Citat:
Ok, då fattar jag mer vad det rör sig om. Jag opponerar mig lite lätt att om hon är emptistörd av värre slag så är inte rädd ett epitet som gäller JM på det sätt du beskriver (därav nämnd RPU).Jag menar att hon blev rädd när hon fick beskedet från If att de skulle inleda en förundersökning (Aki) att hon då vände sig till Göran. Hon var säkert rädd, otroligt rädd, jag tror inte hon varit så rädd många ggr. Då gick hon till pappa som vanligt, men i nödens stund gav han bara kalla handen och kanske t.o.m sa att har du dödat Aki så tänker inte jag hjälpa dig.
Jag menar att de borde inse att något var fel när Johanna gav olika dödsförklaringar till olika människor. Dessutom dog han på deras tomt och If lämnade inte ut någon livförsäkring. Hade detta hänt mig eller någon i min närhet hade vi tagit reda, på vad är det som händer? Varför fick jag/vi inte reda på att svärsonen drunknat vid vår brygga? Varför lämnar vår dotter olika besked om hur han dog? Varför får hon inte ut någon livförsäkring?
Nej, där håller jag med dig fullständigt. Att JM hade utmålat honom som narkoman och barnmisshandlare. Samtidigt förstod de ju att Johanna ljög för varenda gång hon ringde till dem och begärde hjälp så blåste hon ju faran över innan de var framme.
Anki ville inte att de skulle köpa en lägenhet till Johanna men det gjorde Göran ändå. Vad händer, jo Aki är där också, jajamen då måste de ju förstå att hon vill ha honom i närheten. Då kan de ju rimligen dra den slutsatsen att han inte är så hemsk som hon påstår, eller hur? Varför inte bilda sig en egen uppfattning..
Jag menar att de borde inse att något var fel när Johanna gav olika dödsförklaringar till olika människor. Dessutom dog han på deras tomt och If lämnade inte ut någon livförsäkring. Hade detta hänt mig eller någon i min närhet hade vi tagit reda, på vad är det som händer? Varför fick jag/vi inte reda på att svärsonen drunknat vid vår brygga? Varför lämnar vår dotter olika besked om hur han dog? Varför får hon inte ut någon livförsäkring?
Nej, där håller jag med dig fullständigt. Att JM hade utmålat honom som narkoman och barnmisshandlare. Samtidigt förstod de ju att Johanna ljög för varenda gång hon ringde till dem och begärde hjälp så blåste hon ju faran över innan de var framme.
Anki ville inte att de skulle köpa en lägenhet till Johanna men det gjorde Göran ändå. Vad händer, jo Aki är där också, jajamen då måste de ju förstå att hon vill ha honom i närheten. Då kan de ju rimligen dra den slutsatsen att han inte är så hemsk som hon påstår, eller hur? Varför inte bilda sig en egen uppfattning..
Vad grundar sig spekulationerna kring vad Göran sagt i? Har du nån hänvisning (sms, förhör, rättegång eller dyl)?
De visste sent om sider att JM lämnat olika versioner om hur han dog. Anki var medveten om att JM ljög och for med osanning rent generellt så vad skulle detta vara för varningsklocka?
Min dotter är mer korkad än vanligt? JMs argument var ju att ingen skulle få veta att de befunnit sig på Granliden öht., därav ett gäng bortförklaringar bortom Granliden.
När de väl finner att han dog på lantställen vid nyår så är det via en gratisblaska. Anki undrade varför ingen polis kontaktade fastighetsägarna när det skedde. Vad skulle hon ringt och sagt retroaktivt?
Jo, polisen. Det är vi som äger Granliden. Inte Johanna.
Jaha?
De förstår retroaktivt att hon ljög då hon ansåg sig i fara. De ställde upp, Göran ordnade lägenhet för miljonbelopp, de var redo att hämta henne, tog hennes parti mot Aki som hon smutskastat nåt vedervärdigt.
Han var sedd som det svin JM falskt presenterat honom. Hon fortsätter mata dem med samma dynga.
Därav anser de att han inte skulle vara i lägenheten. Att de ifrågasätter vad i hela friden hon sysslar med är givet.
Senast redigerad av develi 2017-07-29 kl. 22:16.
Senast redigerad av develi 2017-07-29 kl. 22:16.