2017-08-03, 19:51
Moderator
Schlesiens avatar
Gunnar Wieslander är väl VD på Kockums nu? Så det kanske var en moderatfest på Husarö? Ex-ministern är en man så Karin E är utesluten.

Har nån moderat eller försvarsindustrilobbyist sommarhus på den ön?
Citera
2017-08-03, 19:56
Medlem
von Hindenburgs avatar
Gunnar Wieslander är FB-vän med Anders Borg, Carl Bildt, Mikael Odenberg, Sven-Otto Littorin och Sven-Erik Österberg som alla varit ministrar. Jag antar fördomsfullt att vi letar en man.

Tobias Billström går det ju annars roliga rykten om men han verkar inte vara inblandad.
Citera
2017-08-03, 20:09
Medlem
Piuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Gunnar Wieslander är FB-vän med Anders Borg, Carl Bildt, Mikael Odenberg, Sven-Otto Littorin och Sven-Erik Österberg som alla varit ministrar. Jag antar fördomsfullt att vi letar en man.

Tobias Billström går det ju annars roliga rykten om men han verkar inte vara inblandad.

Inte alls, det står ju att det är en han i texten ovan.

Kan det inte lika gärna vara en sosse? Thomas Bodström kanske?
Citera
2017-08-03, 20:15
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Gunnar Wieslander är FB-vän med Anders Borg, Carl Bildt, Mikael Odenberg, Sven-Otto Littorin och Sven-Erik Österberg som alla varit ministrar.
Är det alla ex-ministrar du hittar? Gunnar Lund? Tolgfors? P Norman? T Östros?
Citera
2017-08-03, 20:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Vad sägs om Anders Borg? Känns som han blivit personlighetsförändrad sedan han blev ihop med Dominika. Kanske han släppt alla hämningar nu?

Han och Dominika är dessutom frekvent förekommande på kändisfester.
Citera
2017-08-03, 20:18
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:

Vet inte varför jag får vibbar om att det är en man, men gay. Kanske för att det är ett beteende som hör ihop med Pride-"festligheterna"? Finns det nån sån kandidat?
Citera
2017-08-03, 20:18
Moderator
Dr Kings avatar
Ett 50-tal personer deltog i festen, som anordnades av Tomas Tjajkovski, som driver företaget Sommarnöjen, som var först ut med att bygga ett så kallat Attefallshus, en reform den förra Alliansregeringen banade väg för. I den regeringen hade den aktuella ministern en mycket central roll
En minister i alliansregeringen alltså. Som tidigare skrivits också till 98% en man och inte heller någon av partiledarna eller Carl Bildt för då hade det inte bara stått minister. En ganska liten lista av kandidater från följande sida att välja på alltså.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Regeringen_Reinfeldt

Någon av följande är det:

Tobias Billström
Sten Tolgfors
Mikael Odenberg
Stefan Attefall
Ulf Kristersson
Anders Borg
Mats Odell
Peter Norman
Tobias Krantz
Eskil Erlandsson
Andreas Carlgren
Sven Otto Littorin
Erik Ullenhag

Nu är det bara för oss här på FB att gemensamt kolla upp deras FB-sidor m.m. för att se vilka som har alibi och kan strykas från listan och till sist ringa in den skyldige.

Mitt tips är på Billström, Tolgfors eller Krantz.
Citera
2017-08-03, 20:28
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Är det alla ex-ministrar du hittar? Gunnar Lund? Tolgfors? P Norman? T Östros?

Ja, det var alla jag hittade. Jag kan förstås ha missat någon och det kanske saknas någon som inte hänger på Facebook.

Jag tippar på Anders Borg men vi får se. Han hade en mycket central roll och har en portfölj med uppdrag idag. Han har dessutom en uppblåst syn på sin egen briljans.
Citera
2017-08-03, 20:28
Medlem
Saltkatts avatar
Dagens Opinion har pratat med exministerns sambo som säger att exministern fick en blackout och är djupt ångerfull i dag.

Ska man tyda det som att det är just en sambo, och inte en maka(/make), eller är det en avsiktligt vag formulering?

(Pingstvännen Odell, gift med samma fruntimmer sedan 1970, kan du nog stryka från listan. )
Citera
2017-08-03, 20:33
Moderator
Dr Kings avatar
Det känns som att snaran dras åt kring Anders Borg. Han hade en mycket central roll i alliansregeringen och han och Dominika är väl just sambos. Domimikas nummer har väl pressen också vilket de nog inte har till de flesta andra. De flesta andra exministrarna är väl också gifta.

Är det någon som har koll på vilka som är gifta och kan strykas från listan om "sambo" skall tas bokstavligt?
Citera
2017-08-03, 20:44
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det känns som att snaran dras åt kring Anders Borg. Han hade en mycket central roll i alliansregeringen och han och Dominika är väl just sambos. Domimikas nummer har väl pressen också vilket de nog inte har till de flesta andra. De flesta andra exministrarna är väl också gifta.

Är det någon som har koll på vilka som är gifta och kan strykas från listan om "sambo" skall tas bokstavligt?

Det verkar vara synd om Anders Borg nu.

- Synd på så fina krusbär.

(Men skadeglädjen är, som bekant, den enda sanna glädjen.)

Billström har dotter och är gift (att han lekt doktor med andra män är inte något rykte, det är officiellt).
Citera
2017-08-03, 20:46
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Anders Borg är inte gift, men då sambo med polskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in