2017-08-04, 14:07
Medlem
Sjuk läsning, detta trodde man inte om honom. Jag visste sen tidigare att han varit väldigt liberal av sig, men att spåra ut på de här viset å kalla tjejer för hora och sen från ingenstans visa sin snopp? Vatusan är det, de ju helt sjukt. Detta kan ju inte bara komma från ingenstans han måste ju varit galen tidigare också när han druckit? Någon som vet?
Citera
2017-08-04, 14:07
Medlem
Kul att Anders kan slappna av och bli lite folklig.
han och Fredde har gjort så mycket bra för Sverige så han är förlåten om han gjort något pojkstreck så här i vuxen ålder.Mer sådant,och ta gärna med dig Fredrik,ochså.....
Citera
2017-08-04, 14:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Lite kul är det att det är just Anders. Kolla på den stiffpinnen i det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=mXOBFWNAtSQ

Sekund ca 39 - 48. Alla allianstanter shakar loss fullt nyktra medan han med lite sprit i sig blir värsta svinet. Håller med att det är mänskligt att bli full och göra bort sig men han verkar ha tappat alla spärrar.

Förmodligen en försenad pubertet framlockad av Dominika.
Men intressant att vi har en egen 'grab 'em by the pussy' fast genustänkt
Citera
2017-08-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Denna gärning kommer göra att folk vill rösta på honom ifall han är med i valet på något sätt.

Jag känner att jag vill ha honom som Statsminister.

Ministrar med skruvat privatliv är perfekta eftersom det går att ha hållhakar på dem och därmed kontrollera vad de skall göra. Möjligen läcker det mer och då får man bättre förståelse för varför Anders Borg valdes ut till att bli finansminister och varför han gynnade vissa grupper så som han gjorde
Citera
2017-08-04, 14:09
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Antagligen måste man ha djupa alkoholproblem om man beter sig som Anders Borg gjorde.
Jag skulle vara väldigt rädd om jag var Anders Borgs fru för vad gör han nästa gång ?

Jag personligen har väldigt svårt för personer som blir personlighetsförändrade vid alkohol, såna vill jag inte umgås med.

Klarar man inte sprit så ska man inte dricka, svårare än så är det inte.

Så är det. Men kan bli början för en intressant resa för herr Borg om han nu vill utforska vad han hittat på i skydd av alkoholens klarsyn/dimma
Citera
2017-08-04, 14:11
Medlem
happyjoys avatar
Alkohol förändrar dej inte. Alkohol förstärker och tar bort spärrar. Med andra ord: vi har fått ta del av Kuk-Anders innersta väsen. "Den drucknes tal är den nyktres tankar".
Citera
2017-08-04, 14:12
Medlem
GoEks avatar
En sån här grej kan vara skäl för att återkalla vapenlicenser så han bör vara försiktig.
Citera
2017-08-04, 14:15
Medlem
Vet inte om detta nämnts i tråden. En anekdot från Anders studietid i Uppsala som är talande för han som person. Jag hörde historien från en lillasyster till en som var med på festen i berättelsen. En stor privat studentfest dit många av de mer framstående studenterna var bjudna. Dock inte Anders och hans MUF - vän. De gillade inte detta utan kom ändå till festen. I samband med att värdinnan avisade Anders och vän skall Anders (som var berusad) ha ilsknat till och givit en dansk skalle som knäckte hennes näsben. Hörde om detta för ca 15 år sedan och vet att jag tyckte det var konstigt att det inte kommit fram i media.
Citera
2017-08-04, 14:16
Medlem
Undra vad hans förra fru tänker och tycker om honom efter denna händelse
och om hon har samma förlåtande inställning som hans nya kvinna.

"Jag vill uppriktigt be om ursäkt till de närvarande som tog illa vid sig".
Så skriver tidigare finansministern Anders Borg på Facebook efter festen där han ska ha visat sitt kön och hotat arrangören.
"Jag älskar dig Anders, vet att det inte var ditt rätta jag som visade sig", skriver fästmön Dominika Peczynski under inlägget.

Kända moderater ger Borg sitt stöd
Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/kan...org-sitt-stod/

Det verkar som om Moderaterna (MUF) har anammat en kultur där alkoholkonsumtion spelar en central.
Källa: https://www.facebook.com/mufswe/vide...3851608672185/
Citera
2017-08-04, 14:16
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
En sån här grej kan vara skäl för att återkalla vapenlicenser så han bör vara försiktig.

Svårt att tro det men du har helt rätt, gränsen är hårfin innan han är nya Mattias Flink. Var ju exakt samma sak där, snefylla i kombo med tabletter samt stark psykisk press innan.
Citera
2017-08-04, 14:19
Medlem
Priv-Investigators avatar
Ja, vad ska man tycka och säga om detta? Ett "olycksfall"???

Även politiker och andra makthavare har ett liv utanför offentligheten. Jag förmodar att Anders Borg har varit på ett antal sammankomster och fester, bland politiker och andra andra makthavare, som höga chefer i näringslivet där det har serverats alkohol utan att han gjort bort sig.

Men nu har han tydligen sökt hjälp, läste jag någonstans. Han kanske inte har de problem som antytts utan gör detta för att visa allmänheten att han tar detta som hände på allvar.

Dessutom behöver detta inte påverka hans arbete och arbetsgivare. Var han gör på sin fritid är hans ensak så länge det inte går ut över det han idag arbetar med.
Citera
2017-08-04, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Antagligen måste man ha djupa alkoholproblem om man beter sig som Anders Borg gjorde.
Jag skulle vara väldigt rädd om jag var Anders Borgs fru för vad gör han nästa gång ?

Jag personligen har väldigt svårt för personer som blir personlighetsförändrade vid alkohol, såna vill jag inte umgås med.

Klarar man inte sprit så ska man inte dricka, svårare än så är det inte.

Har själv inga tyckanden eller tankar om Borgs beteende. Men tror att han kommer att gå i terapi och skriva en bok om senaste årens " stress " och därigenom förklara sitt beteende, skulle inte förvåna mig om han nu blir absolutist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in