2017-08-06, 15:34
Avstängd
Dummaste av allt var AKB:s kommentar. Varför såg hon sig föranledd att kommentera öht? AB har slutat med politiken, han har inget med moderaterna att göra längre.
Citera
2017-08-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Dummaste av allt var AKB:s kommentar. Varför såg hon sig föranledd att kommentera öht? AB har slutat med politiken, han har inget med moderaterna att göra längre.

Hon pallar inte trycket från sina jouranlistvänner som bara vill att hon ska säga något korrekt. "Ta avstånd."

Hon är en simpel följare som säger vad hon tror kan ge henne lite högre popularitet och lite credit.
Citera
2017-08-06, 15:39
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12

jag håller med, det hade varit mycket bättre om hon hållt tyst.
Då hade skadan för moderaterna varit maximal.
Nu visade hon istället att man givetvis bör förvänta sig att Borg följer landets lagar, och visar därmed att hon är lite mer vettig än vad iaf jag hoppas.
Citera
2017-08-06, 15:40
Medlem
Historien om Anders Borg säger mycket om den usla stämningen i Moderaterna sommaren 2017.

Det är klart att hans anseende har skadats av de ytterst pinsamma uppgifter som kommit ut i medierna. Han har redan fått berättigad kritik för sin usla krishantering. Men på en punkt lyckades han avleda uppmärksamheten. Lördagens attack mot Anna Kinberg Batra tog mycket av uppmärksamheten från hans avhopp från posten som vice ordförande i Kinnevik.

Källa: http://www.dn.se/nyheter/politik/karin-eriksson-borg-skadar-kinberg-batra/

Skriverierna och analyserna om Anders Borgs fylla tar aldrig slut utan återkommer med nya infallsvinklar.
Citera
2017-08-06, 15:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jisses vilket pekoral. Hon är ju verkligen ett praktexempel på allt som är fel med politisering & kvotering.

Följande passus är ju riktigt festlig:

Vita medelåldersmän våldtar & tafsar alltså på festivaler i stor omfattning?

Detta fjantande hade ju knappt platsat på Metro.

Man undrar vilka kriterier som gäller för att kunna få skriva en krönika i GP. Hon får liksom med Trump i det hela också! Vilket våt dröm det måste varit. Att Borg om skvallret stämmer inte tafsade på fittor utan på kukar blir som det verkar ointressant för att den världsbild man har ska stämma att detta är bevis på det extrema mörkertalet som finns angående vita män som springer runt och tafsar och våldtar överallt utan att någon bryr sig... Det är tragikomiskt vad som dyker upp i efterdyningarna av sådana här skandaler. Att Borg kommit lätt undan är väl dock något som denna krönikör borde insett själv inte är sant med det kvittar då man har en agenda.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-08-06 kl. 15:44.
Citera
2017-08-06, 15:47
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Man undrar varför och i vilken egenskap var Anders Borg inbjuden till Tomas Tjajkovski på Husarö?
Kända kopplingar är att Dominika har ett hus inte alltför långt därifrån och att Borg och Tjajkovski träffats när de s.k Attefallshusen skulle lanseras 2014.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2004/08/10/dominika-medietranar-i-skargarden-/
(FB) “På sommaren ses jag som blatte igen.” — judinnan Dominika Peczynski

http://attefallshus.net/etikett/anders-borg/
Tjajkovski och Borg glada:
http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/t_open_graph_image/zntgdwe4pkauwlkqf2q5.jpg

Frågan är hur pass sant det är att Tjajkovski "inte känner" Borg, vilket den förstnämnde hävdar?
Senast redigerad av KeithRichards 2017-08-06 kl. 15:54.
Citera
2017-08-06, 15:48
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Tydligen har Tomas Tjajkovski känningar med stationsbefälet Kristoffer Samsing och journalisten på Dagens Opinion som ursprungligen knäckte den här nyheten.

Förlåt, men om det är så att journalisten Rolf van den Brink på Dagens Opinion är bekant med Tjajkovski, så är det ju väldigt relevant.

Men den här tråden är ju så sprängfylld med lösa påståenden till höger och vänster, så att man blir alldeles förvirrad.

Vad finns det som pekar på att de båda skulle vara vänner?
Citera
2017-08-06, 15:52
Medlem
Ex-ministern har fått ta konsekvenserna för vederbörandes politiska agerande och avsattes i ett demokratiskt val. Normala sunda mentalt friska människor är därmed nöjda och går vidare. Man kan rent av firat valresultatet, men sedan kavlar man upp ärmarna och går vidare.

Ni som frossar i skadeglädje bör ta er en ordentlig titt i spegeln. Jag vet att många personer som ägnar sig åt "näthat" i själva verket ofta själva har mer eller mindre allvarliga mentala hälsoproblem och/eller drogproblem. Det ger er dock inte rätten att vara skadeglada över andras olycka, även om det kanske är en tröst att ni inte är ensamma om era problem.

Så ta er en titt i spegeln. Det gäller också alla som ylat om "hade det varit en kvinna hade hon minsann fått gå". Nu fick han gå. Blir det ursäkter för sådana uttalanden och väntar ni några dagar nästa gång?

För övrigt har jag tidigare fördömt uthängande av rena privatpersoner i den svenska tabloidpressen eller hos Public Service. Vidrigt agerande, oavsett vilken politisk hemvist en person har. Man kan med all rätt sakligt sparka uppåt.

Källa: http://cornucopia.cornubot.se/2017/08/manga-bor-nog-ta-sig-en-titt-i-spegeln.html

Inte ens vildhjärnan Wilderäng tvekar för att ge sig i debatten om Anders Borgs fylla.
Senast redigerad av 2006 2017-08-06 kl. 15:54.
Citera
2017-08-06, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
jag håller med, det hade varit mycket bättre om hon hållt tyst.
Då hade skadan för moderaterna varit maximal.
Nu visade hon istället att man givetvis bör förvänta sig att Borg följer landets lagar, och visar därmed att hon är lite mer vettig än vad iaf jag hoppas.

Hon sa iaf där jag läste det, att det borde tas på allvar OM uppgifterna är sanna.
Att Borg får ett utbrott över det, visar tydligt att han fortfarande befinner sig i en psykisk obalans.
Citera
2017-08-06, 16:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Kända kopplingar är att Dominika har ett hus inte alltför långt därifrån och att Borg och Tjajkovski träffats när de s.k Attefallshusen skulle lanseras 2014.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2004/08/10/dominika-medietranar-i-skargarden-/
Har Dominika använt sitt hus till medieträning eller är det bara en fantasi för att hon ska kunna betala huset med pengar från företaget?
Hur många personer kommer i framtiden att vara intresserade av att få medieträning från Dominika?
Träning i skademinimering lär hon i alla fall inte kunna sälja till någon.
Citera
2017-08-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Fan va ni gottar i er i andras katastrofer. Hoppas karman tar er en dag.

Det har den redan gjort.
Men annars tycker jag att politiker skall lämna som Carlsson ungefär, inte använda politikerbrädan som en svikt upp mot rikedom i näringslivet. Politikeryrket handlar om förtroende och ansvar och inte att knyta nätverk till mångmiljonärsklubben.
Citera
2017-08-06, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En svart kvinna klagar sig på att Borg kommer undan för han är en vit medelålders man. Vad exakt har han kommit undan med? Han är offentligt sågad ner till fotknölarna, har sagt upp sig (blivit avskedad) från sina jobb, blivit polisanmäld till råga på allt. För nu något som ingen med säkerhet ens kan säga faktiskt har hänt.

Exakt. Hyckleriet är fan enormt. Jag citerade tidigare i tråden en rubrik från Expressen (eller om det var Aftonbladet) som löd ungefär "Ja, den häxjakten tog slut snabbt." Media vill alltså både kölhala honom och klaga på att han inte blir kölhalad, att han kommer undan. Både slamma honom för att han är en "vit man med makt", och hävda att han kan göra vad han vill utan konsekvenser för att han är en "vit man med makt". Den selektiva blindheten är fan rent otrolig.

Nu har jag inte orkat följa mediernas reaktion i detalj, men mitt intryck är att det egentligen inte finns någon avvikande röst i denna kör av fördömanden. Inte en som säger att detta börjar bli lite överdrivet, att han trots allt inte skadat eller trakasserat någon (give me a fucking break om ni tror att en vuxen man blir ett traumatiserat "offer" för att någon i fyllan greppat honom i skrevet), och att man fan borde klara av att förlåta någon som spårat ut lite på en blöt fest.

Alkohol, föresten: gör en snubbe något dumt på fyllan är alkoholen aldrig en "ursäkt", och inte ens flashbackintelligentsian tror på att Borg hade en blackout. Är en kvinna däremot påverkad när hon har sex kan den hon låg med sedermera dömas för våldtäkt, även om det var hon som tog initiativet. Jag säger inte att det händer ofta, men det är ändå slående hur alkoholpåverkan kan användas på olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in