2017-07-29, 16:51
Medlem
MaxDLs avatar
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/10/29/fluoride-reproductive-health-dangers.aspx

Aneldningen "man" lägger flour i vattnet är för starkare tänder. Tror verkligen alla på detta? Flour är giftigt för människan och flour användes för att göra folk handlingslösa (tänk zombies) i koncentrationslägren.
Jag för en köper inte att "man" lägger flour i allas dricksvatten. Det borde man sluta med.
Tyvärr har jag inte ännu införskaffat en bra vattenfiltrerare, men jag tar åtminstone jod varje dag som bland annat transporterar bort flour och andra gifter från kroppen.
(Vanligt salt eller havsalt har inte jod i sig, enbart saltet där det står jod på paketet har det.)
Citera
2017-07-29, 17:32
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Mindre spermier* varför är det negativt? Är det inte bra? Så länge det kommer något så är det väl ok.

Jag är ingen kunnig utan frågar bara. Vad är det som är så dåligt med förre spermier?
Många tror att om det bara kommer ut en spermie så blir det barn. Så är inte fallet.
Det där manliga P-pillret tex sänkte spermiekoncentrationen till någon miljon eller vad det var, och det var att betrakta som hyfsat säkert preventivmedel.
En halvering betyder alltså signifikant lägre möjligheter för barn.
Citera
2017-07-29, 17:37
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Okej att det gör att man blir piggare och mår bättre men att det skulle öka antalet spermier, det låter faktiskt tveksamt.
Placebo kan faktiskt orsaka riktiga förändringar i kroppen. Finns även studier på hur effektiv placebo är där två piller ger mer effektiv botning än ett, där en injektion ger bättre än piller och finns operationer där en läkare bara öppnat och sedan sytt ihop utan behandling och patienten har kännt sig bättre. Pacemakers som inte ens slagits på behövs plötsligt inte längre, etc.

Visst är det ju vanligare att det funkar med "jag känner mig lite hängig" men det finns riktiga sjukdomar som hjälpts av placebo.
Citera
2017-07-29, 17:43
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Runkar nog mycket mer än förut. Förr vakna männen med våta spermiekalsonger, men vem gör det numera?

edit: Jag var inte först med denna tanke.

Du kanske inte var först men det är redan motbevisat i undersökningen. Varför? Svar Sydamerika.
Sydamerika är och har länge varit översexualiserat och där vaknar folk inte med våta spermiekalsonger ala 1800 tals Sverige kan jag säga dig.

Det här är något annat som uppenbarligen bara drabbar vita. Garanterat uttänkt och exekverat. En viktig del av en plan som mycket annat.
Senast redigerad av bollen_1 2017-07-29 kl. 17:45.
Citera
2017-07-29, 17:54
Medlem
0.999...s avatar
Detta är faktiskt lite oroande, vem vet vilken skit man får i sig egentligen. Vad gör man om man skulle vilja undvika detta, filtrera och koka regnvatten? Om man bor på landet borde en egen brunn med dricksvatten fungera?
Citera
2017-07-29, 18:33
Medlem
Eldebrinks avatar
Någon som vet om man är skonad från östrogen om man dricker typ läsk och andra processade färdigdrycker?
Citera
2017-07-29, 18:57
Medlem
tokens avatar
Det är helt klart baserat på dåliga vanor. Stress, fetma och dålig mat. Kroppen mår inte bra av det, och det påverkar så klart även kroppens alla funktioner, inklusive spermaproduktionen.
Citera
2017-07-29, 19:16
Medlem
Hormonstörande ämnen i plast. Ftalater är hormonstörande och kan ge allergier, övervikt, fosterskador, cancer, testikelskador, reproduktionsstörningar. Läst nånstans att fiskar har problem med spermieproduktioner och börjar förvandlas till honor mer och mer. Även att ppiller rester kommer ut i avloppsvatten och vidare ut i kretsloppet så människor och djur får i sig det.
Citera
2017-07-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Du menar att hushållsarbete skulle döda spermier
Måste vara veckans dummaste.

Svaret finns i miljön: Flamskyddsmedel, Ftalater (som bevisligen påverkar fisk) gifter i vattnet såsom de mediciner du stoppar i dig och pissar ut, p-piller också givetvis.
Kanske även de gifter i billiga kläder, sydda främst i Asien, som många män bär.

Dressman lär ha många spermier på sitt samvete.
Citera
2017-07-29, 19:58
Bannlyst
Tobak och alkohol är något som västerländska män köper och konsumerar i mängder.
Citera
2017-07-29, 20:09
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Dressman lär ha många spermier på sitt samvete.

Många importländer har det, oavsett "märke" på plaggen.
Det är inget skämt från min sida. Faktum är att färgämnen i textilier och antimögelskit som packade plagg dränks i kan vara helt lagliga i i de här ursprungsländerna, och sen kommer de hit som lagliga.
Klart personer utan nya "exklusiva" plagg, är mindre förgiftade.
Citera
2017-07-29, 20:16
Medlem
Douche-chills avatar
Relevanta frågor:

Om det är ökad plastanvändning med hormonstörande ämnen som är skyldig till krisen, varför visar inte den manliga befolkningen i Östasien (Japan, Taiwan, Sydkorea etc.) samma tendens? Dessa länder har ju haft en likartad förekomst av plast och medicinavfall i sina samhällen som västvärlden, både när det gällande tid och omfattning.

Hur ser eventuella skiftningar i datan ut bland dom män som har varit föremål för undersökningen? Det vore t ex. intressant att veta om den teknikavoga Amishbefolkningen i USA uppvisar samma nedgång i spermakvalité som resten av dom amerikanska männen? Eller den ryska manliga befolkningen?

Dessa frågor kräver ett svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in