2017-08-05, 00:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det där låter i högsta grad arrangerat - och synes vilja bevisa att barnen befunnit sig på bryggan och deltagit i måltiden.
Ljudfilen kanske ska avlyssnas? Barnskor och badskor skiljer sig inte värst mycket i uttal.
Citera
2017-08-05, 00:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har rätt, jag underskattade vikten. Med madrass och lite väta så kraschar hjulen eller gräver ner sig i sandvägen.

Och JM som nog inte bär en resväska ens.

Nu har jag ju lite talat mig varm för att hon skulle kunna själv men det lutar åt bil på ngt sätt i så fall.
Ja, det är inte så mycket att välja på: bil, möjligen åkgräsklipparen (men bökigt; litet flak). - Motorljud från bägge. - Dålig planering. - Det är ju spat som är hans slutdestination.
Citera
2017-08-05, 01:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ljudfilen kanske ska avlyssnas? Barnskor och badskor skiljer sig inte värst mycket i uttal.

Det ska nog vara badskor. Det stämmer bättre med ett annat vittnesmål.

"På bryggan ser Klas en mobiltelefon och en tallrik med matrester på och korvrester på bryggans golv. Ett par tofflor står vid bordet."

Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_2__3_.pdf, sid 204 enligt paginering.

Antingen är alla fåglar runt Hjälmaren övergödda i jämfört med dom jag känner som hoppar på maten genast då man lämnar den, eller så var maten utplacerad på morgonen. Jag gissar på det senare.

Citera
2017-08-05, 01:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, det är inte så mycket att välja på: bil, möjligen åkgräsklipparen (men bökigt; litet flak). - Motorljud från bägge. - Dålig planering. - Det är ju spat som är hans slutdestination.

Du vill lägga honom därnere. Ja, jag gillar inte bilkörning värst egentligen. Ssk inte när grannen hör en årtull. Strandboden hade varit bra.

Men de måste ju nästan ha kört bilen dit ändå för att få ner alla saker tycker man.

Eller har hon ettt upplag med tallrikar och köksgeråd och gamla makaroniburkar i strandboden?

Är bryggvasken till för att diska sånt (också) och ställa det i Boden igen?

(Men bryggvasken kanske inte fungerar...)

Oj nu blev det sent. Nu blev jag fundersam över hur det kom sig att JB pratade om flyttade drunkningslik (JM av AP; "den långa biten") -- men förhöret måste ha hållits efter att man hade konstaterat att AP inte kunde ha drunknat i hjälmaren, eller hur?

Hon säger något om att de (mellan JJ/DB/JB) hade pratat om hur det vore möjligt, men då har de hunnit prata innan de kommit in till nytt förhör.

Det finns nåt där.
Citera
2017-08-05, 01:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det är knappast ett hallelujah moment som pågår. Fiska kräftor med svärfar?
Har du GLÖMT Görans sms från april?
Vad har GM:s SMS med det här att göra; det var väl inte ställt till AP!? - Du tycks ha svalt mycket av vad JM dillar om, eller..?

Försök nu förstå följande:
1. JM pratar, SMS:ar med sina föräldrar, och de med henne. Från JM:s sida går detta främst ut på att få loss pengar (till en lägenhet för att kunna flytta från den förhatlige AP som förpestar livet för henne och hotar slå ihjäl henne). - Genom JM:s barn har föräldrarna fått veta att AP är drogpåverkad, osv.

2. JM pratar, SMS:ar också med AP. Till honom säger hon naturligtvis inte att han inte är välkommen till G-liden - om det inte gynnar hennes intressen.

3. AP åker med JM till G-liden - eftersom det gynnar JM:s intressen. - Hur hon sedan lägger upp detta kan man bara spekulera i; ett möjligt scenario är att hon säger att föräldrarna skulle tycka det vore så roligt att få vara med och fira hans födelsedag eftersom de ändå befinner sig på platsen (men ska åka senare på kvällen, alt. tidigt dagen därpå).

Precis på samma sätt som JM uppger olika dödsorsaker till olika personer, anpassar hon även det hon säger till AP. - Vi vet i det här fallet inte vad hon har sagt.
Citera
2017-08-05, 01:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad har GM:s SMS med det här att göra; det var väl inte ställt till AP!? - Du tycks ha svalt mycket av vad JM dillar om, eller..?
I Görans sms står att han har pratat med barnen.
Barnen uppger att det var ständiga gräl med Aki.
AB har tät kontakt med sina morföräldrar. Hon är den som främst sägs gaffla med Aki.
AB vet att morfar har portat Aki på Granliden och Lgh.

.. och syvende och sist Aki själv då:
Han är väl för fan inte 5 år eller pantad.

Därav har det inte ett jota med JM att göra. Ovsett dubbelspel, oavsett manipulativ.
Så dina påståenden och argument att åka ut till Granliden ger jag inte ett vitten för:

1. "AP visste förmodligen ingenting om detta rävspel som pågick bakom hans rygg"

2. "Hon kan t.ex. ha sagt till AP att föräldrarna befann sig i G-liden och bett henne köpa med lite mat och dryck, och att de väldigt gärna ville träffa honom" (fast de inte ens är där vilket medför mer fabler från ditt håll)
Citera
2017-08-05, 01:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Du vill lägga honom därnere. Ja, jag gillar inte bilkörning värst egentligen. Ssk inte när grannen hör en årtull.
Du tycker inte det är skillnad att höra en årtull på morgonen när man går upp från sjön versus att en bil körs 130 meter genom granskogen på natten när folk sover långt därifrån inne i ett hus?

Översiktsbild (klicka "visa bild", rutan till höger så bilden blir stor):
https://www.google.se/search?q=water+resources&tbm=isch&tbs=simg:CAQSlQE JPWepwBYiNNgaiQELEKjU2AQaAggEDAsQsIynCBpiCmAIAxIo0 xXPFdYVzBXOFdkV5hXbFf4V_1ArOOM04qS qnKqYqqirjPuQ-ySjROBowbb6eHgX2aMiZ806aEeZZ0PEZgbc5rGofIRRVMna7Rl s4is9SER8LS-fEijNs6GTPIAQMCxCOrv4IGg oKCAgBEgQNSTYwDA&sa=X&ved=0ahUKEwi12v6K4LnVAhXLYVA KHZ3rAYoQwg4IJCgA&biw=1366&bih=638#imgrc=M55TaPLQ2 YFKpM:
https://kartor.eniro.se/m/AHS58
Senast redigerad av develi 2017-08-05 kl. 02:39.
Citera
2017-08-05, 01:54
Medlem
afKnollentotts avatar
JM, ivrigt messande anländer G-liden eftermiddagen den 7/8..... DB kör Volvon. Med en hårsmån missas blickarna från föräldrar, dotter och barn att mötas - efter vägen..... Det handlas lite förfriskningar på AP´s kort / ICA i Arboga....DB åker hem och slösurfar lite... Han ska senare återbörda Volvon till ett skrymsle bakom hönshuset. Han har ett uppdrag till....

JJ anländer tidig kväll i en blå Honda. En "fragiltransport". A*i finns i baksätet, han är mer än mycket omedveten... lite kräftburar läggs ut av en ensamfiskare...

Tvillingarna befinner sig hos JB under kvällen / natten, de ska senare, tidigt nästa morgon anlända till sommarstället i en silverfärgad BMW.
Möjligen går två datorer till under kvällen förutom DB´s, dom sköter JB. Två hemmahosjobb, för henne asså.

A*i som tagit ledigt för att fiska - är färdig. Han backas ner mot Hjälmarens strand.....

DB och JJ återvänder till bebodda trakter under natten tillsammans, i en blå Honda.
Någon av dom två bilarna tas åter i bruk, möjligen den silverfärgade BMW´n, förslagsvis av JB - nu för transport av tvillingarna till det, alltid så fara G-liden. Hon åker tebaks ensam.

AB telefoneras....
Scenen, rekvisitan, kontroll - båten syns och likaså AP. JM ringer kling o klang. Ding-dong....
AB telefoneras igen - nu för hämtning i en Ford Focus. Mamma, AB och dom små barnen åker tillbaka i Volvon mot hemmet där AB bor. Volvon med tvillingarna och JM åker mot G-gatan. Dom är klara; för dagen.
Foooorden hämtas senare av en bror till AB´s sambo / särbo.

En silverfärgad BMW och en blå Honda skrotas - det var väl synd.......
Senast redigerad av afKnollentott 2017-08-05 kl. 02:20.
Citera
2017-08-05, 02:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Du tycker inte det är skillnad att höra en årtull på morgonen när man går upp från sjön versus att en bil körs 190 meter genom granskogen på natten när folk sover långt därifrån inne i ett hus?

Översiktsbild (klicka "visa bild", rutan till höger så bilden blir stor):
https://www.google.se/search?q=water+resources&tbm=isch&tbs=simg:CAQSlQE JPWepwBYiNNgaiQELEKjU2AQaAggEDAsQsIynCBpiCmAIAxIo0 xXPFdYVzBXOFdkV5hXbFf4V_1ArOOM04qS qnKqYqqirjPuQ-ySjROBowbb6eHgX2aMiZ806aEeZZ0PEZgbc5rGofIRRVMna7Rl s4is9SER8LS-fEijNs6GTPIAQMCxCOrv4IGg oKCAgBEgQNSTYwDA&sa=X&ved=0ahUKEwi12v6K4LnVAhXLYVA KHZ3rAYoQwg4IJCgA&biw=1366&bih=638#imgrc=M55TaPLQ2 YFKpM:
https://kartor.eniro.se/m/xY5Bk

Jo. Jo. Jo.
Citera
2017-08-05, 02:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo. Jo. Jo.
Sen mätte jag och fann att det är endast 130 meter mellan gäststuga och brygga.
https://kartor.eniro.se/m/AHS58
Citera
2017-08-05, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, jag skulle ju gärna se livstid och verkställighet i Iran för Rajabi men jag får nog nöja mig med max fjorton år tyvärr vilket är åt helvete för litet med tanke på de brott han begått, vi får hålla hoppet levande för åtminstone fjorton år.

Man kan ju hoppas på livstids utvisning till Afghanistan. 😉😂
Citera
2017-08-05, 02:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det finns inte såna här i bruk vid stugan för att frakta maten till och från bryggan:

Handdragna vagnar, traktorsläpvagn, transportvagn, byggvagn, flakvagn:

http://www.witre.se/sv/wsw/transportvagn-fyrhjulsstyrd

http://www.dalsed.se/leva-bo/barn-utbildning/grundskola/skolrenovering-2016-2018/nyheter-skolrenovering-2016-2018/vecka-40-ovningssalar-tomda/

http://www.lantbutiken.se/butik/produkter-som-utgatt/4723-byggvagn-till-bygget.html

När jag var liten minns jag att det på bondgårdar ofta fanns någon liten flakvagn som nog var för små traktorer men som man kunde dra barn i för hand, med sarger/lemmar.

Finns moderna, lättare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in