Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Tror det är enklare än så. JJ hade inget pass (vilket JM visste), så JJ var inte längre inräknat i den "inre cirkeln". Han var "pissed off" helt enkelt.
Däremot drog hon blickarna till sig och därmed indirekt till honom själv.
Menar du att han var sur för att han inte fick följa med till Thailand?
Var det inte så att JJ inte fått svenskt medborgarskap för att han strulat för mycket?
JJ var i Pakistan i juli 2016 då han och JB gifte sig där. Då hade han resehandlingar som gjorde det möjligt. Vad strulade med Thailand? Behövde han visum, men inte fick?
Hans "genomgång" med MR om vad som hänt Aki på Granliden var tidigare på sommaren. JJ och MR träffades på restaurang Sara i Eskilstuna, "ca 2-3 månader efter att MR flyttade till JM, på sommaren". Kanske i maj-juni?
Ur förhöret med MR:
Fhl: Vet du hur mycket pengar han fick för det?
MR: Jag vet inte exakt beloppet men det var, jag vet att Jafar ville ha, krävde henne på 50 000 under den tiden och sen det var inte... En dag sen vi gick ut eftersom han var arg och sånt där och sen då började öppna sig och prata om dom här grejerna. Att var försiktig och så att Johanna inte ger dig några dokument eller någonting du ska skriva under.
Han var arg på mig och sa att jag ska gå ifrån Johanna och då sa jag, jo men jag ska bara se till att försöka att få ordning på dom här grejerna som jag har, jag har till exempel Socialen och får god man och grejer och jag ska gå ifrån henne. Och för att Johanna skulle hjälpa mig så att jag f'ar en handläggare på Socialen och sen se till att jag får också en god man. Men det hände aldrig varken jag fick god man eller någon socialhandläggare. Och jag hade ingen annan för att jag ska fråga efter hjälp, hjälp förutom Johanna.
Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_3__3_.pdf, sid 300 enligt paginering.
–