2017-08-06, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Pilot-mannen dödade en tjej redan för 40 år sedan. Mitt lantställe är granne med pilot-mannen

Gå till polisen, FB är inte så anonymt som många tror och du gör dig skyldig till skyddande av brottsling.
Citera
2017-08-06, 05:30
Medlem
Citat:
Jag fick veta 2002. Förövaren vet att personer i hans närhet vet,därför kan han bli farlig ,jag vet info om bilen som Gs vet att bara jag kan känna till.

Varför inte skriva ut var liket finns? Finns väl absolut ingen anledning att hålla inne med sådan info? Nån medkänsla för HAs familj bör du väl ha i kroppen???

Varför inte droppa namnet här så vi kan nysta i det?

Om inget av ovanstående görs så känns det VÄLDIGT märkligt att Phenas uppgifter dyker upp just nu🙄.

Och är det bara jag som märker att flertalet i tråden jobbar aktivt för att tråden "bör läggas ner" genom att diktera "skriv inte ut namn" och gör inte si eller så? Fan allt som kan granskas här hjälper ju till! Glöm inte att polisen har 1 pers på fallet och på 25 år så har de ju inte lyckats särskilt bra. Kan denna tråd hjälpa till att hitta HA så är det ju fantastiskt. Låt oss därför inte tro blint på "mystiska användare som kommer in och droppar mystiska ledtrådar istället för att prata ir skägget"
Citera
2017-08-06, 06:08
Medlem
Citat:
Jag upprepar:det finns viktig info som bara JAG vet! Berättar jag det för polisen så vet GS att det är jag om de konfronterar honom med det!
Och även nu vet GS att hans granne tjallat eftersom han läser tråden det är du medveten om va? Rätt beundransvärt att du utsätter dig själv för fara, inte för att berätta var Helena finns eller för att berätta vilka dessa två är utan för att inte KM ska hängas ut...
Senast redigerad av divadnil 2017-08-06 kl. 06:29.
Citera
2017-08-06, 06:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Om du har en tillräckligt skarp hjärna så inser du att det kan vara farligt att lämna ut för mkt info el polisanmäla om man känner förövaren !

Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Jo, tack! Ibland får jag magont....men det kan bero på hår i maten.....men nu handlar det inte om mej..

Jag är övertygad att polisen är van att solla bort snabbt och inte ödsla tid på skum. Tror inte de behöver vår hjälp där. Vi är inte så professionella....
Kanske inte "behöver". Men när polisen gör husrannsakan och konfiskerar varenda nätansluten apparat i ett visst hushåll, är det självklart till nytta för dem att se vad den husrannsakade har bedrivit för aktivitet i den här tråden. Vad vederbörande har sagt, under hur många nick vederbörande har sagt det vederbörande har att säga. Vidare blir det användbart för polisen att ställa utsagor emot varandra - "Vad menade du här, varför lät du det nicket säga så när det andra sa si..." Kort sagt, Polisen får en fruktansvärd massa ingångsvinklar när den vill göra det obekvämt för ett förhörsobjekt. Det kommer att bli en pina.

Jag hoppas att ingen oskyldig måste gå igenom den.
Citera
2017-08-06, 07:39
Medlem
Citat:
Jag upprepar:det finns viktig info som bara JAG vet! Berättar jag det för polisen så vet GS att det är jag om de konfronterar honom med det!
Som sagt, du har redan outat dig rätt bra. Om den du menar är gärningsman läser här vill säga.

1. Är denne GS den eftersökte mannen med pilotglasögon? Eller inte?

2. Hör GS hemma i Mariestadstrakten?

3. Var GS på Stadt?

4. Varför dödade han Helena?

5. Han mördade alltså sin flickvän runt 1977? Det borde vara en lätt sak för polisen att hitta vem som mördades då och vem som var hennes pojkvän. Så du har redan gett dem en del information (om man utgår från att de läser här vilket jag hoppas).

Någon här i tråden som har koll på kvinnomord från den tiden?
Citera
2017-08-06, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Ok, det räcker nu. I brist på argumentation utövar du personangrepp. Synd när det finns så mkt att ta upp och granska. Men du fortsätter med angrepp mot person istället för argumentation i sak. Varför agerar inte moderator?
Han/hon avslöjar i alla fall vad för slags människa han/hon är. En som inte klarar att andra tänker lite annorlunda. Även om man är väldigt säker på sin sak så förstår jag inte varför man inte på ett öppet diskussionsforum kan låta andra få säga sitt utan att kalla dem nedsättande saker (som man sedan förringar och säger att man inte har gjort i förhoppning om att de som faktiskt kan läsa och själva tänka är så dumma som man vill få dem till). Varför försöka skrämma bort folk? Förstår jag inte. Tror att detta har stigit en del överhettade hjärnor över huvudet. Dags att kyla ner sig lite kanske?

Och varför säga till någon att inte gå till polisen med den information man har? Det är inte upp till oss att avgöra om ett tips är helknasigt eller inte.

Är ärligt talat häpen över alla självutnämnda utredare här. Komiskt, liksom det är att se hur en del ser konspirationer både här och där och särskilt om det de säger ifrågasätts ens det minsta lilla eller om någon så bara vågar sig på att tänka en endaste tanke som inte passar in i deras mall. Låt folk få skriva vad de vill. Man måste inte kommentera allt.

Synd att det inte går att få bekräftat från dem som faktiskt vet vem den misstänkte är så man slapp allt tjafs.
Citera
2017-08-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Att pressa PW på info hon kan sitta inne med som kompis till Helena kan väl inte vara fel jämfört med info hon har som journalist.

Det är väldigt svårt att kunna fastställa vad som är verklig info och påhitt. All information skall nog behandlas som rena historier till det vi vet bättre.
Citera
2017-08-06, 08:56
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Första gången jag skriver i denna intressanta tråd och jag har inte något speciellt att tillföra.Några funderingar dock.
Pudelfrillan//I ett tidigare inlägg gällande KM och HA på bron så nämner du att det är"endast 750m från stigen" som antas/är brottsplatsen. Säkert har det nämnts tidigare men 750m tar en ca 8 min
att ta sig fram i raskt tempo och säkert det dubbla med obekväma skor(högklackat).Vid en konfrontation
med den misstänkta pilotmannen KM så kan denna sträcka ta timmar att ta sig fram.Sedan finns ett
alternativ till(om vi pratar om att man gått till fots) och det är en ev. hysterisk jakt och då blir tempot
en helt annan men mera högljud och lär ha väckt mera intresse.Oavsett hur man tagit sig till den ev.
brottsplatsen så har det tagit allt från 4 minuter till evigheter(vilket känns troligare) att ta sig fram och
min poäng är att dessa minuter är en lång tid i detta sammanhang.Normalt så känns 10 minuter som
en normal tidsperiod en mer normal tid i sammanhanget och på dessa 10 minuter så har ingen sett varken KM eller HA.För mig känns bron som en dålig referens men nu verkar man inte ha något mera
säkert?
Allmänt//Denna Gs som nu dykt upp för mig för första gången och ska ha mördat redan 15 år innan och troligen med andra motiv då det verkar gälla en flickvän.Gs verkar vara bra mycket äldre än HA och bör väl ha uppmärksammats om han försökt ta kontakt?

Edit: glömde helt bort att HA inte bar högklackat men 750m transportsträcka är lång tid.Troligen för
lång för att ingen ska ha sett henne.

Edit2:Såg att distansen redan tagits upp så jag hade inget att komma med

Det var bara det.Hoppas att ni löser detta!
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2017-08-06 kl. 09:33.
Citera
2017-08-06, 09:10
Medlem
[quote=Rudge|61410940]
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Anser du att de fakta som finns kring MR och BB alltså inte är något som har någon substans?
Det var en jävla hetsjakt på MR för omständigheter kring honom av polisen så så galet är väl inte det..
Mina grunder för att känna att BB är en het potatis handlar om många små detaljer som är kända samt personkännedom. Jag lär vara ensam där men nog finns det omständigheter kring honom om du hängt med.
Jag spekulerar, jag för ingen utredning här. Jag behöber inte gräva i hans liv eller få med andra att göra det TROTS att jag tror att polis ska gräva lite i hans förehavanden. Det är vad jag kan göra.
Att bygga på enbart ett namn och att han kan ha varit där den kvällen är vanskeligt. Som någon spann vidare, eftersom det som bekräftats är en trevlig kille, lite egen och en god far, då lägger någon till att han har personlighetsstörning eftersom den som mördade Helena är raka motsatsen. Istället för att tänka till så läser man det på bästa sätt genom att ge honom en störning. Och så fortsätter det, som om man man måste bygga på just honom. Han kan vara världens snällaste men fortfarande orsaka Helenas död ELLER helt oskyldig. Men här har det bara byggts ur fantasin för att få honom att passa in. Det kallar inte jag goda efterforskningar.
Jag friställer inte, anklagar inte, jag säger, var lite humana! Han är en människa och ni vet så lite! Ta reda på mer men sköt det snyggt och var rättvisa!
Det starkaste beviset för att BB och MR inte är pilotmannen är att PW svarade i mail att pilotmannen INTE var nämnd i tråden efter att både MR och BB nämnts här. Men så klart om man har en helt annan teori än polisen och tror att GM inte är pilotmannen utan någon helt annan person så kan man ju fortsätta att spekulera om både MR och BB.
Citera
2017-08-06, 09:58
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Jag kan av ett flertal skäl inte berätta allt jag vet och inte heller svara på alla PM .Läget är mer komplicerat än ni nånsin kan ana. Det jag kan säga är att jag vet allt om bilen och var den finns

[quote=Phena Lilipsson|61378043]
Citat:
Jag har hört att H hoppade in i en bil efter vägen, en s.k raggarbil. Den var gul är numera en annan färg.

Citat:
Jag har hört att H hoppade in i en bil efter vägen, en s.k raggarbil. Den var svart.

Du verkar ha örnkoll på färgen...
Citera
2017-08-06, 10:22
Medlem
FedupFlorences avatar
Går fallet att lösa?
Kan flashback göra skillnad?

Fallet kan 'lösas' på flera sätt, tex om:
- Gm berättar.
- Ett vittne till H:s död berättar.
- Ett vittne till att - och var - H begravs berättar.
- Helenas kvarlevor hittas.

Kan då gm fällas?

Kan ett vittne till Helenas död fälla en gm utom rimligt tvivel om inte vittnet vet var kvarlevorna finns och gm nekar?

Kan ett vittne till brottet mot griftefriden som visar var Helenas kvarlevor finns få gm fälld om gm nekar och inga tekniska bevis finns?

Om Helena hittas kan hennes kvarlevor ge svar på hur hon bragts om livet men det kan mycket väl vara så att hennes kvarlevor inte ger något svar på dödsorsak eller har spår av annan person, eller finns på en plats utan koppling till någon.

---
Om H hittas hoppas jag att hon hittas på ett sätt och i ett skick som ger familjen tröst och inte gör våndan värre.
Citera
2017-08-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Nej. Jag hoppades att du skulle 😁 Jag har ingen anledning att ta det med honom. Vet ej vem av er som trollar men är inte intressarad av de intriger ni har för er i kulisserna. Vad har du möjligtvis sagt som ska tystas? Det är en av sakerna jag inte förstår. Jag har för länge sedan berättat att jag vill att man ska berätta MER om KM men nu har jag visst paralellt sagt att det ska tystas Logiskt? Trollar inte du så känn dig blåst hörru!

Haha, jag kan kanske bringa lite klarhet i detta.
PM skrev jag till Ugglan och bad honom svara på inlägget från Rudge, från 00:56.
Ugglan misstolkade detta som så mycket annat. Lite väl nervös och konspiratorisk enligt mitt tycke och smak.
Rudge, du har helt rätt, vi har inte haft någon som helst kontakt, förrän nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in