Jag tycker att hela den här incidenten är en fis i rymden om något. En jävligt överdriven sådan. Vi kan alla konstatera att Anders Borg har gjort fel och betett sig illa. Men att bedriva en sorts häxjakt samt försöka smutsa ner hela hans rykte pga en(
!!) ostädad handling är snarare bevis på hur fel det svenska samhället är. Skulle förstått all hysteri ifall han fortfarande satt på en ministerpost eller var en offentligt person inom politiken. Men nu gör han inte det och sjävklart förtjänar han lite skit för det han gjort. Dock inte i denna omfattning då det har urartat fullständigt.
Media, framförallt den vänstervridna, älskar att kölhala personer som Anders då han hatas något enormt i vänsterkretsar. Dagens media är en skam då den prioriterar en fyllehund än en IT-skandal som skakar Sverige i grundvalarna. IT-skandalen känns som de motvilligt rörde bara för att de måste, här är det helt andra bullar. Ifall de hade samma engagemang så skulle vi ha en media som var värd namnet.
Vi vet inte ens vad som har hänt på festen förutom att några anonyma uppgiftslämnare har gått till kvällspressen. Kan ju vara grannen som vill tjäna en hacka eller tycker att Borg är ett rövhål från första början. Alla borde sitta ner i båten tills allt har klarnat och vi vet vad som faktiskt hänt än rykten som skvallerpressen tjänar pengar på.
Ta allt med en nypa salt, har Flashback glömt av källkritik gentemot Aftonbladet och resten av pressen som ni innerligt hatar? Så fort det handlar om något som inte rör invandringen så sväljer ni blaskornas ord med hull och hår. Sorgligt.
I alla fall tycker jag han har fått sitt och lite mer än vad han förtjänar. Vi alla gör misstag, i både stora och små mått, där vi skall stå för misstaget. Och han har bett om ursäkt, vet om att han har handlat fel. Räcker inte det? Det rör en privatfest, inte riket och han skadar bara sin relation med de som var med på festen.
Snälla bara lägg detta på hyllan och leta istället allvarliga fel i det svenska systemet än en stackars sate som fick karatefylla.
Bara jag som tror att det kanske såg ut så
här på festen när Borg ballade ur? Kanske rentutav ett hemligt klipp från incidenten?