2017-08-03, 12:56
Medlem
Min tanke också!
Försökte kolla sonens fb, men ganska låst fb för att kunna se var denne jobbar, stod bara något om universitet i Linköping!!

Men var det ingen som nämde en vvs bil? Firma?
Citera
2017-08-03, 12:59
Medlem
Sen kan man ju undra vad en 30årig vvsare har otalt med en äldre kvinna? Vad har de för koppling? Obetalt jobb hos kvinnan? Tjaffs? Om det nu ej skulle vara sonen då allså
Citera
2017-08-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Håller med flera andra här som tycker att det är ngn slags "relationsdrama". Ryskor och andra östeuropeiskor är kända "gold diggers". 9 av 10 lämnar sina fattiga äldre svenska män så snart PUT kommer till postlådan efter 2 års äktenskap. Vissa väntar ett år till för att få svenskt medborgarskap direkt. Andra som har lite tur med rikare snubbar börjar vänsterprassla med ngn annan som de tycker om bättre. De har ju ingenting att förlora. De stannar i Sverige i vilken fall som helst om snubben kastar ut dem. SOC fixar boende om hon har ingen försörjning. Men vissa försöker bli av med snubben och ta över hans pengar med hjälp av älskare. Östeuropeiska "gold digger" är ju kända pengarälskare.
Detta fall luktar starkt denna variant. Hon och finnen bragt hennes man om livet. Levde gott en stund på hans pengar som hon ärvde. Sen blev det bråk mellan dessa två av ngn anledning med ev utpressning fr hennes sida. Han blev arg. Ev ngt sånt.
Brottsoffret var välutbildad redan innan giftermålet.
Hon vidare- utbildade sig här och framstår på intet sätt en golddigger-typ.
Hennes inriktning i pedagogiskt lärande- för de mindre barnen borde ha rönt uppmärksamhet.
Maken som försvann och senare hittades död var lärare och verkade inte heller som det ultimata kapet- ekonomiskt.
Den nu släppte mannen har förmodligen någon form av koppling till den som nu plockats in.
Citera
2017-08-03, 13:06
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det är förbjudet att bära kniv på allmän plats. Undantaget lär vara hantverkare typ snickare och elektriker som använder kniv i yrket.
Läs lagtexten istf att gissa eller gå på hörsägen.
Citera
2017-08-03, 13:07
Medlem
fernebos avatar
Jag tycker väl iofs att precis allt har pekat på att hon bara träffade på fel person och att nåt tjafs uppstod. Det är knappast nån bekant till kvinnan som ligger bakom det här. Mordplats och tidpunkt talar mot det.

Inte så imponerande av polisen att anhålla en 60-årig gubbe om den verklige mördaren var 30. Lyssnade man inte på vittnesmålen alls?
Citera
2017-08-03, 13:10
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tycker väl iofs att precis allt har pekat på att hon bara träffade på fel person och att nåt tjafs uppstod. Det är knappast nån bekant till kvinnan som ligger bakom det här. Mordplats och tidpunkt talar mot det.

Inte så imponerande av polisen att anhålla en 60-årig gubbe om den verklige mördaren var 30. Lyssnade man inte på vittnesmålen alls?
Om vi går tillbaka i tiden mannen som mördades 2015 har han nåt band med den nu misstänkte 30 åringen, kanske hans son som hämnats?

Är offret och gm familj så som blod?

Kan det vara så att fadern blev dödad och idag kom hämnden?
Citera
2017-08-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Polisen i ett nötskal.. Reagerade också, är en ganska stor skillnad på 30 & 60 åringar.. Vem som helst kan väl se skillnad oavsett om det är på håll eller ej!! Vanvettigt.
Citera
2017-08-03, 13:13
Medlem
Jag tror definitivt på att kvinnan kände sin mördare, känns inte som att man bara flyger på någon på en återvinningscentral bara sådär, nej någon har inväntat henne där, och sedan slagit till
Citera
2017-08-03, 13:18
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Jag tror definitivt på att kvinnan kände sin mördare, känns inte som att man bara flyger på någon på en återvinningscentral bara sådär, nej någon har inväntat henne där, och sedan slagit till
Det verkar vara som om hatet flödat långt tillbaka i tiden.
Citera
2017-08-03, 13:21
Medlem
Körde BO bil till återvinningscentralen eller hon gick ditt?
Citera
2017-08-03, 13:21
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91

Det finns vissa brister i den teorin. Hon åkte dit för att dumpa skräp. Vem skulle ha vetat om det och inväntat henne för att ha ihjäl henne? Varför just en återvinningscentral mitt på dagen? Om nån istället skulle ha följt efter henne, varför slå till på en så central plats med vittnen?

Nej som sagt! Det handlar om en hantverkare som haft ihjäl henne med ett verktyg han råkade ha på sig pga nån banal orsak. Han har flippat.
Citera
2017-08-03, 13:22
Medlem
Erik Östs avatar
Kan det vara så att första misstänkta lämnade mer info om 30-åringen som polisen inte hade.

Jag menar om det stämmer att de grep honom i anslutning till BOs hem för att han visste att hon kände sig hotad kanske han läst nyheterna och brakade iväg till Surahammar för att kolla att allt stod rätt till bara.

(Edit. Trodde först att han greps dagen efter.)
Senast redigerad av Erik Öst 2017-08-03 kl. 13:29. Anledning: Förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in