2017-08-03, 14:25
Medlem
Här är bilden i VLT :
https://www.pixeltopic.com/image/giuitinxwzmmpfw/

Ni kan jämföra med mitt inlägg ovan.
Citera
2017-08-03, 14:26
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är väl numera snarare regel än undantag att polisen griper första bästa och personen i fråga släpps först då det står utom varje rimligt tvivel att denne inte utfört mordet, alternativt en annan gärningsman dykt upp. Några exempel.

Frågan är om det är unikt för Sverige? Nånstans så känns det ju ändå att det inte är riktigt är rätt att man kan anhålla folk enbart pga deras relation till offret helt utan att det finns några som helst indikationer eller omständigheter som tyder på att de har begått mordet. Det är ju minst sagt ett skapligt övergrepp mot den drabbas.
Citera
2017-08-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Visst har jag förståelse för att polisen snabbt måste gripa människor för att säkra utredningen, men det måste kännas jobbigt för helt oskyldiga människor som kanske mist någon familjemedlem, att bli misstänkta för dådet och få sitt namn utspritt på Flashback och i sociala medier och utpekad som skyldig.

Ja, har en känsla av att polisen blivit mer benägen att gripa istället för att ta in folk för att höras upplysningsvis. Har för mig att det var alternativet förr om man inte hade mer på fötter.

Finnen är fortfarande inte avförd från utredningen trots att en ny kille gripits. Intressant. Har dessa två någon koppling?
Citera
2017-08-03, 14:28
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Försökte få upp fordonsuppgifter på sonen, om jag förstod ratsit ordentligt så finns det 3 reggade bilar på han, 2 cadillac och en bentley. Spännande om någon av fordonen är vitt? Behöver ju givetvis ej använt sin egen bil, men en tanke bara
Det finns 2 st med exakt samma namn (JÅ) i Sverige enl Ratsit
En i Stockholm 28 år med bilar enligt ovan.
En i Västerås 27 år som saknar bilar.
Citera
2017-08-03, 14:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Stod i någon artikel att den som är gripen nu skulle varit inblandad i nån rattfylla, enkelt att kolla upp den där andra Henrik då, som det surras om här, för att någon sett en vvsbil med namnet Henrik på dörren..
Bör han ju finnas på lexbase isf, så nån som är medlem där kan ju kolla
Ja, han finns i alla fall på lexbase. Kan inte kolla för vad, H*nrik D*nielsson 36 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
Finns fyra st 30-åringar på Stentorpsgatan, varav en har ett namn liknande Henrik, boende i uppgång B. Har inte läst varifrån infon om att det stått ett namn på bilen dock.

Stod i VL att personen varit dömd för rattfylleri, får en träff på lexbase på herren i b uppgången
Citera
Medlem
Citat:
Stod i någon artikel att den som är gripen nu skulle varit inblandad i nån rattfylla, enkelt att kolla upp den där andra Henrik då, som det surras om här, för att någon sett en vvsbil med namnet Henrik på dörren..
Bör han ju finnas på lexbase isf, så nån som är medlem där kan ju kolla

Hur är det med dessa firmabilar? Det är semestertider nu så det kanske är någon vikarie som kör runt i någon annans bil medans den ordinarie rörisen lapar sol och dricker paraplydrinkar vid Medelhavet.
Citera
2017-08-03, 14:32
Medlem
Broskbulles avatar
Jag vet inte om det kommit fram men BO jobbar eller har jobbat nyligen inom Socialtjänsten i Surahammars kommun. Här skulle det kunna finnas nån koppling där någon känner sig kraftigt felbehandlad eller liknande.
Citera
2017-08-03, 14:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Jag vet inte om det kommit fram men BO jobbar eller har jobbat nyligen inom Socialtjänsten i Surahammars kommun. Här skulle det kunna finnas nån koppling där någon känner sig kraftigt felbehandlad eller liknande.
Det som har kommit fram är att BO jobbade som förskollärare i Västerås.
Citera
2017-08-03, 14:37
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sent på bollen där. Han var ju dessutom ännu fräckare genom att med en rivstart ta sig till BOs bostad som tydligen ligger 900 meter från sopstationen..
Rivstart? Greps han inte kl. 16.00? Då har han ju haft 4 timmar på sig att resa till Surahammar. Detta slogs ju upp rätt stort på nyheterna så han lär väl ha sett bilderna med en likadan bil som hennes på nyheterna. Egentligen inte konstigt att man då åker dit (en resa på 45 minuter skrev någon) och kollar läget. Grannarna till mannen hade sett honom hemmavid kl. 10.00 på förmiddagen i alla fall skrev Aftonbladet. Innan dess hade han varit och handlat mat.
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Fast nu var han inte helt ostraffad, utan hade väl en dom 2015 som involverade knivar på sig? I själva verket känns han rätt typisk, en man och en man som haft en relation med kvinnan och är nyligen dömd för något som relaterar till mordet.
Nej, han har ingen dom på sig vad jag vet. Att han bar en kniv resulterade i ett strafföreläggande.
Citera
2017-08-03, 14:38
Medlem
Ser mer ut som att dom är i uppgång C, har ett ex som bodde i B och det var precis vid cykelställen. Åtminstone står bilen utanför 5C. En annan bild inifrån trapphuset visar att det handlar om andra lägenheten från vänster, alltså XX02. Frågan är vilken våning det är.... ser ut som översta våningen vilket då leder till lgh 1302. Där finns en person vars ålder överensstämmer. Förekommer dock inte i lexbase, men rattfyllan kan vara en ungdomssynd.
Senast redigerad av OttoStenskott 2017-08-03 kl. 14:40. Anledning: Edit
Citera
2017-08-03, 14:38
Medlem
Spännande utveckling.

Personligen känner jag mig mest tillfreds med att Re**o verkar tillfälligt avförd och frisläppt. Ingen vet var det slutar, men är han oskyldig så skall han ju släppas.

Dessutom kommer jag känna mig mer bekväm när han dyker upp här på gatan nästa gång och skojar med grannens och mina barn om han verkligen är helt avförd från utredningen och de gripit en annan gärningsman.

Sen kan ni som gissar på Henr** Th***n lägga ner tugget. Han bor i Sura, är närmare 36 än 30. From som ett lamm och synlig på byn för 30 minuter sedan.

Han bor alltså inte i Västerås och är inte en mördare förklädd till avfallskvarnsinstallatör. Mer nyans i gissningarna önskas. Outa inte någon bara sådär. Det kan få ödesdigra effekter på en liten ort.

Jag har för övrigt också hört dubbla budskap gällande BO. Å ena sidan förskollärare, å andra sidan någon stödfunktion inom socialtjänsten i Surahammar. Dock spretar det väldigt. Är det så att hon jobbat inom socialtjänsten under sommaren så kan det så klart liga obekväma beslut bakom ett plötsligt raseri.
Senast redigerad av Samtalsklimat78 2017-08-03 kl. 14:49. Anledning: Komplettering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in