2017-08-02, 15:44
Medlem
Men om det är sant att det begärts ett LPT på P, så kan ju det stärka tankarna att han håller sig borta frivillgt eller att han mådde så dåligt att han inte orkade mer. I det förstnämnda fallet så kan han haft ganska mycket pengar.
Som jag sa förut så om ens anhöriga försöker få en intagen via LPT så skulle nog de flesta dragit så långt de kan. Iallafall om man inte själv är med på det.
Då tänker jag att de obs som gjorts i köping m.m kanske inte är osannolika. det är ändå på vägen till syster eller vänner i Eskilstuna.
Citera
2017-08-02, 15:50
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Men om det är sant att det begärts ett LPT på P, så kan ju det stärka tankarna att han håller sig borta frivillgt eller att han mådde så dåligt att han inte orkade mer. I det förstnämnda fallet så kan han haft ganska mycket pengar.
Som jag sa förut så om ens anhöriga försöker få en intagen via LPT så skulle nog de flesta dragit så långt de kan. Iallafall om man inte själv är med på det.
Då tänker jag att de obs som gjorts i köping m.m kanske inte är osannolika. det är ändå på vägen till syster eller vänner i Eskilstuna.

Är det så att det finns ett LPT så faller hela historien. Det är inte ens "världens story" längre utan en ända står fet lögn.

Edit enda stor fet lögn skall det stå
Citera
2017-08-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Är det så att det finns ett LPT så faller hela historien. Det är inte ens "världens story" längre utan en ända står fet lögn.

Edit enda stor fet lögn skall det stå

Eller så är det "Världens Story" Där viktig info är mörkat etc
Citera
2017-08-02, 16:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
En psykiatiker måste faxa in en "beställning" på handräckning vid psykisk tillstånd. Det går inte bara och ringa polisen och be dom köra folk till psykakuten.
Har personen ifråga inte varit i kontakt med psykiatrin förut är det nog ingen läkare som skriver någon sådan begäran.
Det är inget olagligt att må psykiskt dåligt.
Tror att P kan hålla sej undan för att främst hans far har varit påstridig med att han ska in under vård.
Mycket möjligt att P sökt vård och polisen vet att han håller sej undan främst sin far. Därav polisens ljumma intresse.

Det fetade:
Nej, det går inte. Bara om personen utgör uppenbar fara för sig själv eller andra. Exempel på det kan vara att någon hotar ta sitt liv eller att hota någon annan med ett vapen. Det räcker naturligtvis inte med att personen "bara" mår psykiskt dåligt.

Men i det här fallet var det ju en person som anmälts till polisen som försvunnen person och kanske kunde vara under psykos.
Det är ju inte omöjligt att polisen gjort en utryckning för en första bedömning om han verkat helt psykotisk och inte verkat ha någon som helst förmåga att ta hand om sig själv. Bara min gissning.

Tror inte så mycket på att Patrik håller sig undan frivilligt.
Senast redigerad av notknapparen 2017-08-02 kl. 16:05.
Citera
2017-08-02, 16:10
Moderator
OYs avatar
Det där med psykos kan jag endast pussla ihop med en enda orsak mot bakgrund av vad vi känner till.

Drogutlöst psykos.

Stämmer väl in på alla uppgifter och teorier vi har i fallet inkluderat vännernas iakttagelser.

Ett kort exempel, citat;

Missbruk av cannabis kan leda till:

Impulsiva våldshandlingar
Självmordshandlingar
Förändrad tidsuppfattning
Försämrad förmåga till omvärldsförståelse
Ensamhet, social isolering, inbundenhet
Personlighetsförändring, schizofreniforma symtom

Depressioner
Apati, slapphet
Minnessvårigheter
Humörsvängningar
Amotivationssyndrom, orkeslöshet, initiativlöshet
Personlighetsförändring, ökad inåtvändhet, inbundenhet, tysthet
Förändrad verklighetsuppfattning
Psykotiska symtom

Den här bilden har jag reagerat på många gånger, har han gråtit, eller varför är han så röd kring ögonen, dessutom så hänger ögonlocken.

https://www.svtstatic.se/image-cms/s...rge/patrik-jpg
Citera
2017-08-02, 16:19
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
postar för ca 30 min på HP

Tack för uppdateringen!
Nu kan de tänka sig fynd!
Undrens tid är inte förbi!
Citera
2017-08-02, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Trovärdigt det du skriver. Det kan ju hända att man för enkelhetens skull kliver av tåget för att byta vagn. Men hur skulle han hinna dumpa bagaget på 2 olika ställen, rusa tillbaka till tåget och hoppa på innan tåget avgår?
Sannolikheten att någon annan hittat väskorna och placerat ut dom 500 m resp 1,5 km orörda verkar ju fullständigt osannolikt.

Men det kunde ju inte kvinnan på tåget veta. Hon såg ju bara Patrik gå av tåget. Väskor mm visste hon ju inget om.

OY svarade på mitt inlägg och jag syftade på varför kvinnan möjligen kunde tro att Patrik hoppade på tåget igen.
Men om OY menat i allmänhet att det inte är rimligt..... vet jag inte. DÅ är det ju inte rimligt.
Citera
2017-08-02, 16:30
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Tack för uppdateringen!
Nu kan de tänka sig fynd!
Undrens tid är inte förbi!

Nä jag tänkte på det med att det är en helomvändning , måste vara tungt att inse tillslut att hoppet om liv är minimal.
Hade varit skönt om någon kunde hitta honom nu så vi får ett slut på det här
Citera
2017-08-02, 16:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men har det begärts en sådan?
Citera
2017-08-02, 16:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det kunde ju inte kvinnan på tåget veta. Hon såg ju bara Patrik gå av tåget. Väskor mm visste hon ju inget om.

OY svarade på mitt inlägg och jag syftade på varför kvinnan möjligen kunde tro att Patrik hoppade på tåget igen.
Men om OY menat i allmänhet att det inte är rimligt..... vet jag inte. DÅ är det ju inte rimligt.

Okej läste nog lite för snabbt när jag skulle läsa igen allt. Sorry OY
Citera
2017-08-02, 16:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Eller så är det "Världens Story" Där viktig info är mörkat etc

Visst kan det vara så men nä det vill jag verkligen inte tro. Om det skulle vara så, tror du inte polisen hade fortsatt sökandet och inte slutat så fort.
Citera
2017-08-02, 16:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Okej läste nog lite för snabbt när jag skulle läsa igen allt. Sorry OY

Ingen fara.
Men inte säker på hur OY tänker nu.
Såg nämligen nu att han i inlägget efter, fortsätter diskussionen ur det mer allmänna perspektivet (dvs, utan kvinnans tankebanor inblandade).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in