2017-08-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
https://twitter.com/richardosman/status/893149417842364418
"New Fulham striker Aboubakar Kamara has chosen the shirt number 47, just so he can be known as AK-47" Hmm... Vad ska man säga om det där?
Ganska osmakligt uttalande i mina ögon om han nu inte mot förmodan gjort det av sagd anledning samt vill bli igenkänd som en rysk k-pist.

Undrar vem som ska slå Neymars rekord nästa gång, Mbappe?
Citera
2017-08-04, 02:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder

Neymar försöker övertyga någon (oklart vem, hans supportrar som just fyllt 5?) om att hans pimp till farsa var emot flytt till PSG. Blir inte mer Cringe-worthy än så här

Neymar Bye

Lika trovärdigt som hans uttalande att han lämnade tack vare PSG:s ambitioner.
Citera
2017-08-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Trist att Neymar förstör sin karriär. Hur skall han kunna vinna Ballon D´or om han spelar i mediokra PSG och franska ligan? andra spelare som Isco, Hazard, Bale, Pogba, Griezmann, Dybala och Mbabbe kommer gå om honom i utvecklingen.

Den mediokra ligan hade trots allt ett lag i semifinal i CL, och ett annat som slog Barca med 4-0. Inget Engelskt eller Tyskt lag lyckades med bedriften. För övrigt, kolla Zlatan som växte till en komplett spelare och ledare i PSG.

Tycker det är utmärkt att Premier League, som vanligtvis sitter på pengarna, inte hela tiden värvar de bästa spelarna. Särskilt eftersom de sällan lyckas göra något av dem.
Citera
2017-08-04, 12:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag tror att de spanska klubbarna kommer höja utköpsklausulerna. Dani Ceballos klausul ligger på €500m till exempel. Kanske ville Neymar inte gå med på någon högre klausul?
Citera
2017-08-04, 13:00
Medlem
Jag är orolig för följderna av att en tredje part ger spelaren pengar för att ett lag ska kunna köpa spelare. Det kan bli så att de mindre klubbarna blir lidande om storklubbarna bestämmer sig för att sponsorerna får ge spelarna pengar och sedan köpa ut sig från kontraktet. Då uteblir solidaritetsersättningen.

Om Barca inser denna fara kanske de ger den brasilianska klubben en del av pengarna.

Varför ska folk köpa lagtröjor baserat på var en spelare spelar? Håll på ett lag, inte en spelare.
Citera
2017-08-04, 13:16
Medlem
NirvanAs avatar
Enligt denna är Inigo Martinez klar för FCB
https://twitter.com/albert_roge/status/893404740817694723

Vet dock ej hur trovärdigt det är.. men har snackats om honom en del pga att valverde gillar honom
Citera
2017-08-04, 14:05
Avslutad
Gillar hur ägaren undviker ALLA frågor kring själva köpet och klausuler under presskonferensen med Neymar...
Citera
2017-08-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outtogetya
Den mediokra ligan hade trots allt ett lag i semifinal i CL, och ett annat som slog Barca med 4-0. Inget Engelskt eller Tyskt lag lyckades med bedriften. För övrigt, kolla Zlatan som växte till en komplett spelare och ledare i PSG.

Tycker det är utmärkt att Premier League, som vanligtvis sitter på pengarna, inte hela tiden värvar de bästa spelarna. Särskilt eftersom de sällan lyckas göra något av dem.

Fake news. Zlatan har aldrig varit någon komplett spelare eller ledare.
Citera
2017-08-04, 14:08
Medlem
RedXs avatar
Börjar inte Financial Fair Play ha spelat ut sin roll nu? Den här utvecklingen går nog inte att stoppa och då är det väl lika bra att köra med öppna kort i stället?
Citera
2017-08-04, 14:26
Medlem
Korders avatar
Vad som behövs är ett fungerande regelverk och inte det fjanteri FFP utgör. PSG:s köp av Neymar (liksom en rad andra av de extrema transfers som gjorts på senare år) hade aldrig varit möjligt att genomföra om "Financial Fair Play" levt upp till sitt namn.
Citera
2017-08-04, 16:47
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Enligt denna är Inigo Martinez klar för FCB
https://twitter.com/albert_roge/status/893404740817694723

Vet dock ej hur trovärdigt det är.. men har snackats om honom en del pga att valverde gillar honom

Varför inte, Umtiti har inte imponerat på mig.
Finns ändå en del alternativ i truppen som vi sett under försäsongen, Aleñá och Samper kommer det nog bli hype om att få tillbaka om några år om de inte stannar och får chansen nu... Munir är ju tillbaka, och jag tror att han kan vara ett bättre alternativ än många som ryktas ta över efter Neymar. Behövs ingen superstjärna på positionen utan bara någon med bra timing som är hyfsat klinisk i avsluten, och en bonus om han har Barca-DNA dessutom.
Citera
2017-08-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Varför inte, Umtiti har inte imponerat på mig.
Finns ändå en del alternativ i truppen som vi sett under försäsongen, Aleñá och Samper kommer det nog bli hype om att få tillbaka om några år om de inte stannar och får chansen nu... Munir är ju tillbaka, och jag tror att han kan vara ett bättre alternativ än många som ryktas ta över efter Neymar. Behövs ingen superstjärna på positionen utan bara någon med bra timing som är hyfsat klinisk i avsluten, och en bonus om han har Barca-DNA dessutom.
Gäsp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in