Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Han hade inte blommiga skor på sig. Mobilkvinnan på tåget sa att han hade brunbeiga skor - de som fanns på ett foto vi sett tidigare. Föräldrarna gissade bara på blommiga skor då dessa fattades.
PS Tack, alla, för upplysningen om psykintag. Hade läst det som fakta i HP. Vilket förstås inte säger mycket. 😂😉
Nu blir jag så förvirrad runt det här med skorna.
Vet att det spekulerats i tråden om att det inte stämde med de blommiga skorna och att en kvinna på tåget sett att Patrik hade beiga skor.
Var det mobilkvinnan som sa det?
Så här stod det i Nyheter 24, tror det var 26/7-17 (min fetning):
Citat:
Enligt uppgifter ska Patrik ha burit svart mössa, mörkblå jacka, ljusa byxor och skor med blommigt mönster när han försvann.
Kvinnan är dock inte helt säker på den här beskrivningen stämmer. Det hon minns mest är Patriks svarta mössa och svarta jacka.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Står förstås att hon inte är helt säker på att beskrivningen stämmer. Men det står inte heller att hon tror att skorna var beiga.
Nu har vissa av er fått en del info på annat håll misstänker jag. Men det här med att
de blommiga skorna fattades, har jag inte hört om tidigare. Var kommer den informationen ifrån?
Så vet vi med säkerhet att skorna Patrik bar var beiga?