Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
De som döljer jordens form behöver inte postera tiotusentals soldater vid Antarktis, de har massor av frivilliga som gör jobbet åt dem, se bara till den här tråden. Här finner du debattörer som med passion och ilska försvarar globjorden med alla tillgängliga medel.
Detta är ju dock, såvitt jag kunnat se, inte en uniform åsikt bland er Plattjordare - det finns ju flertalet som har sagt rakt ut att dom tror/menar sig veta att det VISST finns soldater som vaktar Antarktis och att i princip ingen oinvigd därför kan åka dit.
Därav varför man inte vill starta en expedition som åker dit, av rädsla för att alla ska bli förolyckade nära målet.
Men du håller alltså inte med dom Plattjordsförespråkarna?
Själv tycker jag det låter rimligt, inom konspirationsteorins ramar - en av dom MER rimliga sakerna till och med.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Att jorden skulle vara rund är ganska symboliskt, den är det för att du inte söka efter slutet. Du ska inte själv bege dig ut och söka svar, du ska söka svaren hos de som representerar globjorden. Religion och vetenskap.
Stopp nu... det finns ju ett par religioner som förespråkar den platta Jorden - faktum är ju att varianter på kristna i USA, är den ALLRA STÖRSTA plattjordsgruppen i väst - sedan har vi ju även tydligen ett antal MUSLIMER som förespråkar att jorden är platt också.
Det är dock, som du märkt, inte så att alla kristna eller muslimskt lärda och uppsatta religiösa eller grupper av dessa trossystem, som stödjer tesen.
(snarare tvärtom, det får jag ge dig, men det är ändå många som stödjer sig på sina religioner när dom propagerar för den platta jorden)