Citat:
Fhl är en otrevlig dåre men att ta han för helt inkompetent gällande det med banala i förhörsteknik är kanske inte rättvist. Här gör du så. Till och börja med är det fhl som säger t jb att JM inte skulle klara av att ta aki den långa vägen, det är omöjligt säger han till o med. Varpå jb håller med fhl och säger: "det är ju mest omöjligt på den långa biten".
Försök sansa ert hat och er avsky så öppet. kanske PM sinsemellan? Det är extrakilon, det är röst, det är utseende, det är fitta, det är promiskiös, det är påhopp på hennes barn ja t o m JBs val av namn på sin son skall det mobbas om. Sen ondgör ni er också på JM för att hon anklagar sina barn för medverkan de barn ni själva hånar i tråden dagar och nätter och förevigt lämnar ut på nätet som skyldiga. Kom med dom utlovade karamellerna ist och fokusera inte så mycket på att göra er "roliga" på andras utseende. Sen skrivs det brev med t media från er där ni angriper pressen för vad dom orsakar familj o barn. Media är 1000 ggr mildare i sina kommentarer än vad ni är. Skärpning ni är pinsamma.
Fhl är en otrevlig dåre men att ta han för helt inkompetent gällande det med banala i förhörsteknik är kanske inte rättvist. Här gör du så. Till och börja med är det fhl som säger t jb att JM inte skulle klara av att ta aki den långa vägen, det är omöjligt säger han till o med. Varpå jb håller med fhl och säger: "det är ju mest omöjligt på den långa biten".
Fhl lämnar sedan änmet med ett "mm" och går vidare t JJs lön. Hade fhl anat en felsägning här had
e dåren följt upp detta och inte lämnat ämnet, så inkompetent är han inte fastän du tror så. Du ser nåt som fhl inte ser och helt klart kan han inte ta och följa upp det jb säger då det är han som kommer med påståendet att JM inte skulle klara detta själv att från punk A släpa aki t punkt B. Finns inga "karameller" i JBs förhör, hon fixar allt galant fastän hon psykas och vrålas till. Fast hon sitter anhållen med sin morfar död och sin mamma som häktad för mordet. Fast fhl påstår att JJ är skyldig t misshandeloch medhjälp t mordet på aki. Fast hennes son är hos soc då både hon och JJ är anhållna. Försök tänk dig in hur hon mår just i detta skeende och se att hon är oerhört konsekvent fast hon säkert eg är på väg att svimma av psykisk utmattning. Bedrövligt är att sonens namn inte maskats i protokollet, han skall fan inte lämnas ut så tråden kan göra sig lustig på hans namn.
Real Lies?
Vi kollar om ditt påstående om att det är Fhl som först talar om "den långa vägen" som Aki skulle transporteras till platsen där han sänktes intill bryggan. Jag misstänker att du hade angett dokumentnamn och sida om det fanns någon grund för ditt påstående.
Vi går till källan:
Huvudprotokoll__del_8__8_.pdf, sid 894-927, förhör med JB, 2017-02-16, 13:59-14:53.
Kan konstatera att
"En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.
Det är ju mest omöjligt på den långa biten."
nämns först av JB i förhöret utan att någon sagt något om detta innan. Lite förvånande att fhl inte hänger på och frågar JB hur hon kan veta att Aki har transporterats "den långa biten". Hon vet mer än hon berättar.
Om någon här ska utnämnas till "en inkompetent dåre" så kan vi konstatera att det knappast är fhl. Prosit!
Flera andra intressanta uttalanden av JB
Det finns en hel del andra uppgifter i förhöret. Några exempel (som jag gömmer i en spoiler för att inte skapa wall of text):
Det framkommer att JBs negativa uppfattning av Aki inte stöds av observationer utan bara av vad JM sagt:
"Ja, ja men hon har sagt till alla oss barn att han missbrukar, han är elak, han. är taskig."
"Fhl2: Nej men att hon, Johanna ville ha hjälp med Aki.
JB: Och ha ihjäl han?
...
JB: ja hon har ju frågat mig också.
Fhl2: Ja.
JB: Ungefär ett år innan.
Fhl2: Innan.han dog?
JB: Ja. 2014 där blir det sommaren, när jag var gravid och så backade jag ju direkt så
klart."
Var det för att hon var gravid som hon backade? Några minuter senare:
"JB: Nej jag fick inte erbjudandet när jag var gravid, jag var gravid när det hände."
Kognitiv dissonans?
"JB: Och sen. så pratade jag med Jafar om det och ja skrämma honom okej, Men seu när hon började ta fram döda nej då backade vi båda två."
Samtalet rör sig om hur långt dom, JB och JJ, kan gå för att skada Aki. Inget om hur galen JM är som försöker arrangera ett mord och med lögner och manipulation blanda in halva släkten i mordet.
"Fhl2: Hur mycket erbjöd hon då?
JB: Hon sa aldrig någon summa.
Fhl2: Utan hon sa att ni skulle få eller att Jafar skulle få pengar för det här?
JB: Ja.
JB: Eller någon av hans kompisar eller ja, den som gjorde det. Men som sagt vi backade ju då sen där vid nyårsskiftet så inte ett ljud mer om det." (min fetning)
Liksom JM hänvisar JB till obduktionsrapporten från augusti 2015 som "bevis" för vad som hänt, eller snarare inte hänt, Aki. Jag tror att JB här stöttar JM snarare än att hon tänker själv.
Ett IMHO starkt uttalande från fhl under förhöret om var JJ fanns då Aki mördades:
"Fhl: Vi vet ju exempelvis att Jafar var där ute." (min understrykning)
Hur åklagare och utredare vet att JJ fanns på Granliden då JJ mördades är fortfarande dolt bakom förundersökningssekretessen.
JB säger: "Och ja och hon hade ju inte Mohammed då så att vem hade hon? Jafar?"
JB är 110% övertygad om att hon inte var med då Aki mördades. Jag blir alltid skeptisk när någon hävdar att något är mer än 100% säkert. Det finns inte på min skala.
Hur kunde 80' cach från JJ till JM som kontantinsats för fastighet passera under bankernas penningtvätt och terrorismfinansieringsfilter. Mig är dom på och kontrollerar när jag bedriver laglig verksamhet. Dock ej inom flyktingbranschen, jag är genuint blågul och jag stöder definitivt inte terrorism. Gör det mig mer misstänkt än JM och JJ? En kvinna i "plånboken" i P1 frågade häromdagen varför hon inte fick ta ut sina pengar från banken...
"Ja, ja men hon har sagt till alla oss barn att han missbrukar, han är elak, han. är taskig."
"Fhl2: Nej men att hon, Johanna ville ha hjälp med Aki.
JB: Och ha ihjäl han?
...
JB: ja hon har ju frågat mig också.
JB: Ungefär ett år innan.
Fhl2: Innan.han dog?
JB: Ja. 2014 där blir det sommaren, när jag var gravid och så backade jag ju direkt så
klart."
Var det för att hon var gravid som hon backade? Några minuter senare:
"JB: Nej jag fick inte erbjudandet när jag var gravid, jag var gravid när det hände."
Kognitiv dissonans?
"JB: Och sen. så pratade jag med Jafar om det och ja skrämma honom okej, Men seu när hon började ta fram döda nej då backade vi båda två."
Samtalet rör sig om hur långt dom, JB och JJ, kan gå för att skada Aki. Inget om hur galen JM är som försöker arrangera ett mord och med lögner och manipulation blanda in halva släkten i mordet.
"Fhl2: Hur mycket erbjöd hon då?
JB: Hon sa aldrig någon summa.
Fhl2: Utan hon sa att ni skulle få eller att Jafar skulle få pengar för det här?
JB: Ja.
JB: Eller någon av hans kompisar eller ja, den som gjorde det. Men som sagt vi backade ju då sen där vid nyårsskiftet så inte ett ljud mer om det." (min fetning)
Liksom JM hänvisar JB till obduktionsrapporten från augusti 2015 som "bevis" för vad som hänt, eller snarare inte hänt, Aki. Jag tror att JB här stöttar JM snarare än att hon tänker själv.
Ett IMHO starkt uttalande från fhl under förhöret om var JJ fanns då Aki mördades:
"Fhl: Vi vet ju exempelvis att Jafar var där ute." (min understrykning)
Hur åklagare och utredare vet att JJ fanns på Granliden då JJ mördades är fortfarande dolt bakom förundersökningssekretessen.
JB säger: "Och ja och hon hade ju inte Mohammed då så att vem hade hon? Jafar?"
JB är 110% övertygad om att hon inte var med då Aki mördades. Jag blir alltid skeptisk när någon hävdar att något är mer än 100% säkert. Det finns inte på min skala.
Hur kunde 80' cach från JJ till JM som kontantinsats för fastighet passera under bankernas penningtvätt och terrorismfinansieringsfilter. Mig är dom på och kontrollerar när jag bedriver laglig verksamhet. Dock ej inom flyktingbranschen, jag är genuint blågul och jag stöder definitivt inte terrorism. Gör det mig mer misstänkt än JM och JJ? En kvinna i "plånboken" i P1 frågade häromdagen varför hon inte fick ta ut sina pengar från banken...
–