Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Hon är häpnadsväckande!
Två reflektioner:
– Jag pendlar mellan att JM är normalbegåvad och att hon har något allvarligt fel på huvudet. Kanske ryms båda i samma huvud?
– Jag har inte jättekoll på datum för olika aktiviteter som hängde ihop med planerna att flytta till Strömstad. Jag har intrycket att planerna kulminerade då familjen höll på att krackelera efter att konflikter med bl.a. AB, JB och föräldrar blivit tydliga, bl.a. efter att JM anklagat JB för att vara den som haft sex med de ensamkommande pojkarna. Trots att JM borde insett att det inte var ett bra sätt att hålla ihop familjen att skylla sina egna snedsteg och brott på sina barn, så tar hon detta till en ny nivå. Efter att hon tagit livet av sin pappa och nästan av sin mamma så skyller hon på sin son.
Är det vad JM kallar familjesammanhållning, att när hon mördar någon i familjen så ska någon annan i familjen ta på sig ansvaret?
Att säga att hon är skruvad i huvudet är alldeles för snällt!
–
Ja det räcker ju med det vi fått läsa från RPUn för att förstå att det är "skruvat" i skallen:
"Möllers funktionsförmåga bedöms dock inte vara reducerad till följd av de dysfunktionella personlighetsdragen."
Ang Strömstad: det var ju 2015, ansökan är inte daterad av JM men Strömstads kommun uppger att ansökan sattes ut i maj och tjänsten tillsattes i augusti -15.