2017-07-31, 11:41
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Men va?? Vilken sida är detta? Länk?

Den sidan är borttagen. Den hade blivit anmäld flera gånger. Var rätt osmakliga inlägg om att P var död och tonen som användes var positiv, som att någon var glad över en ev död.
Citera
2017-07-31, 11:42
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
va en sjuk FB sida som är borta nu

Sjukt!! observerade också när jag gick igenom hp sidan hur någon lagt en skratt reaktion på massor av inlägg och kommentarer.. förmodar att det är trollet eftersom när man trycken på skrattgubben så dyker ingen profil upp...

Men... hur illa det än är att troll smutsar ner sidan.. Så tycker jag agerandet i sig från admin nu är ganska låg... dom lär tappa många nu då det hela blir "oseriöst"..
Citera
2017-07-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Hur vet dom att det är en person? Folk som frågade om det sökts med likhund fick också trollstämpel på sig.

Tänk om det är Patrik som är trollet?
Tänkte faktiskt samma sak.
Citera
2017-07-31, 11:46
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Över 20000 medlemmar som på ett eller annat sätt engagerar sig. Man vädjar om att många ska komma på sök, swisha pengar, att vi alla vill hitta Patrik.
Man blockar folk, häver åt båda sidor ur sig kommentarer, det hyssjas hit och dit..
Nej jag måste säga att är enormt besviken på hanteringen av denna grupp. Hoppas att det är fler än jag som kommer lämna den och låta de professionella sköta sökarbetet.
Låt de ta swish pengarna och ha det på sitt goda samvete. (Färre admins = större förtjänst)

Trodde i mitt stilla sinne att man var ute efter att hitta en person men känns inte som det längre 😡

Det var ju längesedan J gick ut med, att det är "världens story!"
Citera
2017-07-31, 11:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Den sidan är borttagen. Den hade blivit anmäld flera gånger. Var rätt osmakliga inlägg om att P var död och tonen som användes var positiv, som att någon var glad över en ev död.

Tonen var inte positiv! Den var ironisk!
Den bytte namn, blev anmäld igen och dök upp med nytt namn, som blogg. Även den är borta!
Citera
2017-07-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Den bytte namn, blev anmäld igen och dök upp med nytt namn, som blogg. Även den är borta!

Låter helt sjukt faktiskt.. men bara att blocka den/denna personer och låta gruppen fortsätta men så är inte fallet denna gång. Kommer säkerligen (tyvärr) fler sådana för det finns människor som inte har någon empati för 5 öre.

Säger som jag sagt innan: en dag (när?) kommer Patriks försvinnande klaras upp men inte med hjälp av Hp tråden.
Citera
2017-07-31, 11:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

Jaha? Ironi är på skämt men där tycktes admin ha en positiv inställning till att P kunde vara död. Det måste ju vara en tolkningsfråga eller?
Hur som helst så var det ingen som var bekymrad över att P är borta
Citera
2017-07-31, 12:10
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jaha? Ironi är på skämt men där tycktes admin ha en positiv inställning till att P kunde vara död. Det måste ju vara en tolkningsfråga eller?
Hur som helst så var det ingen som var bekymrad över att P är borta

Det lilla jag såg av sidan så uppfattade jag den som att någon va fullt övertygad om att P hade drunknat och ville få HP-sekten att söka i sjöar,förmodligen en tidigare blockad medlem som gick bananas
sjuk va den iaf ,men vad säger ni är det bara jag som inte köper deras orsak till total meltdown idag ?

droppet av admins ,redovisningsdag uteblivna deltagare på sök osv
hade det varit ett sånt "trollande" som påstås borde vi andra inte sett/märkt det på något sätt då .
Citera
2017-07-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Hur vet dom att det är en person? Folk som frågade om det sökts med likhund fick också trollstämpel på sig.

Tänk
om det är Patrik som är trollet?

Neeeee , jag tror inte på att Patrik skulle kunna göra så mot sina föräldrar, varken att vara troll eller ge sig iväg hemligt.
Varför förstöra sin egen familjerelation på det sättet.?De skulle ju aldrig kunna lita på sin son någonsin mer efter ett sånt beteende och det är nog inget att sträva efter.
Särskilt när Patrik utifrån vad vi såg på videon från hans kompis student, är en känslosam empatisk kille.....
Citera
2017-07-31, 12:22
Medlem
En sak som slog mig när den där otãcka sidan kom ut (tror det var en ikonbild med ett högt berg intill en sjö) .
Att tänk om den här person VET var Patrik ligger död.?
Jag minns att det kãndes riktigt riktigt olustigt., och undrade varför de inte på facebook tog bort den inom typ en timme.
Om hans föräldrar läst inne på dennes sida så har de verkligen blivit utom sig

+ hur kan en människa njuta av att berätta om att Patrik troligen är avliden.Om vi härinne skriver något åt det hållet ,att Patrik kanske inte lever längre., så gör vi ju det väldigt försiktigt näst intill inte alls, mycket för att varken såra oss själva,de som läser (vi VET ju inte om hans föräldrar läser och dem vill vi ju verkligen inte skada mer än nödvãndigt med känslomässiga negativa inlägg...
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 12:31.
Citera
2017-07-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
En sak som slog mig när den där otãcka sidan kom ut (tror det var en ikonbild med ett högt berg intill en sjö) .
Att tänk om den här person VET var Patrik ligger död.?
Jag minns att det kãndes riktigt riktigt olustigt., och undrade varför de inte på facebook tog bort den inom typ en timme.
Om hans föräldrar läst inne på dennes sida så har de verkligen blivit utom sig

Hur kunde ni hitta denna fb sida när den fanns i bruk? Sökte ni själva?
Citera
2017-07-31, 12:29
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Hur kunde ni hitta denna fb sida när den fanns i bruk? Sökte ni själva?

genom HP sekten !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in