2017-08-01, 10:20
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Min tråd???!!!!
Förnekar inte att HP gruppen har diskuterats men oftast har vi just spekulerat i vad som hänt och vart har P tagit vägen.

Något är fel om det är så att det som sägs här skulle få färre människor till sök av de som är med i HP gruppen. Förnekar inte att jag tycker att det är fel av gruppen att inte låta människor komma med funderingar och frågor. INGEN har bett att någon skall lämna ut detaljer om P utan frågorna har gällt kring själva försvinnandet.

Lite elakt av dig att skriva "sätt dig in i föräldrarnas situation" tror du på fullaste allvar att jag engagerar mig, spekulerar, har egna funderingar för att skada någon. Då har du fel, självklart vill jag verkligen att P hittas

Återigen det var en medlem i HP gruppen som lyfte frågan om redovisning.

Finns ingen anledning till att kriga sinsemellan här eller mellan olika sociala medier.

Nä Ninas men jag har linserna på mig nu så jag ser vem jag citerar 🙈

Det har skrivits väldigt mycket här om HP om du läser tillbaka. Både att man skulle kontrollera företaget som swish gick till och div olika saker.

Precis som du skriver så finns det i gen anledning till det men ändå skrivs det en massa skit. Vi får väl helt enkelt se om HP gruppen orkar vara kvar på grund av det här.
Citera
2017-08-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Om observationen i Hällabrottet stämde så är området stort att söka av. Bakom Dollarstore och mot Kumlahållet är det nästan bara åkrar. Några skogsdungar finns det men överlag mest åkrar.
Helt otroligt att en kille kan gå upp i rök utan att någon sett honom.

Tyvärr kommer jag inte söka kring hällabrottet av säkerhetsskäl 😢
Citera
2017-08-01, 10:25
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Kan hända jag glömt om det stått tidigare, men har p kommit in på Musikhögskolan??? Har han gjort det o det är hans dröm så borde han dyka upp innan utbildningen börjar. Ja såvida han finns i livet så klart. Känns som det är aningen avgörande om han nu mot förmodan är ute o sommarlovsäventyrar.

Enligt Patriks Facebook studerar han på Musikhögskolan. Den uppgiften har tillkommit efter försvinnandet.
I början av försvinnandet var det konservatoriumet, som gällde.
det BORDE betyda, att antagningen blev klar efter försvinnandet.
Citera
2017-08-01, 10:25
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Tyvärr kommer jag inte söka kring hällabrottet av säkerhetsskäl 😢

Men är inte Hällabrotteten ort?
Nej var försiktig. Säkerheten först. Du ska ha all cred för det du gör
Citera
2017-08-01, 10:29
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Enligt Patriks Facebook studerar han på Musikhögskolan. Den uppgiften har tillkommit efter försvinnandet.

Vad jag såg i något inlägg (kommer inte ihåg vart) så blev han antagen under senvintern.
Kanske föräldrarna ändrat det eller är det möjligtvis han själv. Kom och tänka på att eftersom ingen kollar "honom" längre och föräldrarna har datorn, hur kan någon veta att han inte har kollat in på sin Facebook?
Citera
2017-08-01, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Men är inte Hällabrotteten ort?
Nej var försiktig. Säkerheten först. Du ska ha all cred för det du gör

Finns som "ort" ja men trodde ni menade kalkbrott/sjöarna där?
Hur som haver så hinner jag inte gå såpass (1,2 mil) till hällabrottet som ort.
Citera
2017-08-01, 10:32
Medlem
Citat:

Konstigt att någon annan ändrar profilen ,eller vad det nu heter, på hans Facebook. Om det inte är han själv 🤔 Är väl inte det som jag skulle fundera över om min son eller kompis var försvunnen. Förstår om man vill ta bort möjliga tokprivata saker när alla snokar runt men är ändå konstigt..... ja som mycket i detta tyvärr. 😔
Citera
2017-08-01, 10:32
Medlem
Undrar hur väl de har sökt igenom tegelbruket? Det är en ganska stor byggnad med många skrumslen. Arbetade där i min ungdom men idag är det nedlagt. Hittade en bild på bruket som man kan snurra runt och ser då vyn ut över åkrarna in mot Hallsberg.

https://www.google.se/maps/uv?hl=sv&pb=!1s0x465c6caa08a01e81:0x590c837c9b875e 3f!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1 e1!2m2!1m 1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e11 5!4s/maps/place/tegelbruket%2Bhallsberg/@59.0796421,15.0946566,3a,75y,274.28h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211sQpQuFqEIOZjnjJ8hMkA-UA*212e0*214m2*213m1*211s0x465c6caa08a01e81:0x590c 837c9b875e3f!5stegelbruket+hallsberg+-+S%C3%B6k+p%C3%A5+Google&imagekey=!1e2!2sQpQuFqEIO ZjnjJ8hMkA-UA&sa=X&ved=0ahUKEwj8kYu6zrXVAhWCalAKHQiJDmUQpx8Ic TAK
Citera
2017-08-01, 10:33
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Vad jag såg i något inlägg (kommer inte ihåg vart) så blev han antagen under senvintern.
Kanske föräldrarna ändrat det eller är det möjligtvis han själv. Kom och tänka på att eftersom ingen kollar "honom" längre och föräldrarna har datorn, hur kan någon veta att han inte har kollat in på sin Facebook?

Han kanske kom in under senvintern.
Uppgiften om var han studerar har gjorts efter hans försvinnande.
Vi vet ju inte om P hade en dator hos föräldrarna och en med sig!
Citera
2017-08-01, 10:35
Medlem
Citat:
Nä Ninas men jag har linserna på mig nu så jag ser vem jag citerar 🙈

Det har skrivits väldigt mycket här om HP om du läser tillbaka. Både att man skulle kontrollera företaget som swish gick till och div olika saker.

Precis som du skriver så finns det i gen anledning till det men ändå skrivs det en massa skit. Vi får väl helt enkelt se om HP gruppen orkar vara kvar på grund av det här.
1-2 sidor av snart 370 sidor skrevs det lite om swish kopplat till företaget. Om du tittar tillbaka ca 200(?) sidor kommer du kunna läsa förslag om att starta en tråd enkom för fenomenet HP-gruppen, då beteendet i den gruppen måste räknas som unikt. Dock verkar ingen tagit tag i att starta en sådan tråd, vilken iofs inte gör så mycket tror jag. Stundtals (för det mesta) sitter vi fast i de spekulationer vi har då ingen ny info kommer, då har vi oftast tagit upp HP-gruppen istället, vilket skapar gemenskap här. Jag tror att det blir så pass kraftiga reaktioner på t ex swish-grejen för att admins i HP-gruppen konstant låtit bli att svara på uppenbara saker alternativt kastat ut folk när de frågat något. Man behöver inte kasta ut någon när dem t ex föreslår ett medium. Det går bra att t ex skriva: "Tack för ditt förslag, föräldrarna har ingen önskan att söka genom ett medium."
Eller när någon frågar var egentligen väskan stod: "Tack för din synpunkt. Vi vet att det gått ut information att väskan hittats på olika platser. Föräldrarna/Admins ser ingen anledning att i detta skede informera er om exakt plats då vi inte ser att det tillför något i själva sökandet. MPS kommer ge mer information vid sökstart kring eventuella observationer och fynd som tillför något relevant för söktillfället."
Citera
2017-08-01, 10:36
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Han kanske kom in under senvintern.
Uppgiften om var han studerar har gjorts efter hans försvinnande.
Vi vet ju inte om P hade en dator hos föräldrarna och en med sig!
Nej exakt. Han kan ju lika gärna ha haft ett annat simkort att stoppa i mob..
Citera
2017-08-01, 10:38
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Konstigt att någon annan ändrar profilen ,eller vad det nu heter, på hans Facebook. Om det inte är han själv 🤔 Är väl inte det som jag skulle fundera över om min son eller kompis var försvunnen. Förstår om man vill ta bort möjliga tokprivata saker när alla snokar runt men är ändå konstigt..... ja som mycket i detta tyvärr. 😔

Det är inte våra spekulationer. Det kommer ifrån sekten, att inställningar ändrats på P:s Facebook!
Det är inte heller vi, som hittat på, att kalla försvinnandet för "världens Story!"

Jag håller med om, att inte mycket i försvinnandet INTE är mystiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in