2017-08-04, 16:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Varför inte, Umtiti har inte imponerat på mig.
Finns ändå en del alternativ i truppen som vi sett under försäsongen, Aleñá och Samper kommer det nog bli hype om att få tillbaka om några år om de inte stannar och får chansen nu... Munir är ju tillbaka, och jag tror att han kan vara ett bättre alternativ än många som ryktas ta över efter Neymar. Behövs ingen superstjärna på positionen utan bara någon med bra timing som är hyfsat klinisk i avsluten, och en bonus om han har Barca-DNA dessutom.
Vet inte om ditt inlägg är 100% ironi eller inte.... not sure
Citera
2017-08-04, 18:11
Medlem
preben12s avatar
Josh Onomah går till Aston Villa på ett år långt lån.

Han var i mitt tyck Englands och kanske turneringens bästa spelare i U20-VM tidigare i somras. Bra på lång sikt att han får speltid vilket han troligen inte fått i Tottenham där Wanyama, Dembele, Dier och Winks går före honom på innermittfältet.

Men Tottenhams trupp blir tunnare och tunnare inför seriepremiären...
Citera
2017-08-04, 19:05
Medlem
Iñigo Martinez tror jag vore en riktigt bra värvning för Barca. Bra ålder och redan väldigt rutinerad, alltid varit en favorit hos mig. Sen gillar jag Sociedad och det är en tung pjäs att tappa.

Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Josh Onomah går till Aston Villa på ett år långt lån.

Han var i mitt tyck Englands och kanske turneringens bästa spelare i U20-VM tidigare i somras. Bra på lång sikt att han får speltid vilket han troligen inte fått i Tottenham där Wanyama, Dembele, Dier och Winks går före honom på innermittfältet.

Men Tottenhams trupp blir tunnare och tunnare inför seriepremiären...
Ja, nu får det fan börja hända något. Tottenham har en trevlig filosofi men sommarens brist på affärer går mig lite på nerverna. Det är bra att ha förtroende för spelarna man redan har men förstärkningar krävs, det kvittar vilket lag eller vilken placering man hamnat på föregående säsong. Det positiva hittills är att inga nyckelspelare lämnat samt att man fick en sjuk summa för Walker, tack och hej.

Ryktena som florerat är ju inget att hänga i granen heller. Suso, Toljan, Foyth m.fl. Kom igen. Barkley vore trevligt då jag tror han kan utvecklas under Pochettino men 50m pund är han definitivt inte värd. Jag minns hur besviken jag var när man plockade in Sissoko förra året ( ) och vill verkligen inte se en upprepning av liknande Kalle Anka-affärer. Jag respekterar Levy men hans envishet går till överdrift. Tottenham måste börja köpa.
Citera
2017-08-04, 22:27
Bannlyst
Mbappé utbytt pga skada i Monacos ligapremiär mot Toulouse. Alla intressenter håller andan.
Citera
2017-08-05, 01:44
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Mbappé utbytt pga skada i Monacos ligapremiär mot Toulouse. Alla intressenter håller andan.

Monaco håller andan längst. Go for him! Alla kan skada sig och förmodligen inget allvarligt.
Citera
2017-08-05, 03:14
Medlem
ulvvfs avatar
Jag tycker inte det är Neymar som är dyr, han är en premium spelare som det max finns en handfull av i hela världen och knappt någon så pass ung. Jag tycker snarare det är de som idagsläget går för 100-800 miljoner som är dyra, då de är bra men de är ju inga som lyfter ett topplag till nya nivåer. De är av likartad kvalite som de i regel redan har i laget.
Citera
2017-08-05, 07:07
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Lika trovärdigt som hans uttalande att han lämnade tack vare PSG:s ambitioner.
Finns liksom inga gränser för hur de prostituerar sig själva, horfamiljen Neymar. En efterbliven förstår tom att detta är deras ide till ett alibi för att tvinga Barcelona att betala pimpfarsan de 26 milj€ han kräver i "signing fee" för att hans unge förlängde förra året, ett kontrakt de nu redan brutit. Nog svårt att ens hitta prostituerade med mindre ära i kroppen än denna familj. Grattis till Qatar, de kan äntligen funnit sina gelikar.
Citera
2017-08-05, 11:33
Medlem
Sodomizer-s avatar
Hoppas det här stämmer:
Citat:
Rapporter gör gällande att Barcelona har nått en överenskommelse med Ousmane Dembélé.
http://fotbolltransfers.com/site/news/81861
Citera
2017-08-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag tycker inte det är Neymar som är dyr, han är en premium spelare som det max finns en handfull av i hela världen och knappt någon så pass ung. Jag tycker snarare det är de som idagsläget går för 100-800 miljoner som är dyra, då de är bra men de är ju inga som lyfter ett topplag till nya nivåer. De är av likartad kvalite som de i regel redan har i laget.

Instämmer i det mesta. Matic är dyr. Neymar är en bra affär.
Citera
2017-08-05, 12:26
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Jag håller med om detta till stor grad men Neymar gick inte för €222m. När man köper ut sig själv från sitt kontrakt tillkommer skatt. Här blev det €70m extra som den spanska staten får.

Citat:
Paris Saint-Germain are looking to find ways to sidestep paying the extortionate taxes and other fees that would be incurred by triggering Neymar's buy-out clause. On top of the 222 million euros stipulated in the player's buy-out, an additional 70 million would also need to be paid in services taxes.

https://en.as.com/en/2017/07/28/football/1501270102_499425.html
Citera
2017-08-05, 12:53
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:

Bra tanke!👍
Citera
2017-08-05, 13:13
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Iñigo Martinez tror jag vore en riktigt bra värvning för Barca. Bra ålder och redan väldigt rutinerad, alltid varit en favorit hos mig. Sen gillar jag Sociedad och det är en tung pjäs att tappa.

Ja, nu får det fan börja hända något. Tottenham har en trevlig filosofi men sommarens brist på affärer går mig lite på nerverna. Det är bra att ha förtroende för spelarna man redan har men förstärkningar krävs, det kvittar vilket lag eller vilken placering man hamnat på föregående säsong. Det positiva hittills är att inga nyckelspelare lämnat samt att man fick en sjuk summa för Walker, tack och hej.

Ryktena som florerat är ju inget att hänga i granen heller. Suso, Toljan, Foyth m.fl. Kom igen. Barkley vore trevligt då jag tror han kan utvecklas under Pochettino men 50m pund är han definitivt inte värd. Jag minns hur besviken jag var när man plockade in Sissoko förra året ( ) och vill verkligen inte se en upprepning av liknande Kalle Anka-affärer. Jag respekterar Levy men hans envishet går till överdrift. Tottenham måste börja köpa.

Ja det som behövs enligt mig är:

1. En högerback som kan rotera med Trippier

Tror Kyle Walker-Peters kan bli en väldigt bra ytterback i framtiden men tveksamt om han är redo att ta steget att spela 15-20 matcher från start i år.

2. En spelare som kan sätta lite press på Eriksen och Alli

Som det är nu är de båda i stort sett garanterade en startplats. Det behövs någon som kan utmana om deras platser så att de inte blir bekväma. Men också för att kunna rotera. Här hoppas jag stenhårt på Barkley. Lamela lär även kunna avlasta om han någonsin kommer tillbaka....

3. En tredjemålvakt

Hur tråkigt och oinspirerande det än låter att värva en tredjemålvakt så är det riskabelt att gå in i säsongen med enbart två målvakter. Lopez har gått tillbaka till Espanyol, McGee har gått till Portsmouth och Glover är på lån hela säsongen. Ryktas en del om Gazzaniga från Southampton och att det ska vara klart inom de närmaste dagarna.

(4.) En ny mittback

Ryktas att Wimmer vill lämna för att spela från start nu ett år innan VM. Isåfall behövs det en ny mittback också. Carter-Wickers tror jag på, men precis som för Walker-Peters så är det ett lite för stort steg för honom om han skulle behöva spela en rad matcher från start.

För övrigt verkar Trabzonspor intresserade av ett lån av Sissoko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in