Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Om "brovittnet" gör sin observation cirka 02:10 kan väl "Hanna" hinna göra sin 02:20? Märk dock att "Hanna" nämner den där bilen och igensmällande dörrar bara sekunder efter det att Helena yttrade "Åhneeej". Skulle det var en slump att den där bilen stod där ute på Ekuddenvägen precis just då och att den bilen i så fall inte skulle vara inblandad? Skälet till att ifrågasätta "Hannas" vittnesmål är ju snarare om det är korrekt överhuvudtaget eller bara till vissa delar. Tidsaspekten ser jag som den minsta anledningen att ifrågasätta henne.
Så lämpligt att "inte måste svara" just när jag gav dig cred. Sånt svarar man på av ren hyfs! Känns mest som ett medvetet och arrogant val. Och om jag är "magistern" är du rektorn!
I sådant fall måste "pilot och Helena fått skjuts från bron eller menar du att deras resterande promenad på ca. 900 m + ett förmodat tumult som slutar med mord endast tog 10 min? och att en kvinna och man redan fanns på plats, redo att hjälpa till och i och med detta helt frivilligt göra sig själva till medgärningsmän?
Det känns mer betydligt mer troligt att "pilot" mördar Helena och därefter gömmer han undan henne och lämnar platsen tillfälligt för att kunna låna en bill, därefter återvänder han till brottsplatsen för att frakt bort kroppen, med eller utan hjälp, personligen tror jag att han kan ha varit ensam, de flesta killa i 25-års åldern klarar att bara en kvinna ensam.
Hyfs och hyfs, frågan är om du är rätt person att uttala dig om vad som är hyfs?
Jag tycker att det är ganska ohyfsat och otrevligt att få rent personliga kommentarer, om saker som inte alls har något med själva tråden och Helena's försvinnande att göra.
Jag betvivlar att DU skulle uppskatta och personligen tacka mig om jag skrev: "Nu tycker jag att du ska ha beröm Ugglan, du skriver bättre och bätte för varje inlägg..." Det är inget annat än mästrande trams, det fattar ju vem som helst som läser tråden, frågan är hur du skull tolka ett sådant inlägg?
Nog om detta.