2017-07-26, 18:15
Medlem
Tjoflos avatar
Runkar nog mycket mer än förut. Förr vakna männen med våta spermiekalsonger, men vem gör det numera?

edit: Jag var inte först med denna tanke.
Citera
2017-07-26, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Vi tänker oss till kroppsliga förändringar. Visst. Gifter är något mer sannolikt.

Nej, gifter förekom i högre grad på 70 och 80-talet. Eller vi blev snarare mer utsatta för gifter då.
Citera
2017-07-26, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tacka nej när du blir erbjuden kvitto. Kassapersonal som hanterar många kvitton borde vara helt sterila.
Nej va fan verkar inte som det går att komma på något logiskt motiv. Japaner lever som vi samt fler och fler Kineser. Sydamerikaner i storstäder lever som vi. Det är säkert en politiskt korrekt bugg som smugit sig in i slutrapporten.

finns inte bara i kvitton, finns lite över allt.
förr i tiden 70-80-90 tal fanns det i plast muggarna spädbarn drack ur, ja googla om du vill veta vart det finns.

sedan är det just väst länderna som har lägre testo produktion, så det är väl bara att se vad vi har som inte dom andra länderna har lika mycket av.

och ja plast är väl en stor del, även mera skräp mat, och vi använder preventin medel(östrogen) som ej tas upp av reningsverken som sedan går ut i vatten dragen, sedan har vi ju abborar i som byter kön, ifrån hanar till honor, när du utsätts för samma kemikalier som vi i väst utstätts för.

https://www.nyteknik.se/energi/abborren-byter-kon-i-kemikaliebad-6426168

så det har nog en väldigt logisk förklaring till varför mäns testosteron produktion minskar ibland män.

och just det, om du inte onanerar på 7 dagar så ökar din testo produktion med 48 %

så vi kan lägga till porr på den listan
Citera
2017-07-26, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion
Ibland har jag svårt att förstå ironi, ironiserar du?

Överhuvudtaget inte. Varför skulle jag?
Citera
2017-07-26, 21:17
Medlem
Lite roligt att så många vet om problemet med plast, teflon och diverse kemikalier. Trots detta så kan jag ge mig fan på att alla som skriver steker sina ägg i teflongryta med sin stekspade i plast ifrån Ikea och så snackar vi inte ens ekologiska ägg.

Folk måste ju vara bra pantade ifall de tror att det är politikerna som ska ta tag i det här. Det är marknaden som styr och marknaden vill ha massa billig skit, giftig eller ej så de har råd att åka en vecka till Spanien per år...

Själv har jag ingen plast överhuvudtaget i verken badrum eller kök. Äter endast ekologisk mat, även kött som jag köper av en bonde i närheten. Jag menar, är inte hälsan mer värd än semestern? Dessutom blir det inte speciellt mycket dyrare ifall man planerar lite. Men förmodligen för mycket jobb för gemene man, jag menar man måste ju ha tid att titta på idol också 😂
Citera
2017-07-26, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Lite roligt att så många vet om problemet med plast, teflon och diverse kemikalier. Trots detta så kan jag ge mig fan på att alla som skriver steker sina ägg i teflongryta med sin stekspade i plast ifrån Ikea och så snackar vi inte ens ekologiska ägg.

Folk måste ju vara bra pantade ifall de tror att det är politikerna som ska ta tag i det här. Det är marknaden som styr och marknaden vill ha massa billig skit, giftig eller ej så de har råd att åka en vecka till Spanien per år...

Själv har jag ingen plast överhuvudtaget i verken badrum eller kök. Äter endast ekologisk mat, även kött som jag köper av en bonde i närheten. Jag menar, är inte hälsan mer värd än semestern? Dessutom blir det inte speciellt mycket dyrare ifall man planerar lite. Men förmodligen för mycket jobb för gemene man, jag menar man måste ju ha tid att titta på idol också 😂
Å steker i en gjutjärnspanna
Citera
2017-07-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillhaenKille
Å steker i en gjutjärnspanna

De vet du, har även en i rostfritt men gjutjärn vinner alla dagar i veckan 😉
Citera
2017-07-26, 22:26
Medlem
ModerRotas avatar
Tjejerna är för kräsna. De väljer feminina män för utseendet och dessa har för lite sperma produktion.

Feminiseringen förintar.
Citera
2017-07-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviathan99
En undersökning ursprungligen publicerad i den vetenskapliga tidskriften Human Reproduction Update visar alltså att spermieproduktionen hos västerländska män minskat kraftigt efter studier utförda mellan 1973 och 2011.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/allt-farre-spermier

Vad kan vara orsaken till detta?
Är det moderna jämställda samhället som helt enkelt förfittar dagens män och gör dom odugliga för reproduktion eller är det något annat i vår livsstil?
Kanske maten vi konsumerar som spelar in?

Ingen minskning bland män från från länder som Sydamerika, Asien och Afrika har noterats där könsrollerna är mer traditionella.

Vi i väst är övermänniskor och har naturligt urval på våra sperimier och vi har utvecklats längre än alla andra undermänniskor. Vi behöver faktiskt numera bara en sperimie som kommer in i ägget. I alla andra länder behöver de 100 000 000. Fakta. Våltdäktsgruppen Sverige
Citera
2017-07-26, 23:09
Medlem
YuriGagarins avatar
Läste en artikel om samma studie på BBC. Där framgår det en del kritik mot studien som inte framkommer i SVTs artikel.

Bland annat så faller jämförelsen med väst och tredje världen på att man inte har lika bra data över situationen i Afrika över tid som i USA t.ex.

En annan aspekt är att tekniken som används i dag för att räkna spermier är mer förfinad än den som användes på 70-talet. Dvs. det finns sannolikhet för att man överskattade koncentrationen av spermier i undersökningarna på 70-talet.
Citera
2017-07-27, 01:57
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag skulle säga att det har att göra med östrogen i dricksvattnet - på grund utav allt P-piller som knaprats sen... 60-70-talet? Det är ju östrogen som användaren sedan pissar ut i avloppsvattnet, vilket inte tas bort i reningsverken utan går vidare ut i dricksvattnet. Och könshormoner i dricksvattnet gör en hel del.

På samma gång kan jag säga att jag noterat att det är stor skillnad även på unga flickor mot när jag gick i högstadiet på 90-talet - de har idag betydligt större bröst idag än på min tid. När jag gick i åttan-nian så var en normal B-kupa hos klasskamraterna något man vände sig för - idag har fan tolvåringar C eller D-kupa...

Mja, du har liten bra tanke där.
MEN det skulle då vara enkelt mätbart. Östrogen är ett enkelt mätbart hormon. Reningsverken tar dessutom reda på ganska mycket av sådant ändå, vi har bakteriebaserade reningsverk och så vidare, sen ut i mälaren (här i stockholm iaf) och det skulle VÄLDANS mycket p-piller till för att få en påverkan.
Än en gång, mina fria tankar. Säger inte att det är så.

Mognadsgrad har jag faktiskt en förklaring på, när det gäller flickor.
Ju bättre levnadsstandard ett samhälle har, desto tidigare kommer framförallt flickor att gå in i puberteten.
Det är mätbar skillnad mellan nu och när exempelvis industriella revolutionen började på 1700-1800talet.
Vi människor försöker ju som desperat föröka oss.
Om man skulle kolla på Afrikas fattigaste delar så skulle min tes vara att där mognar flickor senare än här i väst.

Och sen har vi skillnaden med att pojkar mognar senare än flickor, framförallt nu i modern tid.
Varför kan jag inte ge en bra förklaring på.
Men här, än en gång, tänker jag på, att pojkar inte får vara pojkar i skoltiden.
Så fort man gör nånting som är typiskt pojkar,stökar och tar plats, så skall det bekämpas eller diagnostiseras med diverse bokstäver.
ADHD eller liknande, som egentligen skulle kunna förklaras med en grabb som gör, vad körande hormoner i kroppen skriker att grabben ska göra.
Men tonårstjejers beteende är tabu att ifrågasätta, enligt feministiska läror.

Ser ni vart röda tråden går här, med att kasta in mena-ungar i mixen ?
Betänk.
Citera
2017-07-27, 02:02
Medlem
drwaddes avatar
Och innan jag framstår som en kommunist med att allt beteende är inlärt, vilket verkligen inte var poängen här, så tvärförnekar jag inte hela saken med att vi får i oss skräp i dagens moderna sammhälle.

Förskrivningen av läkemedel för att många psykologer inte orkar ta tag i problemen hos unga är en sak jag gapat om tidigare. Benzo istället för att göra en ordentlig KBT eller liknande.
Men det är ju kopplat till hur vården, framförallt psykiatrivården, haltar.

Jag säger ovan stycke med en del erfarenhet från hopplöst dragande till "trasiga" flickor förr i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in