2017-08-03, 13:12
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Håller med. De lär inte släppa fram mig ändå om de hittar något. Jag kan ta en biltur förbi.
Tror ni inte att HP anhängarna står i klunga där uppe?

Pia! Minns Du var Patrik "sågs" lifta?
Var det i närheten av där ryggsäcken hittades?
Jag tänker, Om det inte var "Puss och kram," som hämtade honom kan de ha stämt träff.
Patrik kan då tänkas vilja lifta till mötesplatsen!
Citera
2017-08-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Pia! Minns Du var Patrik "sågs" lifta?
Var det i närheten av där ryggsäcken hittades?
Jag tänker, Om det inte var "Puss och kram," som hämtade honom kan de ha stämt träff.
Patrik kan då tänkas vilja lifta till mötesplatsen!

Eller så tog han bussen
Citera
2017-08-03, 13:18
Medlem
Citat:
Enligt dotterns kompis som nyss åkt förbi så var det svt, NA och en grupp tanter på plats. Så platsen lär stormas av både ungdomar, HP och andra. Som jag skrev förut är det korkat ifall P om det nu är han är utsatt för ett brott.
Hoppas innerligt att polisen spärrar platsen omgående!
Grupp tanter! Har dom fått arslet ur vagnen nu när det hände nåt, administratörerna?!!

Någon som fortf är medlem i HP-gruppen? Något nytt där?
Citera
2017-08-03, 13:18
Medlem
Citat:
Enligt dotterns kompis som nyss åkt förbi så var det svt, NA och en grupp tanter på plats. Så platsen lär stormas av både ungdomar, HP och andra. Som jag skrev förut är det korkat ifall P om det nu är han är utsatt för ett brott.
Hoppas innerligt att polisen spärrar platsen omgående!

Polisen borde väl stå på vakt vid området?!! Om det är P så tror jag inte att han har varit utsatt för något brott. Undrar om polisen har tittat upp i träden för att se om det kan finnas en kropp där?!!
Citera
2017-08-03, 13:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Jag tänkte på en annan sak.
Med det vädret vi har haft, så hur lång tid tar det innan en död kropp förmultnar och slutar lukta?
Tänkte om det har gått för lång tid sen dess..
Vidrig tanke jag vet..

Edit: hittade en text från en rättsläkare.

Borde det inte ha börjar lukta innan? Som jag förstår så är kapellet ganska välbesökt.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-08-03 kl. 13:26.
Citera
2017-08-03, 13:20
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Grupp tanter! Har dom fått arslet ur vagnen nu när det hände nåt, administratörerna?!!

Någon som fortf är medlem i HP-gruppen? Något nytt där?
Det är dött och igenbommat där. Som muttan på en nunna..
Citera
2017-08-03, 13:22
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Eller så tog han bussen

ja är väl en busshållplats precis där,jag har svårt med ev fyndplats .om han vandrat iväg med väskor osv åt ett håll bort från hus människor .ska han då senare vandra tillbaka och dessutom en krånglig väg till hus & människor för att sedan vadå ? nä om platsen är rätt så ökar chansen för brott tror jag

obs Teorier som vanligt !
Citera
2017-08-03, 13:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Känns nu verkligen som att det måste vara mer än äcklig svampdoft eller dött djur. Polis har varit där, och det har kommit flera rapporter om dålig lukt.
Att man nu tar in en av de få hårt schemalagda likhundarna tyder på att det måste finnas grund för att de lägger resurser på det.

Djur letar sig ofta in på ett lugnt ställe för att gömma sig när de håller på att dö. Är det större djur borde någon ha hittat djuret kan man tycka. De kan ju inte krypa undan på samma sätt. Mindre djur borde ju inte lukta så mycket så att det kommer in rapporter om det.

Ingen annan som saknas i området?

Citat:
Flera i området har klagat på konstig lukt och polisen har bekräftat att man söker efter en kropp.
Citat:
– Men hundföraren har varit tvungen att prioritera om, förklarar polisens presstalesman Stefan Dangardt. Det finns inte många hundar av det här slaget och det är hårt tryck på dem.
Citat:
Undersökningarna kommer istället att återupptas under fredagen med specialtränad hund som används för att hitta döda kroppar eller spåra kroppsvätskor.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polisen-letar-vidare-efter-luktlarm
Citera
2017-08-03, 13:26
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Eller så tog han bussen

Självklart!
Nu var det dock "liftaren Patrik" jag undrade över.
VAR han sågs i förhållande till "dikesväskans" placering!
Citera
2017-08-03, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det är dött och igenbommat där. Som muttan på en nunna..
Kan medlemmar fortf inte kommentera?

(Stackars satar - nunnorna alltså)
Citera
2017-08-03, 13:30
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Kan medlemmar fortf inte kommentera?

(Stackars satar - nunnorna alltså)

Nej. Inga inlägg går att kommentera.

Det lades upp något om att en man kunde hämta upp till söker i privat bil och att man kunde PM.a om man ville med.
Helt stängt och tyst..
Citera
2017-08-03, 13:44
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Självklart!
Nu var det dock "liftaren Patrik" jag undrade över.
VAR han sågs i förhållande till "dikesväskans" placering!

frmgår inte riktigt men som jag förstår det är det fel

Citat:
Dagen efter, tidigt på morgonen, ser en kvinna en ung, smal yngling stå vid en väg. Riktningen stämmer överens med den tidigare observationen och det finns ingen busshållplats eller annat i närheten, som gör platsen och tidpunkten till en naturlig plats att stå vid, denna tidiga timme. Ute på vägen.

hon borde mena Samzeliigatan som går utanför dollarstore men jag kan ha fel

allt från lisaflash inlägg här https://www.flashback.org/sp61270544
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in