2017-07-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Okej men varför skrivs det på flera ställen att polisen fick gå runt för att kunna få tag på den?
Eller det kanske bara blivit en trådsanning som mycket annat.

Ja du kan inte gå rakt på, utan du får runda dungen lite.. men vad kan det vara... 20 meter på ena sidan och kanske det tredubbla åt andra hållet. Under förutsättning att det stämmer, den position som jag sett på kartan, givetvis, i det här fallet kan inget garanteras.
Citera
2017-07-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Runt omkring stationen finns det massor av ödeställen. Knarkhuset som det kallades ligger till höger och inte mot det håll han går.. Tegelbruket säger det att de har sökt igenom!? Utefter väskornas placering finns det i stort sett bara åkrar och järnvägsspår = ingen rapporterad olycka?
Om det är han som placerat eller slängt väskorna kan man skippa puttla bäcken och den sidan tror jag.

Sjön jag var och kollade är inte lätt att se utan man bör då veta om den. Om det var han som observerades i Hällabrottet då finns det mängder med kalkbrott. Några av dem badas det flitigt i men vet åtminstonde ett som är ödelagt. Men jag undrar hur säkert är Hällabrottets observation? Och en fråga igen var fanns kranföraren som hade sett han???

Om det är så att Patrik har gått åt det håll Dollar store ligger, och det har sökts igenom tegelbruket, har man tittat/sökt igenom barackerna som står på gärdet mot Sannaheds hållet , där Hallsbergs kommun ville parkera en hel hög invandrare vilket var för simpelt för dem, det är ju ett tio tal baracker.
Citera
2017-07-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Ja jag får inte ihop det här. Var först övertygad om att han var död...men tvivlen på det har kommit efterhand. Tror alltmer på att han frivilligt håller sig undan. Möjligt kan det bero på på någon slags psykisk störning..och då är ju frågan hur "frivilligt" det är.
ja eller så beror det på att P helt enkelt inte ville till Malmö. Vad den orskaen är kan vi ju spekulera i !
Tror att P under sin tid i Falun lyckats bryta sig loss från något som kanske inte var så bra.
Han hade sökt jobb och avsåg att stanna där uppe. Kanske det var ett krav att han skulle hem? Och på vägen fick han helt enkelt nog och valde att gå under jorden alt ta sitt liv.
Citera
2017-07-30, 19:19
Medlem
[quote=NinaBe|61339450]
Citat:
Ursprungligen postat av kmej
Känns väldigt konstigt med allt tycker jag.
Många saker som kommit fram långt efter försvinnande.
Samtalet med kvinnan.
Grabbarna som klev på tåget.
Det kan vara viktiga ledtrådar och de är ju typ vittnen om de som såg Patrik sist.
Förstår inte riktigt gruppen som endast är intresserad av vilka som kommer på sök eller få med så många som möjligt.( vilket är viktigt också)
Allt annat är ointressant, som egentligen kan vara viktiga ledtrådar till att hitta Patrik.
Vänner till Patrik? Vart är dom?
De som känner honom väl, från skolan tex, gotlandsresan../vänner....kan vara viktiga saker som behövs för att hitta honom, all information är väl viktig?
Eller har jag fel?
Om man nu inte vill delge information för man tror de skadar Patrik på något vis, så är det ju ganska mycket och kanske fel info kommit utredan, som han är i psykos ...som kanske inte alls är bekräftat på något vis utan mera en känsla av föräldrar.
Jag hoppas innerligt av mitt hjärta att Patrik hittats och vid liv.[/QUOTE]

Han har inte hittats!
En "grupplederska" har lovat, att det meddelas i gruppen så fort det kommer fram, att Patrik hittats!

Vad är det för grabbgäng det pratas om? Vart klev de på och av?
Citera
2017-07-30, 19:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Fast Patrik är myndig och föräldrna kan inte kolla något alls om P väljer att säga att ingen får nämna det.
för övrigt har HP gått ut i alla försäljningsgrupper nu och uppmanat folk att kolla sina uthus och brunnar.

Även om P är myndig och vill hålla det hemligt så står bl a polisens begäran över sekretessen när en person är anmäld försvunnen. Vad de får säga till föräldrarna vet jag inte men antar att de kan säga att P lever.
Citera
2017-07-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men det finns väl ingen maffia i Hallsberg.?
nej det är just det. Det finns ingen maffia här. Coola killar men ingen som skulle ha stake att ha ihjäl någon
Citera
2017-07-30, 19:22
Medlem
Citat:
Även om P är myndig och vill hålla det hemligt så står bl a polisens begäran över sekretessen när en person är anmäld försvunnen. Vad de får säga till föräldrarna vet jag inte men antar att de kan säga att P lever.
ja det kanske de får. Jag har faktiskt ingen aning om det. Vet att sjukhusen inte får lämna ut uppgifter alls. Så Pappa jörgen kan nog ringa sjukhusen varje dag. Han lär inte få svar där om P valt att ha den sekretessen.
Citera
2017-07-30, 19:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
ja eller så beror det på att P helt enkelt inte ville till Malmö. Vad den orskaen är kan vi ju spekulera i !
Tror att P under sin tid i Falun lyckats bryta sig loss från något som kanske inte var så bra.
Han hade sökt jobb och avsåg att stanna där uppe. Kanske det var ett krav att han skulle hem? Och på vägen fick han helt enkelt nog och valde att gå under jorden alt ta sitt liv.

Om kvinnan på tåget inte är fejk vilket ingenting tyder på, så finns det en vittnesuppgift som talar för att P ville hem. "Han ville bara hem".

Någonting under resans gång kan ha ändrat på den viljan.

Ett sannolik tidsrum där P kan ha ändrat uppfattning bör således vara mellan det att han talade med kvinnan på tåget om att han vill hem och den tidpunkt där han talade med någon över telefon. Sannolikt infaller tidsrummet då tåget står på stationen i Hallsberg just därför att P sitter kvar på tåget en stund sedan det hade stannat vid perrongen.

Vem talade han med där han enligt vittnet sade något liknande puss och kram?

Jag har en känsla av att det samtalet är grunden för vad som sedan hände.
Citera
2017-07-30, 19:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Ja du kan inte gå rakt på, utan du får runda dungen lite.. men vad kan det vara... 20 meter på ena sidan och kanske det tredubbla åt andra hållet. Under förutsättning att det stämmer, den position som jag sett på kartan, givetvis, i det här fallet kan inget garanteras.

Ursäkta men jag kan inte släppa bäcken, finns det någon möjlighet att han slagit sig, trillat i och flutit iväg för att slutligen drunkna?
Citera
2017-07-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursäkta men jag kan inte släppa bäcken, finns det någon möjlighet att han slagit sig, trillat i och flutit iväg för att slutligen drunkna?

Tveksamt, det är visserligen rätt djupt ner men det är liksom inte mycket vatten i och det vatten som är står väldigt stilla. I alla fall de gånger jag gått förbi och tittat.
Citera
2017-07-30, 19:28
Moderator
OYs avatar
Citat:

Möjligt men inte väldigt sannolikt, det är ett dike vi talar om, inte Nilen.

Ett enkelt sätt att ta reda på det är att svepa över samtliga diken och vattendrag i området med en likhund, bör inte ta mer än en vecka att kontrollera detta, inkluderat Hällabrottets samtliga vattenhål.
Citera
2017-07-30, 19:28
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:

Och hur vet vi att polisen inte meddelat föräldrarna att P lever? Men går dom ut med det, så kommer ju inte allmänheten att "intressera" sig över försvinnandet längre och hjälpa till i söket... kanske är det just pusselbitar man letar i Hallsberg då man inte vet vart han åkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in