2017-08-02, 19:48
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ny vinkling. Jag utesluter inget längre, möjligen aliens (men det kanske ändrar sig.) Ställ er frågan, tror ni P och daten skulle vara så "uppåt" att väskorna kastas på olika ställen. Men men ni kanske har upplevt saker som jag inte gjort
Datorn och mobilen ger ju ledtrådar, de lämnar fingeravtryck överallt. Det där har säkerligen polisen redan kollat upp. Skulle det vara som ni spekulerar i så kan polisen inte utesluta brott.

Inte uppåt som tjo och tjim.. utan mer att man hänger in i bilen lite framåtlutad och pratar. Ser om det är rätt person och höra vad planerna är. Kanske var tänkt som en snabbis på plats i bilen och därför hamnade rullväskan utanför.

Kanske t.o.m så att det gick snett redan från början och att han slets in i bilen av daten eller misshandlad efter sex?

Hur väl har polisen kollat datorn tro? Jag tänkte om man kollar mer efter mailhot eller liknande, men att man kanske inte söker efter formaterade filer...

Sen kan ju P ha använt sin mobil för sånt.
Citera
2017-08-02, 19:49
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
och vi är väldigt nära slutet på tråden nu tror jag
nu går dom ju ut med att alla fastighetsägare ska kolla igenom träd,dammar,brunnar mm så då borde alla inse att han är borta ev för alltid ! eller så dyker han upp igen trummande och vi har "världens story"

Jag är imponerad! Kom DU på, att han "antingen är borta eller dyker upp?????"
Citera
2017-08-02, 19:54
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Inte uppåt som tjo och tjim.. utan mer att man hänger in i bilen lite framåtlutad och pratar. Ser om det är rätt person och höra vad planerna är. Kanske var tänkt som en snabbis på plats i bilen och därför hamnade rullväskan utanför.

Kanske t.o.m så att det gick snett redan från början och att han slets in i bilen av daten eller misshandlad efter sex?

Hur väl har polisen kollat datorn tro? Jag tänkte om man kollar mer efter mailhot eller liknande, men att man kanske inte söker efter formaterade filer...

en fråga hur kan polisen utesluta brott så fort igentligen ? konstigare saker har ju hänt ,bara några år sedan vi hade ett styckmord i just kumla/hällabrottet det trodde ju inge kunde hända eller !
edit länk

https://www.flashback.org/t2395934
Senast redigerad av zippzon 2017-08-02 kl. 19:59.
Citera
2017-08-02, 19:55
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag är imponerad! Kom DU på, att han "antingen är borta eller dyker upp?????"

japp simultanförmåga vettu tänka brett ha ha
Citera
2017-08-02, 19:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
en fråga hur kan polisen utesluta brott så fort igentligen ? konstigare saker har ju hänt ,bara några år sedan vi hade ett styckmord i just kumla/hällabrottet det trodde ju inge kunde hända eller !

Tycker som du att det är konstigt, men jag tror att man ser ett försvinnande som ett vanligt försvinnande om det inte dyker upp något misstänkt.

Jag tror förövrigt inte att polisen gräver så hårt i ett sånt fall, utan mer att man tittar om det finns en hotbild. Jag personligen tror inte att man är berättigad av åklagaren att gräva i raderade filer om det inte finns någon grund, men någon här inne kanske har bättre koll på den saken.

Är det någon som vet om man kommer in med bil där första väskan hittades? Rullväskan alltså. Och var det någon som var där i anslutning till försvinnandet? Tänkte om det fanns hjulspår.
Citera
2017-08-02, 20:17
Medlem
Citat:
Tycker som du att det är konstigt, men jag tror att man ser ett försvinnande som ett vanligt försvinnande om det inte dyker upp något misstänkt.

Jag tror förövrigt inte att polisen gräver så hårt i ett sånt fall, utan mer att man tittar om det finns en hotbild. Jag personligen tror inte att man är berättigad av åklagaren att gräva i raderade filer om det inte finns någon grund, men någon här inne kanske har bättre koll på den saken.

Är det någon som vet om man kommer in med bil där första väskan hittades? Rullväskan alltså. Och var det någon som var där i anslutning till försvinnandet? Tänkte om det fanns hjulspår.

Väskan stod alldeles i närheten av en bygghandel, vid en asfalterad väg, så ja, det går att åka bil dit, men nej det går inte att se hjulspår.
Citera
2017-08-02, 20:23
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Väskan stod alldeles i närheten av en bygghandel, vid en asfalterad väg, så ja, det går att åka bil dit, men nej det går inte att se hjulspår.

Okej. Tack för ditt svar. Då förstår jag lite bättre 😊
Citera
2017-08-02, 20:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jamen, då skulle det förmodligen vara puss och kram han träffat. Men herregud varför skulle rullväskan hamna utanför och hur hamnade ryggsäcken på åkern? Tror inte att vi är i närheten av sanningen ikväll

Jag har ingen aning om hur mycket energi polisen lagt ner. Det är säkerligen så att det från början inte låg något brott bakom men det kan mycket väl ha skett senare
Citera
2017-08-02, 20:34
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jamen, då skulle det förmodligen vara puss och kram han träffat. Men herregud varför skulle rullväskan hamna utanför och hur hamnade ryggsäcken på åkern? Tror inte att vi är i närheten av sanningen ikväll

Jag har ingen aning om hur mycket energi polisen lagt ner. Det är säkerligen så att det från början inte låg något brott bakom men det kan mycket väl ha skett senare

Som jag skrev. P lämnade väskan utanför för att sexa i bilen.

Ryggan kastades ut i farten av träffen..
Citera
2017-08-02, 20:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Som jag skrev. P lämnade väskan utanför för att sexa i bilen.

Ryggan kastades ut i farten av träffen..

Jag fattade vad du menade med rullväskan även om det är långsökt.
Nu får någon rätta mig om jag har fel men låg inte ryggsäcken vid en bäck ute på åkern. Det måste isf vara ett kast värt OS medalj
Citera
2017-08-02, 20:47
Medlem
Citat:
edit länk

https://www.flashback.org/t2395934

Exakt vad jag också undrar.
Citera
2017-08-02, 20:51
Medlem
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/stort-polispadrag-i-hallsberg-polisen-vill-inte-saga-nagot-an
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in