2015-03-22, 08:33
Medlem
Både jag och barnen gillar äventyrsbad ,och har besökt många både i Sverige och utomlands. Nu ser jag att det finns något som heter kokpunkten i Västerås.
Någon som kan berätta om det är värt att åka dit ? Är det bra ? Är det förstört av mångkultur som Sydpoolen i Södertälje. Har dom ok mat på plats? Är det långa väntetider på banorna ,eller matar det på ok (På helger)
Citera
2015-03-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Både jag och barnen gillar äventyrsbad ,och har besökt många både i Sverige och utomlands. Nu ser jag att det finns något som heter kokpunkten i Västerås.
Någon som kan berätta om det är värt att åka dit ? Är det bra ? Är det förstört av mångkultur som Sydpoolen i Södertälje. Har dom ok mat på plats? Är det långa väntetider på banorna ,eller matar det på ok (På helger)
Föreslår att inte ta någon dit, eftersom att de låter poolen närma sig kokpunkten. Om ni åker dit dock så hoppa inte in i vattnet, bara mitt tips.
Citera
2015-03-24, 13:18
Medlem
På helgerna är det inte späckat fm vardagar i princip tomt, maten är skapligt dyr har jag för mig medtag inte ok som jag förstod. Nej det är inte massa galna blattar där.

Och det finns massa kul för äldre barn. Mycket trappor.

https://kokpunkten.se/
http://kokpunkten.se/mat-dryck/

tror man kan smygäta i omklädningsrummet =)
Citera
2015-03-24, 23:30
Medlem
Tamlas avatar
Jag har varit där. Tycker det är jättebra. Ganska dyr entré men välordnat. När jag var där var det inga toklånga köer till rutschkanorna. Smidigt system när man ska handla, då man betalar med sitt armband man får vid incheckning. Sedan betalar man det man köpt i samband med utgång. I och med att det är byggt på höjden har de ganska långa rutschkanor att åka i. Rekommenderas!
Citera
2017-08-04, 18:37
Medlem
Bump - läget 2017?

Är detta ett bad som "går" att vara på? Dvs fritt från "ungdomsgäng" som stannar upp folk i rutschkanor för övergrepp eller som tafsar? Är det lika obehagligt som många andra bad nu för tiden?
Citera
2017-08-05, 23:03
Medlem
Var där för någon vecka sen. 80% invandrare, följer inte regler alls. Ingen vågar säga till dom heller. Dom gör precis som dom vill... Irriterande att se
Citera
2017-08-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benk3
Var där för någon vecka sen. 80% invandrare, följer inte regler alls. Ingen vågar säga till dom heller. Dom gör precis som dom vill... Irriterande att se

Japp det är tragiskt. Men det är ju som på de flesta badanläggningar i landet. Men det är väl nåt som vi får lära oss att leva med antar jag. Bara att hålla sig borta.
Citera
2017-08-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Japp det är tragiskt. Men det är ju som på de flesta badanläggningar i landet. Men det är väl nåt som vi får lära oss att leva med antar jag. Bara att hålla sig borta.

Är det mest finnar? På 60-talet gick det inte att bada för att det var fullt med invandrare på baden från Finland som uppträdde helt respektlöst. Synd att vi inte hann skicka tillbaka dom...
Citera
2017-08-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Är det mest finnar? På 60-talet gick det inte att bada för att det var fullt med invandrare på baden från Finland som uppträdde helt respektlöst. Synd att vi inte hann skicka tillbaka dom...

Jo araber och somalier går ju verkligen att jämföra med finnar...
Citera
2018-01-02, 18:49
Medlem
Någon som varit där den senaste tiden och kan säga hur det ligger till?
Senast redigerad av E.R. 2018-01-02 kl. 18:51.
Citera
2018-01-07, 15:08
Medlem
Afrolovers avatar
Var där 3 januari 2018. Kan inte uttala mig om själva badet då jag inte var där för att bada. Publiken på väg in såg dock ut som "folk gör mest". Blandad och inte mer eller mindre invandrare än något annanstans. Mest familjer.

Vill dock rekomendera ett besök på resturangen i hotellet bredvid (i samma byggnad). 155 kr för en delikat lunch. Stor sallads buffe med runt tio olika unika sallader att välja mellan (eller pröva gärna alla!) och varmrätt (kött, fisk eller vegetariskt alternativ).
Citera
2018-01-13, 23:57
Medlem
Vissa i familjen är där ofta och aldrig hört det skulle vara nåt bråkigt eller knas där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in