall inte konstigt att det inte finns någon Fup. Vet att detta tjatats om förut men tänkte det kan vara bra att veta om inget förundersökningsmaterial finns offentligt tillgängligt så behöver man inte leta efter det.
Är inte på något sätt ute efter att dra upp EA igen, bara klargöra ang. fup:s vara eller inte vara.
(
Men: När jag letade efter svar på det här så hittade jag bl a en artikel i DN från omhäktningsförhandlingarna. Det är inte klokt när man läser artikeln hur säkra polisen var på att de var på rätt spår. De säger dessutom att vittnesuppgifter om EA kommer från flera håll (alltså inte bara från den falskvittnande och sedermera för detta dömda "Anders"). Vad fan ska man tro på egentligen? Från att polisen varit tvärsäker till noll. Det enda man kan lita på är sin egen syn och hörsel - man är banne mig tvungen att vara med själv om man ska kunna tro på ett endaste skit. Länk till lite historia för den som eventuellt men som antagligen ingen är, är intresserad av jag pratar om:
http://www.dn.se/arkiv/inrikes/mariestadsflickan-25-arig-dansk-haktad-pa-nytt/
Det visar hur totalt fel de kan ha. Och fler gånger dessutom. Hoppas att de har hamnat rätt denna gången då.