Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Ang ifrågasättande av varför anhöriga och vänner inte går in här och försvarar och det anses som misstänkt ...osv
Vi vänder på det och använder samma tankegångar åt andra hållet så kanske argumenten till nedan ger svar på ovanstående.
Alla här är berörda av Helenas öde. Säkerligen läser många Mariestadsbor/med anknytning här. Framförallt de som var med på den tiden och till och med var på statt den aktuella kvällen. Således även anhöriga, vänner och bekanta.
Varför går ingen in här och skriver som var på statt och såg detta klängande på Helena. Av alla dem som såg KGM i närheten av H under kvällen och hans beteende. Även de som inte kände H kan dra sej till minnes vid uppdagandet av försvinnandet. KGM kan inte varit osynlig när han hjälpte H att ringa.
Allt från personal till övriga skulle gå in här och bekräfta anonymt att KGM syntes kring H. Varför är det inte en enda person som berörts av det här som kommer in och bekräftar? Vad står det för? Är det inte konstigt? En person som var på statt och kände igen H och KGM, röjer inte sin identitet genom att regga sej här och berätta. Det var som tidigare sagt många ute den varma sommar kvällen...Inte en enda direkt uppgift från någon som var där ang KGM och H. Varför?
Men om du läser i tråden så framstår det att det är just det som folk har gjort !!
Genom att kontaktat vissa av oss här i tråden det är ju så vi har arbetat fram oss till denna punkt och dessutom kollat upp detta tredubbelt i vissa fall med vänner utanför Flashback.
Men som sagt det är ju anonymt här och man väljer vad man vill tro på.
Jag har fått konfirmerat att KGM - Även kallad Klasse av sina många vänner. Men jag kan ju inte avslöja min källa.. så tills media eller polis bekräftar att så är fallet Är det ju bara att vi alla jobbar på inte bara går in och läser här och där ( det kan man väl göra det är jag upp till var och en )
Men för guds skull det vore enklast om alla läste tråden genomgående.