2017-08-04, 22:37
Medlem
Hej, tjejen jag träffar använder sig av natural cycles, men hur säker är den? Vill verklingen inte bli pappaa och är lite orolig...
Citera
2017-08-04, 23:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobzo
Hej, tjejen jag träffar använder sig av natural cycles, men hur säker är den? Vill verklingen inte bli pappaa och är lite orolig...

Använd kondom. Eller be (tvinga?) henne att ta "dagen efter-piller".
Citera
2017-08-05, 09:36
Medlem
handtralalas avatar
Om man gör rätt är det mycket säkert. Problemet är att många ofta slarvar och inte är avhållsamma så länge som man ska kring kvinnans ägglossning.
Citera
2017-08-05, 09:44
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Använd kondom. Eller be (tvinga?) henne att ta "dagen efter-piller".

Är du efterbliven? Helt bortsett från det sjuka i att tvinga någon att ta preventivmedel; hur länge tror du att tjejen vill fortsätta träffa TS om han vill få henne att använda det preventivmedel med svårast bieffekter, när hon från början inte vill använda något alls?
Citera
2017-08-05, 11:48
Medlem
Hermann666s avatar
Om ni absolut inte vill använda något preventivmedel så kan ni kombinera säkra perioder med avbrutet samlag. Dra ur och spruta på hennes mage eller annat ställe. Det finns givetvis fortfarande en liten risk att hon blir gravid och dagen-efter-piller fungerar inte för hon vill ju inte ta det efter varje ligg. Metoden är bäst i fasta förhållanden där man kan tänka sig en graviditet om olyckan skulle vara framme.
Citera
2017-08-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Om ni absolut inte vill använda något preventivmedel så kan ni kombinera säkra perioder med avbrutet samlag. Dra ur och spruta på hennes mage eller annat ställe. Det finns givetvis fortfarande en liten risk att hon blir gravid och dagen-efter-piller fungerar inte för hon vill ju inte ta det efter varje ligg. Metoden är bäst i fasta förhållanden där man kan tänka sig en graviditet om olyckan skulle vara framme.

träffats snart i 1 år men skulle må sjukt dåligt ifall jag skulle bli farsa, aldrig livet! flyr landet ifall hon skulle behålla det haha
Citera
2017-08-07, 10:51
Medlem
Scherbatskys avatar
Det är osäkert exakt hur säkert Natural cycles egentligen är, så den metoden är väl som bäst om det inte är en katastrof att man blir gravid.

Har kompisar som är nöjda med metoden, men man måste vara supernoga med att mäta på rätt sätt och att avstå eller använda kondom de osäkra dagarna.
Citera
2017-08-08, 16:48
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag har hört många sliddjur som har blivit gravida med metoden, mest troligt används det fel.

Mitt råd till dig är att om du vill vara helt säker,kör på kondom, då blir det inget tjafs och lögn hos sliddjuren i form av "Men jag ääääääääter p-piller, jag loooooooovar"...

Och har man då dessutom bara denna appen att gå efter, så föreslår jag verkligen kondom!
Citera
2017-08-12, 00:02
Medlem
Inte blivit gravid på 2 år så för mig funkar det. Men som många säger så måste man vara noga och mäta rätt och sen tror jag också att den nästan bara funkar på tjejer som har regelbunden mens om man inte kompletterar med ägglossningstest till NC.
Citera
2017-08-21, 22:51
Medlem
Passa dig så in i helvete. Se annan tråd

(FB) Tjatade fram säkra perioder, nu gravid, vägrar abort, vill flytta 60 mil. Lagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in