Citat:
Ursprungligen postat av
Pausanias
Jag och alla andra noterar att du inte svarar på några av mina frågor och att du dessutom uppvisar det typiska offerbeteendet: buhu! det är inte vårt fel det är bara därför att.....
Pinsamt. Om du jämför "Kosovo" med ett riktigt krigsdrabbat land som ex Tyskland, då menar du alltså att Kosovo står sig bra? Har jag förstått din "logik" rätt? Jag har alltid svårt att följa med i aggressiva personers "tankebanor" eftersom vi européer tänker på ett annat vis.
Jag förstår inte vad för ''frågor'' jag inte svarat på då jag aldrig har skrivit med dig här, förutom nu, första gången. Kosovo står sig otroligt bra jämfört med vad det gjorde för 20 år sedan och Tyskland ska man ge beröm till, men du behöver inte nämna landet som klarade sig bäst i världen (med tanke på skadorna) för att sedan säga att Kosovo inte har klarat sig bra. Tyskland hade även andra förutsättningar för att klara sig som Kosovo saknar, men med de förutsättningar som Kosovo haft har de på 20 år gått otroligt bra framåt. Jämför istället länder från Mellanöstern för att se att Kosovo klarat sig extremt bra till skillnad från dem, med sina 2 miljoner invånare.
För det andra kallas det inte för ''offerbeteende'' för att man tar hänsyn till viktiga faktorer, som ex. långvarigt krig. Det är någonting som man ständigt arbetar med på akademisk nivå (högskolenivå) och det får du, en lågutbildad individ, försöka acceptera.