2017-08-02, 00:03
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Blev varse om att ännu ett av mina inlägg i denna tråd blivit anmält. Inlägg no. 36 som bl. a. innehåller länk till hovrättsdomen mot Henry Cohen. Denna gång för regelbrott "annat/vet ej". En "känslig" uppgift som framkommer i detta dokument är det rättspsykiatriska utlåtandet som menar att Cohen har uppenbara psykopatiska drag.

Kommer linslusen Cohen att delta i årets Pride-parad? Eller väljer han att stanna hemma?
Citera
2017-08-02, 01:23
Medlem
Obducentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Blev varse om att ännu ett av mina inlägg i denna tråd blivit anmält. Inlägg no. 36 som bl. a. innehåller länk till hovrättsdomen mot Henry Cohen. Denna gång för regelbrott "annat/vet ej". En "känslig" uppgift som framkommer i detta dokument är det rättspsykiatriska utlåtandet som menar att Cohen har uppenbara psykopatiska drag.

Kommer linslusen Cohen att delta i årets Pride-parad? Eller väljer han att stanna hemma?
Lite citat ur hovrättsdomen:
Citat:
Av utredningen framgår att Stig Bergström och R. W. överraskats av Henry Ohlssons anfall mot dem. Stig Bergström har berövats livet genom att han tilldelats mer än sextio knivhugg eller knivstick fördelade över stora delar av kroppen och i vissa fall utdelade med betydande kraft. Det stora antalet skador liksom vad i övrigt framkommit av obduktionsutlåtandet talar för att händelseförloppet inte har varit kortvarigt. Stig Bergström har uppenbart kämpat för sitt liv och därunder tillfogats svårt lidande och känt dödsångest. R. W. har åsamkats en livshotande skada genom att han har riskerat att förblöda. Härtill kommer att Henry Ohlsson, sedan R. W. åsamkats den nämnda skadan och sökt skydd i badrummet, vid upprepade tillfallen sökt att ta sig in till R. W. Bägge gärningarna har sålunda präglats av grymhet och hänsynslöshet.

Mot detta skall ställas dels att Henry Ohlsson enligt det rättspsykiatriska utlåtandet företer bl.a. tydliga psykopatiska drag och att hans tillstånd är att betrakta som en personlighetsstörning, som dock inte är att beteckna som en allvarlig psykisk störning, dels att gärningarna begåtts under påverkan av denna psykiska störning, dels ock att Henry Ohlsson begick gärningarna kort tid efter det att han hade fyllt tjugoett år. Nu angivna omständigheter finner hovrätten böra inverka på bedömningen så att Henry Ohlsson ådöms - i stället för fängelse på livstid - ett tidsbestämt fängelsestraff.
Det känsliga består kanske av att informationen, faktum om brottet, outas? Av någon anledning tycks sådant emellanåt störa en och annan - och då är det heller inte långt ifrån att den berömda foliehatten (typ tvångsmässigt) dammas av...genom en 0.00-rapport . Bättre skulle ju vara om personen deltog i diskussionen här.
Ditt inlägg är egentligen inte märkvärdigt - finns väl mängder av den typen på Flashback under alla år det här forumet varit igång.

HO/HC skyltar med prideflagga efter namnet på Twitter, så han deltar sannolikt i den pågående statement-propaganda-jippo-festivalen.
Citera
2017-08-02, 01:32
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obducenta
Lite citat ur hovrättsdomenet känsliga består kanske av att informationen, faktum om brottet, outas? Av någon anledning tycks sådant emellanåt störa en och annan - och då är det heller inte långt ifrån att den berömda foliehatten (typ tvångsmässigt) dammas av...genom en 0.00-rapport . Bättre skulle ju vara om personen deltog i diskussionen här.
Ditt inlägg är egentligen inte märkvärdigt - finns väl mängder av den typen på Flashback under alla år det här forumet varit igång.

HO/HC skyltar med prideflagga efter namnet på Twitter, så han deltar sannolikt i den pågående statement-propaganda-jippo-festivalen.
Frågan är hur Cohens (f. d.) beundrare kommer se på honom om han visar sig under Pride? Han har genom åren utmålat sig som någon slags "hjälte", som försvarat sig mot två onda homofober. Nu kommer sanningen ikapp; han är en feg rånmördare som överraskade sina offer under en sexakt och högg i ryggen.

Henry Cohen känner till denna tråd. Han har sagt till bekanta att det är nazister och homofober som ligger bakom tråden, och att det pågår en förföljelse av honom. Någon kanske han kan lura, genom att spela på sin homofili. Inläggen med domarna är såklart känsligast, då sanningen framkommer svart på vitt. Men Cohen påstår kanske att "nazisterna" eller "homofoberna" förfalskat dessa dokument? Kanske samma "homofober" som anföll honom den där gången han dömdes till 14 års fängelse?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-08-02 kl. 01:53.
Citera
2017-08-02, 02:46
Medlem
Obducentas avatar
Citat:
Frågan är hur Cohens (f. d.) beundrare kommer se på honom om han visar sig under Pride? Han har genom åren utmålat sig som någon slags "hjälte", som försvarat sig mot två onda homofober. Nu kommer sanningen ikapp; han är en feg rånmördare som överraskade sina offer under en sexakt och högg i ryggen.

Henry Cohen känner till denna tråd. Han har sagt till bekanta att det är nazister och homofober som ligger bakom tråden, och att det pågår en förföljelse av honom. Någon kanske han kan lura, genom att spela på sin homofili. Inläggen med domarna är såklart känsligast, då sanningen framkommer svart på vitt. Men Cohen påstår kanske att "nazisterna" eller "homofoberna" förfalskat dessa dokument? Kanske samma "homofober" som anföll honom den där gången han dömdes till 14 års fängelse?
Henrys hommies borde läsa igenom domarna från tingsrätten och hovrätten. Där framgår fakta.

Homofobirörelsen är i stora delar ett politiserat perverst fenomen (ungefär som antiziganism-industrin och islamofobi-ruljangsen, en sorts naturvidriga, barocka ekonomiska och politiska samhällsföretag).

Sanningen, ja. Herr C tvingas nu ta del av den...

Tråden. Jaså han känner till den. Då kanske vi kan vänta oss att han förr eller senare byter ut en del av de glassiga båtlivstweeten, homofobiföretagandet och pridenojsandet i sociala medier?

Nazister? Låter som han gått på kurs hos Henrik Arnstad eller Anders Lindberg med andra ord...
Herr C kan aldrig snacka bort de 60 dylika hatbrotts-knivhuggen mot en 69-årig gubbe genom att agera aktivistisk naziparanoiker eller försöka spela med ett slitet homofobikort rörande det mord och mordförsök han dömts för, no way.
Citera
2017-08-02, 03:01
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Henrys hommies borde läsa igenom domarna från tingsrätten och hovrätten. Där framgår fakta.

Homofobirörelsen är i stora delar ett politiserat perverst fenomen (ungefär som antiziganism-industrin och islamofobi-ruljangsen, en sorts naturvidriga, barocka ekonomiska och politiska samhällsföretag).

Sanningen, ja. Herr C tvingas nu ta del av den...

Tråden. Jaså han känner till den. Då kanske vi kan vänta oss att han förr eller senare byter ut en del av de glassiga båtlivstweeten, homofobiföretagandet och pridenojsandet i sociala medier?

Nazister? Låter som han gått på kurs hos Henrik Arnstad eller Anders Lindberg med andra ord...
Herr C kan aldrig snacka bort de 60 dylika hatbrotts-knivhuggen mot en 69-årig gubbe genom att agera aktivistisk naziparanoiker eller försöka spela med ett slitet homofobikort rörande det mord och mordförsök han dömts för, no way.
Han har säkert förmågan att slingra sig och byta fokus. Känner han att det ej längre går att få det till ett självförsvar mot två homofober, så får han istället gräva fram något tragiskt ur sin barndom, som kan ge en förklaring till hur han kunde mörda Stig Bergström så besinningslöst? Finns ingen förklaring att gräva fram, kan han säkert ljuga ihop något i vanlig ordning?
Citera
2017-08-02, 04:13
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Henry Cohen påstår att det är en homofob nazist som startat tråden eftersom denne är avundsjuk och stör sig på att han lyckats i livet.
Jag skall ge herr Cohen rätt till viss del: Visst "sticker" det i ögonen, när smilfinken Cohen visar upp sin båt och sina resefotografier och sprider en massa smörja, när han inte ens kan stå för att han kallblodigt mördade den nästan 50 år äldre Stig Bergström utan nåd med 60 knivhugg.
Det stör mig också, att det överlevande offret, "59-åringen", riskerar att stöta på eller ens se detta äckel, som vill visa upp sig överallt på Internet.
Henry Cohen, hade du haft någon som helst skam i kroppen, skulle du ha varit glad att du kom undan med 14 år, hållit din mun och aldrig visat ditt vidriga ansikte i offentligheten. Framför allt så skulle du inte ha svartmålat dina offer genom att ljuga ihop att du blev överfallen.
Citera
2017-08-02, 11:43
Medlem
Obducentas avatar
Citat:
Tack för information ang. anstalt. Cohen har alltså suttit på Tidaholm, Rödjan, Skänninge och Kumla (där alla långtidsfångar hamnar för riskbedömning).
Kan även nämna Hall. Där satt han åtminstone under 2004, enligt uppgift jag nåtts av idag.
Citera
2017-08-02, 12:53
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Kan även nämna Hall. Där satt han åtminstone under 2004, enligt uppgift jag nåtts av idag.
Det är ett "gäng" anstalter Cohen avverkat. Nu kan flyttarna bero på många olika saker. Men undrar hur det ligger till i den frispråkige Cohens fall?
Citera
2017-08-02, 16:24
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Enligt bloggen är ett av Cohens drömresmål New York. Dit kommer han dock inte komma på ett bra tag. USA släpper inte in dömda rånmördare. Så om någon av bloggens läsare undrar varför den reseintresserade Henry Cohen aldrig besökt Amerika, så är detta svaret.

Sylvester-artikeln är f. ö. skriven av Lennart Kuick. Denne Kuick har också, för Dagens Nyheters räkning, skrivit en hyllningsartikel till "pedofilledaren" Kjell Lindar. Denna artikel finns dock ej längre kvar på DN:s hemsida, förmodligen på grund av den kritik Kuick och tidningen fick efter att artikeln publicerats.
Att Lennart Kuick hyllar förespråkare för pedofili, gör honom såklart lämplig till ändamålet; att skriva en artikel som försöker tala för rånmördaren Henry Cohens oskuld?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-08-02 kl. 16:35.
Citera
2017-08-02, 22:18
Medlem
Obducentas avatar
I oktober 2005 (uppdaterat 2013) sa han så här om brottet, denna tråds ämne:
Citat:
Men jag befann mig på fel plats vid fel tillfälle och mot bakgrund av det jag tidigare hade varit med om i mitt liv gick det som det gick. Jag tog en människas liv. Det hade kunnat sluta på många andra sätt, men några minuter och slumpen kom att förändra resten av mitt liv.
Ser ut som en skönmålning eller försök till förskönande omskrivning av det som skedde, det han dömdes till fängelse i 14 år för....
Hur ser han idag på mordet och mordförsöket? Fortfarande "på fel plats vid fel tillfälle" och "slumpen"?

http://www.fria.nu/artikel/5686
Citera
2017-08-02, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sylvester-artikeln.

Citat:
Enligt bloggen är ett av Cohens drömresmål New York. Dit kommer han dock inte komma på ett bra tag. USA släpper inte in dömda rånmördare. Så om någon av bloggens läsare undrar varför den reseintresserade Henry Cohen aldrig besökt Amerika, så är detta svaret.

Sylvester-artikeln är f. ö. skriven av Lennart Kuick. Denne Kuick har också, för Dagens Nyheters räkning, skrivit en hyllningsartikel till "pedofilledaren" Kjell Lindar. Denna artikel finns dock ej längre kvar på DN:s hemsida, förmodligen på grund av den kritik Kuick och tidningen fick efter att artikeln publicerats.
Att Lennart Kuick hyllar förespråkare för pedofili, gör honom såklart lämplig till ändamålet; att skriva en artikel som försöker tala för rånmördaren Henry Cohens oskuld?

Det kan nog bli problematiskt för GM att åka på semester till New York.

Jag har också fått en Sylvester-artikel skickad till mig. Troligtvis samma artikel. Jag läste den dock inte eftersom jag inte öppnar länkar som skickas till mig via PM om jag inte vet vem personen ifråga är.
Citera
2017-08-02, 22:25
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
I oktober 2005 (uppdaterat 2013) sa han så här om brottet, denna tråds ämne:Ser ut som en skönmålning eller försök till förskönande omskrivning av det som skedde, det han dömdes till fängelse i 14 år för....
Hur ser han idag på mordet och mordförsöket? Fortfarande "på fel plats vid fel tillfälle" och "slumpen"?

http://www.fria.nu/artikel/5686
Fy för den lede. Verkligen en skönmålning av att ha "överraskat" två män i en sexakt. 59-åringen mottog det första hugget. Han förstod först inte att han blivit knivskuren utan trodde han fått ett slag. När han lyckats ta kniven från Cohen, går den senare till köket och hämtar en förskärare istället.
Med förskäraren ändar han den skräckslagna Bergströms liv med 60 hugg. Bergströms försök att tala till psykopaten Cohens samvete är fruktlösa. Efter mordet dröjer han kvar i lägenheten en och en halv timme och försöker under denna tid komma åt 59-åringen som gömmer sig i badrummet. Det är dessa "minuter", Cohen talar om.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-08-02 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in