2017-08-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Ja så är det ibland och har alltid varit. Finländare på 60-talet och Jugoslaver. Inget nytt men tråkigt att inte dom kan vara vänner. Vi måste ge mer kärlek och mänsklighet samt få svennar att bli mindre rädda. Om albanerna och afghanerna fikar tillsammans med fältassistenter så kan ju situationen mjukas upp.

#vistårinteut

Rymdkram.

Anledning till bråk, Albanerna har tagit över torget i Hörby och där säljer dom knark, Afganerna vill inte köpa deras Hash som de hämtar från Afganistan och därför blir dom extremt kränkta och vill mörda afganerna för att de inte vill köpa deras Hash.

Det är albanerna som är problemet i denna bygd, inte afganerna den här gången.
Citera
2017-08-05, 13:44
Medlem
Kommer från samma stad och har haft ganska intressanta möte med dessa flyktingar. Var en gång en afrikan som stod lite för nära min brud (som är vit) när hon vaktade sin cykel. Snubben ville närma sig på henne, jag kom gående stirrande på honom med rask takt och han flydde direkt.

Tror knappast han hade gjort samma sak om jag nu var etnisk svensk. Jag är en inte ens vit, är själv lite mörkhyad (Latinamerikan) och dessa flyktingar är bara rädda för andra invandrare. De har ingen anledning att vara rädda för svenskarna.

Och dessutom skyddar inte svenskarna sina tjejer heller. Inte konstigt de söker sig till invandrarna som åtminstone har lite stake i sig istället för att gråta ut på fb.
Citera
2017-08-05, 13:50
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Kommer från samma stad och har haft ganska intressanta möte med dessa flyktingar. Var en gång en afrikan som stod lite för nära min brud (som är vit) när hon vaktade sin cykel. Snubben ville närma sig på henne, jag kom gående stirrande på honom med rask takt och han flydde direkt.

Tror knappast han hade gjort samma sak om jag nu var etnisk svensk. Jag är en inte ens vit, är själv lite mörkhyad (Latinamerikan) och dessa flyktingar är bara rädda för andra invandrare. De har ingen anledning att vara rädda för svenskarna.

Och dessutom skyddar inte svenskarna sina tjejer heller. Inte konstigt de söker sig till invandrarna som åtminstone har lite stake i sig istället för att gråta ut på fb.

Du min herre gör en sorglig figur i denna text. Dina antaganden är direkt felaktiga och du inser inte dina egna uppenbara begränsningar som människa. Du kanske känner till ett citat av Stenmark "Hä löns int förklar för den som inte begrip"
Citera
2017-08-05, 15:18
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikus
Jag blir mycket glad att mina landsmän tar tag i orättvisor istället för att knyta näven i fickan och skriva anonymt på flashback om hur afghaner tar över. När inrikesfolket har en klen kultur och feminin är det bra att en kultur som albanens står upp och visar vart skåpet ska stå.

Bravo djema, tregoji arabëve qe me shqipëtar nuk gricesh.
Ni har våld och aggressivitet i blodet och ni fattar inte ens att det är något fel i det. Jag utgår från att du tycker att det är ok att slå kvinnor och barn om man bara blir tillräckligt arg? Jag avskyr faktiskt att använda ett av de mest utslitna argumenten här på nätet men ibland måste man: om du ser på ditt hemland/dina hemländer: är du nöjd då? Tycker du att allt fungerar bra? Litar du på dina politiker/poliser osv? Ser du inga problem med länder/folk som hela tiden styrs av aggressivitet och mentaliteten "den starkares rätt"? Du är en liten minoritet här i landet, menar du verkligen att du längtar efter att få glåpord slängda efter dig? Att få stryk av polisen bara för att de känner för det? Att dina barn blir behandlade som sämre människor inte för att de är gapiga och uppkäftiga utan bara för att de har ett annat ursprung? Om du verkligen längtar efter allt detta så är ju lösningen enkel!
Citera
2017-08-05, 15:32
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Ni har våld och aggressivitet i blodet och ni fattar inte ens att det är något fel i det. Jag utgår från att du tycker att det är ok att slå kvinnor och barn om man bara blir tillräckligt arg? Jag avskyr faktiskt att använda ett av de mest utslitna argumenten här på nätet men ibland måste man: om du ser på ditt hemland/dina hemländer: är du nöjd då? Tycker du att allt fungerar bra? Litar du på dina politiker/poliser osv? Ser du inga problem med länder/folk som hela tiden styrs av aggressivitet och mentaliteten "den starkares rätt"? Du är en liten minoritet här i landet, menar du verkligen att du längtar efter att få glåpord slängda efter dig? Att få stryk av polisen bara för att de känner för det? Att dina barn blir behandlade som sämre människor inte för att de är gapiga och uppkäftiga utan bara för att de har ett annat ursprung? Om du verkligen längtar efter allt detta så är ju lösningen enkel!

Du min vän är ute och cyklar. Varför inte Kosovo är ett lika bra och fungerande land som Sverige är endast för att landet fick slut på kriget för tjugo år sedan. Sverige har inte haft krig på över 300 år! Kosovo och Albanien har haft turkarna över sig i 500 år och sedan serberna i över 100 år fram till 1999. Du kan inte jämföra ett land som inte haft fred på 3000 år (från illyriska kungariket) med ett land som haft fred i 300 år.
Citera
2017-08-05, 15:55
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Du min vän är ute och cyklar. Varför inte Kosovo är ett lika bra och fungerande land som Sverige är endast för att landet fick slut på kriget för tjugo år sedan. Sverige har inte haft krig på över 300 år! Kosovo och Albanien har haft turkarna över sig i 500 år och sedan serberna i över 100 år fram till 1999. Du kan inte jämföra ett land som inte haft fred på 3000 år (från illyriska kungariket) med ett land som haft fred i 300 år.
Jag och alla andra noterar att du inte svarar på några av mina frågor och att du dessutom uppvisar det typiska offerbeteendet: buhu! det är inte vårt fel det är bara därför att.....
Pinsamt. Om du jämför "Kosovo" med ett riktigt krigsdrabbat land som ex Tyskland, då menar du alltså att Kosovo står sig bra? Har jag förstått din "logik" rätt? Jag har alltid svårt att följa med i aggressiva personers "tankebanor" eftersom vi européer tänker på ett annat vis.
Citera
2017-08-05, 15:59
Medlem
[quote=53280|61393980]Personligen så ser jag hur min förort vid en tunnelbanestation håller på att sakta med säkert förvandlas till ghetto med eskalerade kriminalitet. Här finns dock arbete och det är bara bostäder som är problemet.

Ni som kommer ihåg Sjöbo omröstningen, hur mycket skit det samhället fick äta för de inte ville ta emot flyktingar. Idag inser vi att Sjöbo omröstningen var den enda rätta vägens politik.

Men problem verka finnas även i småhålor på landet.

Knarkförsäljning, afghaner som portas från kulturhus och svartsjukedramer.
I Hörby har slaget om torget skapat stora spänningar mellan olika etniska grupper.
Emellan dem står polisen.
– Snart kommer det smälla. Helt garanterat. Nu vågar inte afghanerna gå ut. Albanerna håller koll på dem, bevakar dem

Jag håller med till 100% Vi måste få stopp på neger och mena-invationen. De som är här nu skall skickas hem å det snaraste om Sverige som nation ska överleva.
Citera
2017-08-05, 16:25
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Jag och alla andra noterar att du inte svarar på några av mina frågor och att du dessutom uppvisar det typiska offerbeteendet: buhu! det är inte vårt fel det är bara därför att.....
Pinsamt. Om du jämför "Kosovo" med ett riktigt krigsdrabbat land som ex Tyskland, då menar du alltså att Kosovo står sig bra? Har jag förstått din "logik" rätt? Jag har alltid svårt att följa med i aggressiva personers "tankebanor" eftersom vi européer tänker på ett annat vis.

Jag förstår inte vad för ''frågor'' jag inte svarat på då jag aldrig har skrivit med dig här, förutom nu, första gången. Kosovo står sig otroligt bra jämfört med vad det gjorde för 20 år sedan och Tyskland ska man ge beröm till, men du behöver inte nämna landet som klarade sig bäst i världen (med tanke på skadorna) för att sedan säga att Kosovo inte har klarat sig bra. Tyskland hade även andra förutsättningar för att klara sig som Kosovo saknar, men med de förutsättningar som Kosovo haft har de på 20 år gått otroligt bra framåt. Jämför istället länder från Mellanöstern för att se att Kosovo klarat sig extremt bra till skillnad från dem, med sina 2 miljoner invånare.

För det andra kallas det inte för ''offerbeteende'' för att man tar hänsyn till viktiga faktorer, som ex. långvarigt krig. Det är någonting som man ständigt arbetar med på akademisk nivå (högskolenivå) och det får du, en lågutbildad individ, försöka acceptera.
Senast redigerad av Machiavelly 2017-08-05 kl. 16:28.
Citera
2017-08-05, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear

Vilken tankevurpa.
Invandrare antastar tjejer när de är ensamma.
Därför söker sig de till invandrare?
Och gör Svensken något så kommer rasistkortet. Gör han inte något så kommer så kommer invandrare och spelar White Knight.
Jag tycker att några % schyssta invandrare kan få leva och bo och upptas av Sverige. Inte som det är nu med kolonisering uppblandning och vitt folkmord. Problemet med ni brunfolk eller vad man ska säga verkar vara att ni alla trånar efter en vit kvinna, för att komma upp sig i världen? Vilket alla inte kan få. Du behöver inte vara rädd för mig om du inte ger mig en anledning som att du ger dig på någon svagare i min närhet. Då får du se på en bärsärkagång. Ok Pendejo?
Citera
2017-08-05, 16:56
Medlem
Citat:
Du byggde upp ditt argument på ett antagande att jag skulle tycka det är okej att slå både kvinnor och barn så länge jag blir tillräckligt arg. Jag tror att aggression kan vara befogad i vissa situationer. Däremot säger jag inte att det är på något sätt hållbart att gå runt och vara arg mot allt och alla. Passivitet är inte heller bra och ibland måsta man ta i med hårdhandskarna. Det är en fråga om balans. Du förstår väl att albanerna inte skulle klara sig under osmanska riket om vi bara styrdes av aggressivitet? Jag är kanske naiv att tro att en svenk skulle ha några basala kunskaper om albank historia, kultur och politik.

Frågar du verkligen om jag längtar få glåpord slängda över mig eller få stryk av polisen? Självklart inte. Jag behandlar andra hur jag själv vill bli behandlat. Självklart förtjänar jag stryk och glåpord om jag gör något dumt men då ska det vara riktat mot mig och inte mina barn eller en hel folkgrupp. Albaner vet hur de hanterar konfliker eller förtryck. Det kan du inte förneka.

Om du vill prata om albansk politik och hur den styrs fårdu skapa en tråd om det.
Citera
2017-08-05, 16:57
Medlem
Fattar inte hur Sveriges regering kan låta detta fortsätta. Det gäller hela Sverige.Dags att regeringen erkänner sitt misstag och utvisar flertalet av folk som kommit hit dom senaste årtiondena! Och åker man till sitt hemland ska man inte få komma in igen. Även om dom bott här i 40 år! Det blir förfan inbördeskrig här el muslimskt! Är detta så svårt att fatta? Om 15 år är 70% muslimer i Sverige! Vi är ett kristet land i grunden o låt oss ha våra traditioner o bruk kvar. Fy för dessa som bara kommer hit o förstör, skjuter, våldtar, säljer droger, stenar folk osv ut med allihop! Vi röstar nästa år och då får vi hoppas rätt parti vinner med så höga siffror och får igenom utrensning av dessa krigsskadade människor. Tyvärr är det enda partiet idag om ngt skall ske!
Citera
2017-08-05, 17:52
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag förstår inte vad för ''frågor'' jag inte svarat på då jag aldrig har skrivit med dig här, förutom nu, första gången. Kosovo står sig otroligt bra jämfört med vad det gjorde för 20 år sedan och Tyskland ska man ge beröm till, men du behöver inte nämna landet som klarade sig bäst i världen (med tanke på skadorna) för att sedan säga att Kosovo inte har klarat sig bra. Tyskland hade även andra förutsättningar för att klara sig som Kosovo saknar, men med de förutsättningar som Kosovo haft har de på 20 år gått otroligt bra framåt. Jämför istället länder från Mellanöstern för att se att Kosovo klarat sig extremt bra till skillnad från dem, med sina 2 miljoner invånare.

För det andra kallas det inte för ''offerbeteende'' för att man tar hänsyn till viktiga faktorer, som ex. långvarigt krig. Det är någonting som man ständigt arbetar med på akademisk nivå (högskolenivå) och det får du, en lågutbildad individ, försöka acceptera.
Ok, ska se om jag en lågutbildad svensk har förstått. Du svarar inte på frågor om du inte "skrivit med någon" tidigare. Du är på flashback! Men förlåt nu tänker jag logiskt. Du anser det inte logiskt att jämföra Kosovo med Tyskland, dock är det logiskt att jämföra med något land i Mellanöstern? Nå då vet vi var du anser att Kosovo hör hemma, och jag tänker inte håna dig för det. Du är nog inte den enda i Sverige som tycker likadant. Förvånande då att inte ni och menafolket kommer bättre överens. Men det handlar väl om mer om revirstrider gissar jag. Och aggressiviteten? Inget som bör nämnas antar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in