2017-08-06, 13:41
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror ingen blir kränkt över att kallas bög i dagens Sverige. Så det är nog antisemitism det handlar om.

Skulle AB ha uttryckt sig antisemitiskt? Det känns inte alltför sannolikt... Dels med tanke på hans sambo, och även ideologiskt.

Jag är ingen beundrare av hans politik, men att han skulle vara fördomsfull på det viset har jag mycket svårt att tro. Det går inte i linje med hans nyliberalism. Homofobi passar inte heller hans profil.
Citera
2017-08-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
https://nyheteridag.se/polisanmalan-mot-anders-borg-ett-rattsovergrepp/
Vet inte om du kan kalla Springare för barfotajurist. Du skriver så mycket skit, och du har dessutom fel. Det är ingen från festen som ingett en anmälan. Det är enbart polisen och en annan privatperson, som inte var närvarande, som gjort anmälan.

Nu är trådens bäst. Folk blir förbannade, och debatten hettar till.

Jag menade Binninge när jag pratar om barfotajurist. Han tjänar inga pengar på sitt påstådda juridiska arbete.

Tänk att ha Tito Beltrams exfru Jenny, Billy Butt och Binninge och annat löst folk som ombud när man ligger illa till. En dumpad kvinna av en "oskyldigt" dömd våldtäktsman och två "oskyldigt" våldtäktsdömda är inte vad jag kallar juridisk expertis i brottmål.

I detta fall blir deras närvaro en indikation på att det är kört för Anders Borg!
Citera
2017-08-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag tycker att hela den här incidenten är en fis i rymden om något. En jävligt överdriven sådan. Vi kan alla konstatera att Anders Borg har gjort fel och betett sig illa. Men att bedriva en sorts häxjakt samt försöka smutsa ner hela hans rykte pga en(!!) ostädad handling är snarare bevis på hur fel det svenska samhället är. Skulle förstått all hysteri ifall han fortfarande satt på en ministerpost eller var en offentligt person inom politiken. Men nu gör han inte det och sjävklart förtjänar han lite skit för det han gjort. Dock inte i denna omfattning då det har urartat fullständigt.

Media, framförallt den vänstervridna, älskar att kölhala personer som Anders då han hatas något enormt i vänsterkretsar. Dagens media är en skam då den prioriterar en fyllehund än en IT-skandal som skakar Sverige i grundvalarna. IT-skandalen känns som de motvilligt rörde bara för att de måste, här är det helt andra bullar. Ifall de hade samma engagemang så skulle vi ha en media som var värd namnet.

Vi vet inte ens vad som har hänt på festen förutom att några anonyma uppgiftslämnare har gått till kvällspressen. Kan ju vara grannen som vill tjäna en hacka eller tycker att Borg är ett rövhål från första början. Alla borde sitta ner i båten tills allt har klarnat och vi vet vad som faktiskt hänt än rykten som skvallerpressen tjänar pengar på.

Ta allt med en nypa salt, har Flashback glömt av källkritik gentemot Aftonbladet och resten av pressen som ni innerligt hatar? Så fort det handlar om något som inte rör invandringen så sväljer ni blaskornas ord med hull och hår. Sorgligt.

I alla fall tycker jag han har fått sitt och lite mer än vad han förtjänar. Vi alla gör misstag, i både stora och små mått, där vi skall stå för misstaget. Och han har bett om ursäkt, vet om att han har handlat fel. Räcker inte det? Det rör en privatfest, inte riket och han skadar bara sin relation med de som var med på festen.

Snälla bara lägg detta på hyllan och leta istället allvarliga fel i det svenska systemet än en stackars sate som fick karatefylla.

Bara jag som tror att det kanske såg ut så här på festen när Borg ballade ur? Kanske rentutav ett hemligt klipp från incidenten?

OM det nu vore endast en fis i rymden då undrar jag varför till och med utländska tidningar skriver om denna fis?

Varför får AB lämna Kinnevik för en liten fis?

Jag vet inte hur många ”vänstermänniskor” som kan ha deltagit i denna fest, men då saknar ju Anders gott omdöme om han i deras sällskap börjar visa snoppen. Då har han ju bett om det..

Man kan inte vara så lättledd och lättlurad att man som styrelsemedlem för ett börsbolag låter sig provoceras av en liten skitvänstermänniska.. Man måste ju hålla stilen hela vägen.

Om festen inte behagade Anders hade han alla möjligheter att lämna ön. Svårare än så är det inte.

Och om Anders betedde sig som Berra i filmsnutten då förtjänar han att kölhalas. En jävla idiot..
Citera
2017-08-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Länken funkar inte - har klippet tagits bort?

http://www.tv4.se/%C3%A4ntligen-hemma/klipp/martin-bes%C3%B6ker-sommarhus-tjajkovski-3214063
Citera
2017-08-06, 13:45
Bannlyst
Citat:
Länken funkar inte - har klippet tagits bort?
https://www.tv4play.se/s%C3%B6k?utf8=%E2%9C%93&q=Tjajkovski&button=
Citera
2017-08-06, 13:46
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Orginalfoto: http://no-dont.blogspot.se/2010/06/donts-for-wedding-guests.html (direktlänk: http://2.bp.blogspot.com/_aj9FoIWJKaM/TA0ujEQixWI/AAAAAAAAAHI/spGbp3cRpfU/s1600/DoNotDrunk.jpg)

Fake as fuck med andra ord.

Stor tack !

Ni kanske har noterat nu hur vissa detaljer i kuk-anders bravader "portioneras" ut i denna tråd, vilket följer exakt samma mönster som kommentarerna på Dagens opinon som släppte nyheten, jag tänker då på vittnesmålet med intressant posthistorik här samt nu nämnda foto. Sen inträffade denna "skandal" förra helgen vilket blir den 29-31/7 som sen släpptes ut nu i torsdags den 3/8.

Varför sitta på en skandal en hel vecka med 50-60 deltagare från olika samhällsklasser, och sen när den väl släpps, portioneras både falska foton och tvivelaktiga vittnesmål till denna tråd. Varför välja Dagens opinion för 0 kronor när Aftonbladet lätt pröjsat minst 10k.

Det luktar mer än en dålig bakfylla här....
Citera
2017-08-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Men att dumpa sin fru och svika tre barn bara för att man träffat en fd sångerska med grymma pattar, det är såklart inga problem.
Det är kvinnor som dominerar vad gäller att bryta upp. Så därmed är det sanktionerat beteende.

Inte ens feminister är beredda att ta steget att säga att det bara ska vara tillåtet för kvinnor.
Så du intar en tämligen extrem position.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
https://www.tv4play.se/s%C3%B6k?utf8=%E2%9C%93&q=Tjajkovski&button=

Denna länken till Tjajkovskis Sommarhus fungerar:
http://www.tv4.se/%C3%A4ntligen-hemma/klipp/martin-bes%C3%B6ker-sommarhus-tjajkovski-3214063
Citera
Medlem
Citat:
Skulle AB ha uttryckt sig antisemitiskt? Det känns inte alltför sannolikt... Dels med tanke på hans sambo, och även ideologiskt.

Jag är ingen beundrare av hans politik, men att han skulle vara fördomsfull på det viset har jag mycket svårt att tro. Det går inte i linje med hans nyliberalism. Homofobi passar inte heller hans profil.

Skulle han kallat någon för hora?

Skulle han visat snorren offentligt?
Citera
2017-08-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det verkar ju också vara ett psykfall.

Hon verkar helt utan hämningar vad gäller könsdiskriminerande och kränkande uttalanden.

Det är ju fullt i pariteter med att säga att muslimer är våldtäktsmän. Man får hoppas att någon man med makt tröttnar och anmäler henne.

Samma fel som alla dessa ryggdunkare gör när de påstår att "alla" har gjort samma sak innan AB.

Jag hoppas också att någon stor elefant tröttnar och tystar ner kvinnan för gott. (inte dödar utan ser till att hon försvinner ur rampljuset).
Citera
2017-08-06, 13:54
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:

Aa, men för fan..!
Jag tror inte att klämma på och visa kuken för folk går i linje med hans nyliberalism heller.
Men när reptilhjärnan kickar in då gör den det med besked!
Har du aldrig aldrig supit till det för mycket någon gång i ditt liv eller!?
Det här handlar inte om politik, det handlar om dräggfylla
Citera
2017-08-06, 13:59
Medlem
Kolla upp effekterna av allergimedicinen Rinexin plus alkohol. Kan ge ordentlig aggressivitet även utan sprit, men blackout och aggressioner med sprit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in