Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Iñigo Martinez tror jag vore en riktigt bra värvning för Barca. Bra ålder och redan väldigt rutinerad, alltid varit en favorit hos mig. Sen gillar jag Sociedad och det är en tung pjäs att tappa.
Ja, nu får det fan börja hända något. Tottenham har en trevlig filosofi men sommarens brist på affärer går mig lite på nerverna. Det är bra att ha förtroende för spelarna man redan har men förstärkningar krävs, det kvittar vilket lag eller vilken placering man hamnat på föregående säsong. Det positiva hittills är att inga nyckelspelare lämnat samt att man fick en sjuk summa för Walker, tack och hej.
Ryktena som florerat är ju inget att hänga i granen heller. Suso, Toljan, Foyth m.fl. Kom igen. Barkley vore trevligt då jag tror han kan utvecklas under Pochettino men 50m pund är han definitivt inte värd. Jag minns hur besviken jag var när man plockade in Sissoko förra året (

) och vill verkligen inte se en upprepning av liknande Kalle Anka-affärer. Jag respekterar Levy men hans envishet går till överdrift. Tottenham måste börja köpa.
Ja det som behövs enligt mig är:
1. En högerback som kan rotera med Trippier
Tror Kyle Walker-Peters kan bli en väldigt bra ytterback i framtiden men tveksamt om han är redo att ta steget att spela 15-20 matcher från start i år.
2. En spelare som kan sätta lite press på Eriksen och Alli
Som det är nu är de båda i stort sett garanterade en startplats. Det behövs någon som kan utmana om deras platser så att de inte blir bekväma. Men också för att kunna rotera. Här hoppas jag stenhårt på Barkley. Lamela lär även kunna avlasta om han någonsin kommer tillbaka....
3. En tredjemålvakt
Hur tråkigt och oinspirerande det än låter att värva en tredjemålvakt så är det riskabelt att gå in i säsongen med enbart två målvakter. Lopez har gått tillbaka till Espanyol, McGee har gått till Portsmouth och Glover är på lån hela säsongen. Ryktas en del om Gazzaniga från Southampton och att det ska vara klart inom de närmaste dagarna.
(4.) En ny mittback
Ryktas att Wimmer vill lämna för att spela från start nu ett år innan VM. Isåfall behövs det en ny mittback också. Carter-Wickers tror jag på, men precis som för Walker-Peters så är det ett lite för stort steg för honom om han skulle behöva spela en rad matcher från start.
För övrigt verkar Trabzonspor intresserade av ett lån av Sissoko.