Det pågår en stor brand i Polisens lagerlokaler på Kryptongatan i Åbro industriområde i Mölndal. Kraftig rökutveckling stör trafiken på vägarna omkring. Finns väl stor sannolikhet att detta är anlagt, då det förvaras beslagtaget gods och liknande i lokalerna.
– Vi har någon undersökningslokal i byggnaden som vi kan använda när vi ska göra undersökningar av större saker. Det är ingen lokal som används dagligen.
Kan det finnas utredningsmaterial i byggnaden?
– Det ska det inte göra, men det kan jag inte heller svara på just nu, säger Peter
Det var i nära anslutning till ett fordonsbeslag. Har det skett något liknande beslag senaste dygnen tro?
Tankarna går iaf till gärningsmannen. Vilka upplevelser har han gått igenom? Vilka trauman bär han på? Hur kan vi hjälpa? Dan tillsätter säkert en samordnare (Carin G?) som tillser att samhällets skuld utreds på bästa sätt. Halleluja!
Det fanns inget i polisen lokaler, de öppnade garagen och tömde dem innan släckningsarbetet påbörjades, det enda som togs ut från garagen var ett antal kartonger.
Så inga fordon fanns i byggnaden som för övrigt är totalförstörd.
Har video och foton men fattar inte hur man lägger upp det här :-/
Måste gått ganska fort för branden att få fäste för jag passerade platsen strax innan och då var det ingen rök men efter typ max 30min var det en kraftig rökplym från området och ett rejält moln över Mölndal.
Jag promenerade förbi Netto vid Amaryllisgången vid halv fem-tiden och då blåste röken mot centrum. Kraftiga svarta rökmoln som blåste långsamt längs med marken på låg höjd. Nu syns inte så mycket av röken längre från ungefär samma plats.