2017-07-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Den ordern missade jag.
Tyckte det var märkligt att Bottas hängde med Ferrari länge, men när väl Hamilton släppts förbi så förlorade Bottas direkt massor av tid mot Ferraris.

Min tolkning var att Bottas surade.
Tror att han tappade koncentrationen när teamordern om att släppa hamilton kom
2017-07-30, 16:30
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neukenindekeuken
Ja du har rätt han kunde inte hänga på ferrari, så merca chansade.
Måste nog se loppet i repris för att kunna avgöra allt som hände idag, till skillnad från många som klagar att banan e skit osv, så hände det saker idag iaf, ganska spännande race med problem o mycket beef mellan förare.. Som F1 ska vara

Hänga på Ferrari var precis vad han gjorde!
Men han kunde inte köra om.
Vilket Hamilton trodde han kunde.
Senast redigerad av flashforward 2017-07-30 kl. 16:32.
2017-07-30, 16:41
Medlem
Browndawgs avatar
Någon som har koll på vad Kimi skrek över radion och småskrattade lite? Nåt om att kolla i speglarna eller nåt.

Haha och Magnussen "suck my balls". Var det nån krock mellan dom eller? Missade deras drama.
2017-07-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Haha och Magnussen "suck my balls". Var det nån krock mellan dom eller? Missade deras drama.

Magnussen tyckte att Hulken var ful mot Grosjean i första (?) kurvan.

Sedan när Hülkenberg försökte köra om Magnussen på utsidan mot slutet av loppet så lämnade Magnussen ingen plats och Hulk fick köra ut på gräset.
2017-07-30, 16:46
Medlem
Citat:
Någon som har koll på vad Kimi skrek över radion och småskrattade lite? Nåt om att kolla i speglarna eller nåt.

Kimi: https://streamable.com/snj42
2017-07-30, 16:49
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:

Kimi skrek i radion om Paul Di Resta sa här, om inte han ser att en Ferrari kommer bakifrån så då kan han vara en TV-Kommentator istället, enligt media uppgifter..
2017-07-30, 16:50
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Kimi: https://streamable.com/snj42

Tack, man hör lite när han säger TV-Reporter nu
2017-07-30, 16:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kimi skrek i radion om Paul Di Resta sa här, om inte han ser att en Ferrari kommer bakifrån så då kan han vara en TV-Kommentator istället, enligt media uppgifter..

Haha klockrent.
2017-07-30, 17:05
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Haha klockrent.

Paul Di Resta har jobbat som en expert på Sky Sport tidigare också

Så Kimi ville skicka tillbaka honom dit om inte han ser att en Ferrari kommer bakifrån...
2017-07-30, 17:06
Medlem
Offices avatar
Citat:
Vettel förlorade nog min heder idag när han inte ens tackar kimi,som går iväg ist med huvudet i marken rånad från en vinst. Istället Vettel firar som han vore värd vinsten. Ok det är F1 men lite sportmanship måste man ha iaf och ferrari saknar totalt det, det har man sett genom åren med Barichello som slagpåse osv.
Hamilton och Mercedes visar iaf lite respekt när dom låter Bottas få sin 3e plats.
bla bla bla, sauber styrs av apor nånstans?
Tyckte ändå att Vettel gjorde väldigt bra ifrån sig trots problemet med styrningen. Det märktes att Ferrari var klart snabbare än Mercedes på den här banan.
2017-07-30, 17:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Vettel förlorade nog min heder idag när han inte ens tackar kimi,som går iväg ist med huvudet i marken rånad från en vinst. Istället Vettel firar som han vore värd vinsten. Ok det är F1 men lite sportmanship måste man ha iaf och ferrari saknar totalt det, det har man sett genom åren med Barichello som slagpåse osv.
Hamilton och Mercedes visar iaf lite respekt när dom låter Bottas få sin 3e plats.
bla bla bla, sauber styrs av apor nånstans?

Vettel tackade ju Kimi på podiet. Han sa något i stil med att en eloge till Kimi då han var snabbare än mig men hjälpte mig till vinst, eller något liknande...
2017-07-30, 17:15
Medlem
Offices avatar
Citat:
Vettel tackade ju Kimi på podiet. Han sa något i stil med att en eloge till Kimi då han var snabbare än mig men hjälpte mig till vinst, eller något liknande...
Precis, tyckte Vettel hanterade det rätt bra. Trist för Kimi kanske att komma två men han verkade ju rätt tillfreds med det också.

Nån som har någon länk till vad Verstappen sa efter racet om incidenten med Ricciardo?

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=Meq50D19MR4
Senast redigerad av Office 2017-07-30 kl. 17:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in