2017-08-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Haha, jag kan kanske bringa lite klarhet i detta.
PM skrev jag till Ugglan och bad honom svara på inlägget från Rudge, från 00:56.
Ugglan misstolkade detta som så mycket annat. Lite väl nervös och konspiratorisk enligt mitt tycke och smak.
Rudge, du har helt rätt, vi har inte haft någon som helst kontakt, förrän nu.

Rättning; *hen
Hen förstod heller inte min sarkasm då jag menade att det vore en enkel sak för hen att lägga ut de fakta som tagits fram ang KGM och en gång för alla svara på Rudge's fråga som även jag fann vara obesvarad.
Citera
2017-08-06, 12:51
Medlem
BlurryFace69s avatar
Tycker moderater borde komma in o se till att onödigt tjafs i tråden får ett slut!!

Tråkig läsning som inte för tråden framåt det allra minsta!!!

Ställer min fråga igen;
Är det bekräftat att KM klängde på Helena
på stadt den kvällen?

Skulle även vara intressant vilka som åkte med i bilen till och från festen i Töreboda?
Det fattas nån som var med där...
Citera
2017-08-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
1 sin fd flickvän
2 vill jag inte uppge
3 vet var liket finns

Men vad bra, kläck ur dig det till polisen då så familjen kan få ett avslut.

Och sluta var så fåordig. Det får dig bara att se ut att vara ute efter uppmärksamhet.
Citera
2017-08-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns väl även grundare partier men det största djupet som är uppmätt i Ymsen är 4.2 m.
Kollar man på hitta.se / kartor så står det 72m mitt på Ymsen
Citera
2017-08-06, 13:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Kollar man på hitta.se / kartor så står det 72m mitt på Ymsen

Du tänker kanske på höjden över havet som är runt 72 meter?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ymsen

http://www.skaraborgsfiske.se/ymsen
Citera
2017-08-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du tänker kanske på höjden över havet som är runt 72 meter?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ymsen

http://www.skaraborgsfiske.se/ymsen
Finns ju gamla gruvschakt som det förmodligen dumpats bilar inuti - phena?
Citera
2017-08-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Jag förstår att ni reagerar starkt,men jag vet alldeles för mkt pm detta fall,ville att ni ska stryka Klas som misstänkt. Vet även vem kumpanen är. G S heter pilot-mannen

Mannen i pilotglasögon som setts gå över bron med HA, som också har möjliga kopplingar till vit klädsel och en vit bil. Denna man är alltså RAGGARN född 56 du pratar om?! Och han hade en svart, eller gul, eller gulsvart bil? Hur fick han gå med HA, har du någon teori om det eller menar du att det inte finns ngn substans i de uppgifterna?
Citera
2017-08-06, 14:55
Medlem
Hur kommer det sig att denna tråd ligger under Försvinna den och inte A&B eller Kriminalhistoria? Polisen har ju bedrivit en mordutredning i många år, har det nånsin varit aktuellt att Helena skulle vara försvunnen utan "hjälp från annan"?
Citera
2017-08-06, 16:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Går fallet att lösa?
Kan flashback göra skillnad?

Fallet kan 'lösas' på flera sätt, tex om:
- Gm berättar.
- Ett vittne till H:s död berättar.
- Ett vittne till att - och var - H begravs berättar.
- Helenas kvarlevor hittas.

Kan då gm fällas?

Kan ett vittne till Helenas död fälla en gm utom rimligt tvivel om inte vittnet vet var kvarlevorna finns och gm nekar?

Kan ett vittne till brottet mot griftefriden som visar var Helenas kvarlevor finns få gm fälld om gm nekar och inga tekniska bevis finns?

Om Helena hittas kan hennes kvarlevor ge svar på hur hon bragts om livet men det kan mycket väl vara så att hennes kvarlevor inte ger något svar på dödsorsak eller har spår av annan person, eller finns på en plats utan koppling till någon.

---
Om H hittas hoppas jag att hon hittas på ett sätt och i ett skick som ger familjen tröst och inte gör våndan värre.

Vittne hit och vittne dit, du verkar inte ha tänkt på möjligheten att det kanske inte finns något vittne till Helena's död, det här kan mycket väl vara en ensam GM.
Citera
2017-08-06, 16:45
Medlem
Ursäkta att jag bryter av lite här (väntar själv bl a förhoppningsfullt på att Phena Lilipsson ska höra av sig igen och hoppas troligtvis förgäves att det inte bara var någon som roade sig på lördagsfyllan och väntar även på fler klargöranden och svar ang KM).

Till saken. Vill bara fråga er som har bra koll och komihåg om E*rik A*ndersen "bara" blev omhäktad och åklagaren M Aldén aldrig valde att åtala efter de två veckorna hon hade på sig för att göra det? Det är förmodligen omhäktningsförhandlingarna man minns och inget annat. I så fall inte konstigt att det inte finns någon Fup. Vet att detta tjatats om förut men tänkte det kan vara bra att veta om inget förundersökningsmaterial finns offentligt tillgängligt så behöver man inte leta efter det.

Är inte på något sätt ute efter att dra upp EA igen, bara klargöra ang. fup:s vara eller inte vara.

(Men: När jag letade efter svar på det här så hittade jag bl a en artikel i DN från omhäktningsförhandlingarna. Det är inte klokt när man läser artikeln hur säkra polisen var på att de var på rätt spår. De säger dessutom att vittnesuppgifter om EA kommer från flera håll (alltså inte bara från den falskvittnande och sedermera för detta dömda "Anders"). Vad fan ska man tro på egentligen? Från att polisen varit tvärsäker till noll. Det enda man kan lita på är sin egen syn och hörsel - man är banne mig tvungen att vara med själv om man ska kunna tro på ett endaste skit. Länk till lite historia för den som eventuellt men som antagligen ingen är, är intresserad av jag pratar om: http://www.dn.se/arkiv/inrikes/mariestadsflickan-25-arig-dansk-haktad-pa-nytt/
Det visar hur totalt fel de kan ha. Och fler gånger dessutom. Hoppas att de har hamnat rätt denna gången då.
Citera
2017-08-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ursäkta att jag bryter av lite här (väntar själv bl a förhoppningsfullt på att Phena Lilipsson ska höra av sig igen och hoppas troligtvis förgäves att det inte bara var någon som roade sig på lördagsfyllan och väntar även på fler klargöranden och svar ang KM).

Till saken. Vill bara fråga er som har bra koll och komihåg om E*rik A*ndersen "bara" blev omhäktad och åklagaren M Aldén aldrig valde att åtala efter de två veckorna hon hade på sig för att göra det? Det är förmodligen omhäktningsförhandlingarna man minns och inget annat. I så fall inte konstigt att det inte finns någon Fup. Vet att detta tjatats om förut men tänkte det kan vara bra att veta om inget förundersökningsmaterial finns offentligt tillgängligt så behöver man inte leta efter det.

Är inte på något sätt ute efter att dra upp EA igen, bara klargöra ang. fup:s vara eller inte vara.

(Men: När jag letade efter svar på det här så hittade jag bl a en artikel i DN från omhäktningsförhandlingarna. Det är inte klokt när man läser artikeln hur säkra polisen var på att de var på rätt spår. De säger dessutom att vittnesuppgifter om EA kommer från flera håll (alltså inte bara från den falskvittnande och sedermera för detta dömda "Anders"). Vad fan ska man tro på egentligen? Från att polisen varit tvärsäker till noll. Det enda man kan lita på är sin egen syn och hörsel - man är banne mig tvungen att vara med själv om man ska kunna tro på ett endaste skit. Länk till lite historia för den som eventuellt men som antagligen ingen är, är intresserad av jag pratar om: http://www.dn.se/arkiv/inrikes/mariestadsflickan-25-arig-dansk-haktad-pa-nytt/
Det visar hur totalt fel de kan ha. Och fler gånger dessutom. Hoppas att de har hamnat rätt denna gången då.

Nej det finns knappast någon offentligt fup, är intresserad av vilket grottområde de sökt i, hittar bara en liten grotta utanför stan vid googling. Nån som vet?
Citera
2017-08-06, 17:22
Medlem
Ingen som känner KM närmare som kan berätta lite om hur han och hans omgivning har tagit detta? Ingen på hans arbetsplats som läser här t ex? Vet att många tycker att fb är skit men ändå.

Å andra sidan får man väl vara glad för det som äntligen har kommit fram i tråden efter många års frågande.

(Herregud, vilken massa skitsnack här är just nu annars. Lägg ner. Pudla. Svälj stoltheten. Gräv ner stridsyxan.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in