2017-08-01, 23:13
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha - den här videon har jag missat. Lyssna på on a storyteller's night när hon skyller på polisen samt påstår det är ett test av häktespersonalen.
Hennes röst skulle plats i ett barnprogram.

"Det var så att under flera förhör med polisen så har dom sagt åt mig "du kan fråga nån personal, dom kanske kan ta brev till dig utan granskning, du kan ju be en personal - det finns ju många som jobbar där nere. Fråga nån vettja."

Men då sa jag nej, det skulle jag aldrig ens tordas, jag är för ordentlig för det. " Jo, klart du törs" så jag tänkte väl att nämen jag testar väl det.

Så jag höll upp ett tomt kuvert och frågade om han ville ta och posta det åt mig mot honom och så sa jag att du kan få få 5000:- fast jag hade varken brev eller 5000. så det var ett test om han skulle göra det eftersom polisen hade uppmanat mig att göra det"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/dVnLj/liverapportering-rattegangen-mot-arbogakvinnan
"jag är för ordentlig för det"
Citera
2017-08-01, 23:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är detta något som tidigare varit maskat i §7-utredningen?

Läkarintygen visar: Johanna Möller lättad över faderns död
"I ett läkarintyg från Rättsmedicinalverket, utfärdat den 20 oktober förra året, framgår att Johanna Möller tyckte att det var en lättnad att hennes far, Göran Möller var död. Enligt intyget var Johanna Möller också tydlig med att hon önskar att även modern avlidit."

Har det uttryckts så tydligt tidigare? 2016-10-20 är resultatet från §7-utredningen daterad.

http://www.vlt.se/vastmanland/vasteras/lakarintygen-visar-johanna-moller-lattad-over-faderns-dod

Artikeln är daterad 2017-07-19. Har VLT fått ett §7-protokoll med mindre eller ingen maskning än det som tillhandahållits tidigare?

Ja, det bör de ha fått. - Man kan ev. ha släppt sekretessen på vissa tidigare maskade avsnitt.

Hon gör inte mycket för att ställa in sig... eller för att ge uttryck för sin sorg.
Citera
2017-08-01, 23:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ja, det begriper jag. Det är inte raketforskningsnivå.. Undrade mer kring rutiner, släckt lampa och varför?

Släckt lampa? - ingen aning.
Spårsökning med uv-ljus etc brukar ju göras.
Citera
2017-08-01, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

"jag är för ordentlig för det"
Men herre jävlar vilken röst när hon ska ljuga? Är det så här hon låter när lögnometern är påkopplad?
..Och då kom lilla snigeln fram och sa: Fråga brevduvan Tommy, han kan säkert posta ett brev åt dig.
Neej, nej - jag är för ordentlig, jag tordas inte.
Våga vetttja.
Senast redigerad av develi 2017-08-01 kl. 23:28.
Citera
2017-08-01, 23:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Släckt lampa? - ingen aning.
Spårsökning med uv-ljus etc brukar ju göras.
Ingen gammal klocka som ringer? Hörde nämligen lite om detta och prestadiet diptera som var intressant.
Men det kanske bara var.. en hörsägen.
Citera
2017-08-01, 23:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nu tänkte jag eskortverksamhet för du skrev kundunderlag. Ihop med anknytningsteorin så landade jag på att han kanske är svartsjuk på MR, hehehehehe.
JM's vägar äro outgrundliga, hon ligger ju ordagrant inte på latsidan men kanske på rygg.

Skulle vara knarkkunder -- om han nu försörjde sig så annars (det ska böjas i tid etc.).

De är ju det perfekta paret i det avseendet också: knark- och flyktingmottagningsmaffia.

Men karman rann ut för både den ene och den andre.

Lite Scarface (med Al Pacino) här. Brottsbanan slutar i tomma luften.

JM borde verkligen anstränga sig och se filmerna till slutet.

Men du förstår vad jag menar.
Citera
2017-08-01, 23:31
Medlem
Citat:
Pass, passé och pissed. Men hur tog han sig iväg och kunde gifta sig då?

Bra fråga. Kanske han bara inte ville visa sig i sällskap med JM (som var glödhet).

Intelligent tänkt i så fall, han drog sig tillbaka. Likt en sköldpadda, vid hot, drog han ner skalet om sig.

Och avvaktar utvecklingen.
Citera
2017-08-01, 23:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bra fråga. Kanske han bara inte ville visa sig i sällskap med JM (som var glödhet).

Intelligent tänkt i så fall, han drog sig tillbaka. Likt en sköldpadda, vid hot, drog han ner skalet om sig.

Och avvaktar utvecklingen.

Men behåller sin utgjutelse på fejan...?
Citera
2017-08-01, 23:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ingen gammal klocka som ringer? Hörde nämligen lite om detta och prestadiet diptera som var intressant.
Men det kanske bara var.. en hörsägen.

Skulle han bli en fjäril?
Därför de stoppade honom i kokong först?

Eller du menar andra obduktionen och såna där små vita krabater?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-01 kl. 23:43.
Citera
2017-08-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Den där lådan de talar om.... hade det regnat dagarna innan?? Karln kan ju i sådant fall ha dränkts i regnvatten i båten....
Det skall till stora regnmängder för att detta ska vara möjligt. I runda slängar kan 10 mm regn ha gett fyra hinkar vatten i båten, utspritt över hela dess bottenlängd. Inte särskilt djupt, dessutom skvalpande hit och dit, när båten kränger. Jisses vilket tumult, där ingen går säker och Aki med säkerhet ådragit sig väl synliga skador. Då tror jag mera på regntunna, om det nu verkligen fanns en sådan. Den kan ju samla upp vatten från ett halvt tak och den kan bli stående under påfyllning i veckor. Det kan bli bortåt tio gånger så mycket som i båten vid samma regnmängd. Men 10 mm räcker nog bara till en halv tunna ändå. Detta är inte någon matematiskt exakt analys, bara educated guessing. Jag har ingen regnvattentunna - någon som har en kan ju avgöra, hur mycket regn det krävs för att fylla den.
Citera
2017-08-01, 23:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror det är enklare än så. JJ hade inget pass (vilket JM visste), så JJ var inte längre inräknat i den "inre cirkeln". Han var "pissed off" helt enkelt.

Däremot drog hon blickarna till sig och därmed indirekt till honom själv.

Menar du att han var sur för att han inte fick följa med till Thailand?

Var det inte så att JJ inte fått svenskt medborgarskap för att han strulat för mycket?
JJ var i Pakistan i juli 2016 då han och JB gifte sig där. Då hade han resehandlingar som gjorde det möjligt. Vad strulade med Thailand? Behövde han visum, men inte fick?

Hans "genomgång" med MR om vad som hänt Aki på Granliden var tidigare på sommaren. JJ och MR träffades på restaurang Sara i Eskilstuna, "ca 2-3 månader efter att MR flyttade till JM, på sommaren". Kanske i maj-juni?

Ur förhöret med MR:

Fhl: Vet du hur mycket pengar han fick för det?
MR: Jag vet inte exakt beloppet men det var, jag vet att Jafar ville ha, krävde henne på 50 000 under den tiden och sen det var inte... En dag sen vi gick ut eftersom han var arg och sånt där och sen då började öppna sig och prata om dom här grejerna. Att var försiktig och så att Johanna inte ger dig några dokument eller någonting du ska skriva under.
Han var arg på mig och sa att jag ska gå ifrån Johanna och då sa jag, jo men jag ska bara se till att försöka att få ordning på dom här grejerna som jag har, jag har till exempel Socialen och får god man och grejer och jag ska gå ifrån henne. Och för att Johanna skulle hjälpa mig så att jag f'ar en handläggare på Socialen och sen se till att jag får också en god man. Men det hände aldrig varken jag fick god man eller någon socialhandläggare. Och jag hade ingen annan för att jag ska fråga efter hjälp, hjälp förutom Johanna.

Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_3__3_.pdf, sid 300 enligt paginering.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-08-02 kl. 00:08.
Citera
2017-08-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Men behåller sin utgjutelse på fejan...?
.

Det är beundransvärt att JM inte ger upp och kämpar på, från Expressen idag : Här är Johanna Möllers sista desperata försök att övertyga tingsrätten om sin oskuld. I ett handskrivet brev varnar hon domstolen – för att göra en "ny Kaj Linna."
I ett tio sidor långt handskrivet brev radar hon upp sina egna hypoteser och förklaringar till vad som enligt henne egentligen har hänt. "Polis är så taggade att finna bevis som binder mig vid brott att dem inte ens kontrollerar sitt egna material", skriver Johanna Möller senare i brevet.
Avslutningsvis anklagar hon flera av sina närmaste för att ljuga och säger att påståendet att hon bett sin dotter misshandla Aki Paasila är "helt sjukt". Johanna Möller avslutar sitt brev till tingsrätten med orden:
"Jag kan inte ens se film om dem slåss." Det saknas teknisk bevisning och det endast M. R. påståenden som finns mot henne men hans (mördarens ) ord inte värd någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in