2017-07-30, 00:26
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Välkommen tillbaka

Kollade lite snabbt på google. Slutet på 90-talet byttes de röda tröjorna mot svarta.

Det där stämmer väl ändå inte. Svarta som standard o vita som reserv, sedan många år. Röda har jag inget minne av. (Lika fula dock oavsett)
Citera
2017-07-30, 00:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Om det stämmer att ett vittne hört nån skrika 'så här får ni inte göra 'oj nej...eller liknande så kunde det vara en tjej som var med i bilen kanske med två män. Kanske släktingar eller inte. Låter ändå inte så som någon som blir attackerad skulle skrika. Mer som någon skulle skrika som bevittnar något.

Fast om det nu var någon kvinnoröst som skrek så tror jag faktiskt att det var Helena som skrek, "så här kan DU inte göra" el. något liknande, tror dock inte att vittnet i det här fallet 4 dagar senare var kapabel att ordagrant återge exakt vad kvinnan skrek utan hon har nog uppgett något som ungefär överensstämmer med hur hon uppfattade det hela.

Men herregud det är väl självklart att en kvinna som blir attackerad skriker! det finns ju otaliga vittnen som berättar om hemska hjärtskärande, ångestladdade skrik från personer just innan dom blir mördade, dom som nu hinner skrika... Jag kan tänka mig att Helena endast hann skrika en gång, med tanke på vittnesuppgiften, efter det här första och enda skriket stryps hon förmodligen direkt eftersom GM inser att han snabbt måste få tyst på henne.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-30 kl. 00:37.
Citera
2017-07-30, 00:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det där stämmer väl ändå inte. Svarta som standard o vita som reserv, sedan många år. Röda har jag inget minne av. (Lika fula dock oavsett)

Nej bilden med maskoten är förmodligen tagen hockeysäsongen 2016-17.
Citera
2017-07-30, 00:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Fast om det nu var någon kvinnoröst som skrek så tror jag faktiskt att det var Helena som skrek, "så här kan DU inte göra" el. något liknande, tror dock inte att vittnet i det här fallet 4 dagar senare var kapabel att ordagrant återge exakt vad kvinnan skrek utan hon har nog uppgett något som ungefär överensstämmer med hur hon uppfattade det hela.

Men herregud det är väl självklart att en kvinna som blir attackerad skriker! det finns ju otaliga vittnen som berättar om hemska hjärtskärande, ångestladdade skrik från personer just innan dom blir mördade, dom som nu hinner skrika... Jag kan tänka mig att Helena endast hann skrika en gång, med tanke på vittnesuppgiften, efter det här första och enda skriket stryps hon förmodligen direkt eftersom GM inser att han snabbt måste få tyst på henne.

Men märk att "Hanna" säger att rösten som hon hörde aldrig skrek på hjälp. Antingen berodde det på att Helena kände mannen (och aldrig kunde tro hur allvarligt det skulle bli) eller så berodde det på att rösten som "Hanna" hörde tillhörde en annan kvinna. Helena kan faktiskt ha lämnats på platsen (död eller medvetslös) av gärningsmannen och gärningsmannen kort därefter återvänder med hjälpredor, varav en är en kvinna.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-30 kl. 00:50.
Citera
2017-07-30, 00:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

(Min fetmarkering)

Antagligen fick Helena en käftsmäll först, så att näsblod droppade ner på skon. Blod droppade rakt ner, så hon borde fortfarande ha stått upp då. Beroende på hur hård denna förmodade smäll var - och hur ev. omtöcknad hon då kan ha blivit - så kan det ha påverkat om hon överhuvudtaget kom sig för/hann skrika.
Citera
2017-07-30, 00:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men märk att "Hanna" säger att rösten som hon hörde aldrig skrek på hjälp. Antingen berodde det på att Helena kände mannen (och aldrig kunde tro hur allvarligt det skulle bli) eller så berodde det på att rösten som "Hanna" hörde tillhörde en annan kvinna. Helena kan faktiskt ha lämnats på platsen av gärningsmannen och gärningsmannen kort därefter återvänder med hjälpredor, varav en är en kvinna.

Så kan det vara, det är en intressant detalj i det hela. Har dock svårt att tro att det fanns fler kvinnor än Helena i det aktuella skogsområdet, vid den tidpunkten på natten.
Citera
2017-07-30, 00:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Så kan det vara, det är en intressant detalj i det hela. Har dock svårt att tro att det fanns fler kvinnor än Helena i det aktuella skogsområdet, vid den tidpunkten på natten.

Kan också vara som Prinzezzan skriver ovan - eller en kombination. Men nog skulle en kvinna ha kunnat komma med om gärningsmannen behövde hämta hjälp.
Citera
2017-07-30, 00:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
(Min fetmarkering)

Antagligen fick Helena en käftsmäll först, så att näsblod droppade ner på skon. Blod droppade rakt ner, så hon borde fortfarande ha stått upp då. Beroende på hur hård denna förmodade smäll var - och hur ev. omtöcknad hon då kan ha blivit - så kan det ha påverkat om hon överhuvudtaget kom sig för/hann skrika.

Ja först ett knytnävsslag i ansiktet, varpå hon skriker något som vittnet uppfattar därefter stryps hon, varför krångla till det?
Citera
2017-07-30, 01:01
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Är du helt säker nu? Det är ju då anmärkningsvärt att han inte blev häktad då! På sannolika måste polisen ha någonting konkret på honom. Detta har jag missat helt.
Edit; förtydligande. Bevisning bör finnas mot KM eftersom han är misstänkt på sannolika skäl.

Då undrar man vad det kan vara för bevisning

http://www.expressen.se/gt/helenas-misstankte-mordare-slar-ifran-sig-jag-ar-
jodå. Sannolika skäl. Dom måste ha mycket på honom. Kanske är teknisk bevisning som måste till.
Citera
2017-07-30, 01:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan också vara som Prinzezzan skriver ovan - eller en kombination. Men nog skulle en kvinna ha kunnat komma med om gärningsmannen behövde hämta hjälp.

Jag kan inte låta bli att tycka att den tanken är oerhört långsökt. Men visst, man måste lämna öppet för olika möjligheter.
Citera
2017-07-30, 01:03
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
http://www.expressen.se/gt/helenas-misstankte-mordare-slar-ifran-sig-jag-ar-
jodå. Sannolika skäl. Dom måste ha mycket på honom. Kanske är teknisk bevisning som måste till.

Länken verkar inte funka, men lätt att hitta om man googlar.
Citera
2017-07-30, 01:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja först ett knytnävsslag i ansiktet, varpå hon skriker något som vittnet uppfattar därefter stryps hon, varför krångla till det?

Men om man stryps kan man inte kommunicera. Det går inte att få fram "slutord" som "Åhneeeeej". Det låter snarare som att Helena (om det är hon som uttalar orden) inser att hon ska typ föras bort. "Hanna" uppger ju att bildörrar slås igen strax efter det att "Åhneeeej" hörs. Låter inte som strypning i just det läget. Enda alternativet är väl att Helena uttalar "slutorden" precis när hon ser att gärningsmannen sträcker sig efter hennes hals. Typ. Sedan ska man ha klart för sig att det är oerhört svårt att strypa en människa med bara händerna. Det är inte som på film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in