2017-07-31, 14:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Har det någon kom kommit på tal VILKA de 2 som satt i en bil på Hällrisnigsvägen är??
Är deras vittmesmål sant eller kan de ha ngt med det att göra..
Funderat många ggr, men aldrig sett någon svarat på det..

En tanke bara....

Kalla GM i såfall....

Användaren "Fighter 21" (av alla...) visste vem den ena killen som satt i bilen var och att han bodde på samma gata som Helena samt att han förmodligen kände henne.
Citera
2017-07-31, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
En ganska långsökt ide'
Han jobbade med el-styrning på den tiden, vad jag har förstått. Och kommuner anlitar ofta sådana firmor.
Det kanske var så att han jobbade vid pumpstationen vid den tidpunkten. Och hade en lånenyckel från kommunen. Så han kunde komma in.
Med risk för att bli tjatig.....
Men känns som ett optimalt ställe att gömma en kropp....

Tänk om GM har/är inne här och "berättar" vart kroppen finns. Men av rädsla för att FB trots allt INTE är helt anonymt (hade man verkligen vågat chansa?!) så kommer tipset i form av har-man-letat-där-och-där.
Citera
2017-07-31, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Användaren "Fighter 21" (av alla...) visste vem den ena killen som satt i bilen var och att han bodde på samma gata som Helena samt att han förmodligen kände henne.

Oj då, detta har jag missat!
Citera
2017-07-31, 15:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Citerar mig själv! Finns det någon i tråden som kan fundera ut var??

Tror starkt på Hassle som du nämnde. Men eftersom familjen är stor finns det även en stor möjlighet att någon av de 7 syskonen eller föräldrarna hade ett "lämpligt beläget" sommarställe...
Citera
2017-07-31, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Ang ifrågasättande av varför anhöriga och vänner inte går in här och försvarar och det anses som misstänkt ...osv

Vi vänder på det och använder samma tankegångar åt andra hållet så kanske argumenten till nedan ger svar på ovanstående.

Alla här är berörda av Helenas öde. Säkerligen läser många Mariestadsbor/med anknytning här. Framförallt de som var med på den tiden och till och med var på statt den aktuella kvällen. Således även anhöriga, vänner och bekanta.
Varför går ingen in här och skriver som var på statt och såg detta klängande på Helena. Av alla dem som såg KGM i närheten av H under kvällen och hans beteende. Även de som inte kände H kan dra sej till minnes vid uppdagandet av försvinnandet. KGM kan inte varit osynlig när han hjälpte H att ringa.
Allt från personal till övriga skulle gå in här och bekräfta anonymt att KGM syntes kring H. Varför är det inte en enda person som berörts av det här som kommer in och bekräftar? Vad står det för? Är det inte konstigt? En person som var på statt och kände igen H och KGM, röjer inte sin identitet genom att regga sej här och berätta. Det var som tidigare sagt många ute den varma sommar kvällen...Inte en enda direkt uppgift från någon som var där ang KGM och H. Varför?

Men om du läser i tråden så framstår det att det är just det som folk har gjort !!
Genom att kontaktat vissa av oss här i tråden det är ju så vi har arbetat fram oss till denna punkt och dessutom kollat upp detta tredubbelt i vissa fall med vänner utanför Flashback.
Men som sagt det är ju anonymt här och man väljer vad man vill tro på.
Jag har fått konfirmerat att KGM - Även kallad Klasse av sina många vänner. Men jag kan ju inte avslöja min källa.. så tills media eller polis bekräftar att så är fallet Är det ju bara att vi alla jobbar på inte bara går in och läser här och där ( det kan man väl göra det är jag upp till var och en )
Men för guds skull det vore enklast om alla läste tråden genomgående.
Citera
2017-07-31, 16:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det beror förstås på var någonstans hennes kvarlevor finns begravda. Dessa kanske befinner sig på ett ställe som ytterligare skulle kunna öka misstankarna mot något specifikt håll?

En GM vill gärna begrava sitt offer i ett område där denne känner sig komfortabel och trygg. Om det har skett i detta fall vet man förstås inte.

Jag tror att det mycket väl kan vara precis som du skriver, att GM inte ens anonymt kan berätta vart Helena's kvarlevor finns, just med anledning av att det går att knyta honom till platsen.
Citera
2017-07-31, 16:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
En trygg och säker miljö mycket viktigt för en GM.

Citat:
Jag tror att det mycket väl kan vara precis som du skriver, att GM inte ens anonymt kan berätta vart Helena's kvarlevor finns, just med anledning av att det går att knyta honom till platsen.

Jag tror att det mycket väl kan vara fallet. En GM vill känna sig trygg och det är han i en miljö där han känner sig hemtam. Att han känner sig hemtam beror ofta på att här har han växt upp eller har bott där mycket länge. Han känner till området lika bra som sin egen byxficka. Känner till varje stock och sten. Känner till ställen som är helt okända för en "utsocknes". Ett sådant fall är troligtvis t. ex. fallet med den försvunna Ulla Tidén 2011.

Hur ofta det är på detta sätt vet jag inte men jag vet att detta är mycket vanligt. Både i Sverige och utomlands.

I en del fall vill GM "vara nära" sitt BO. Att kunna se graven ofta och känna "samhörighet" mellan GM och hans BO. I det här fallet tror jag inte att det är på det sättet.

Om det skulle framkomma var hennes kvarlevor finns i dag så skulle det mycket väl kunna vara en god indikator på vem GM är.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-07-31 kl. 16:48.
Citera
2017-07-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Möjligt, men lär dig läsa, och läs mer än sista sidan i tråden. Detta har redan varit uppe, vore bra om du orkar bläddra ett par sidor bakåt i tråden och läsa så kan vi andra slippa all återupprepning av samma frågor om och om igen.
Du vet inte hur mycket jag läst. Och det är inte bara jag som undrar och tycker det är viktigt huruvida det är vanliga glasögon eller solglasögon. Det har redan varit uppe? Jaha, och? Vi vet ju fortfarande inte. Avslutningsvis lär dig uppföra dig. Du har en otrevlig ton. Som man kan undra vad den bero på.
Citera
2017-07-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Också detta kan du läsa dig till i tråden.
Jag har följt tråden sedan den började och kommer tyvärr inte ihåg allt. Det tar alldeles för mycket tid att gå tillbaka och leta upp viss typ av info. Samt att upprepa den här typen av info är bara bra. Eftersom det kan vara svårt för nya att hänga med överhuvudtaget vem som avses. Och än en gång lär dig att bete dig. Jag känner igen lättirriterade personer som du hos människor med olika diagnoser.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-07-31 kl. 18:04.
Citera
2017-07-31, 18:11
Medlem
Citat:
Tror starkt på Hassle som du nämnde. Men eftersom familjen är stor finns det även en stor möjlighet att någon av de 7 syskonen eller föräldrarna hade ett "lämpligt beläget" sommarställe...
Ja absolut! Tänker att det borde vara ett ställe som pilot känner väl till.
Citera
2017-07-31, 18:32
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=JNV_4JiXaC0&t=468s (spola fram till 07:45)
Vittnesobservationer av den man som sågs springandes från den vita bil (halvkombi) som parkerade vid sjukhuset senare på natten beskrivs: 20-30år, vältränad, 175-180cm, mellanblont hår, tröja och vita skjorts (något längre). Mannen sprang sedan mot lockerudsvägen.
Tycker ändå det är ganska specifika detaljer.
Någon som var på statshotellet denna kväll som kan minnas ifall K*las Malm*gren hadde sådana skjorts på sig? stämmer övriga signalement på KM?.
Om de var KM; Sov han hos systern denna natt tro?
Kanske systern man ska pressa på information ?
Ja om KM själv inte uttalar sig så kommer olyckligtvis hans när och kära istället drabbas.
Senast redigerad av Legooo 2017-07-31 kl. 18:42.
Citera
2017-07-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Ja absolut! Tänker att det borde vara ett ställe som pilot känner väl till.
Var i hassle är dom uppväxta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in