2017-07-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Jo du telefonen kan liksom leva sitt eget liv ibland 😄 Känns liksom som att varför han klev av kan finnas logiska förklaringar på o jag tror inte det var planerat utan nåt som skedde utifrån mående o situation. Det är sen vad som hänt som börjar bli klurigt, obegripligt o Oroväckande 🙈 Stackars kille.!!!!! Oavsett vad som sen hände så lär han mått skit där han gått omkring. Tror inte en sekund att han sprallat till det o stuckit, men kan absolut ha fel o önskar jag har det.

Ja ibland blir man alldeles utom sig när man tãnker på hur ensam och utlämnad han måste ha kännt sig.Man får rysningar utmed ryggraden näst intill.

Nu måste jag få skälla lite grann på oss svenskar.
Varför har vi problem med att kolla upp hur folk mår ?
Det hör faktiskt till ren hyfs att fråga om folk behöver hjälp.!

Jag såg en A-lagare falla omkull på en cykelväg igår , när jag var på väg hem ifrån stationen där jag kollat efter Patrik.och A-lagarn hade tokigt nog lagt sin inköpta pizza ovanpå kartonglocket bakpå pakethållaren.
Så han och cykeln, även halva pizzan for i marken,han låg under cykeln och kunde inte röra sig speciellt bra.

Jag tänkte att eftersom jag aldrig lyckas hjälpa Patrik,kan jag väl åtminstone hjälpa denne stackare.
Jag gick fram och frågade om han slagit sig och om han behövde hjälp med något.
Jao det skulle vara bra sa han och stoppade en stor bit pizza i munnen som han hittade på marken.

Herre min je tänkte jag,band hunden vid närmaste lyktstolpe, reste upp hans cykel,la pizzan till rätta i kartongen, tog tag i hans hand och fick honom på fötter.

Jag frågade vart han skulle och han pekade på en husport längre fram,jag sa:lita på mig,och rusade med cykeln o pizzan till den porten,sprang tillbaka,plockade upp hans gitarr (ifodral)ifrån marken,lossade min hunds koppel och gick stillsamt bredvid honom till sin port.

Det jag vill säga med mitt svammel är att VI måste orka bry oss i andra människor,INTE köra med kommentarer som:Sköt dej själv och skit i andra.
Det bådar verkligen inte gott för dem som förrirrat sig bort i fel stad osv.

En annan gång satt en ung kvinna utanför försãkringskassan och mumlade om att hon var tvungen att köpa fågelfrö till sin undulat,jag var en bit ifrån och ett pensionãrspar gick förbi buttert,de sa till mig att-fy alkoholist sittandes här mitt på dagen.

Jag tänkte att ne nu måste vi se till och hjälpa denna tjejjen och gick fram.
Av någon anledning frågade jag om hon var diabetiker, OCH det var precis vad hon var.
Fram med dextrosolen och fixa henne.

Det gick bra.Det enda som jag fick avråda henne ifrån vara fågelfrö-köpet,bättre att hon gick hem. Tyvärr är man som diabetiker sådan att när man väl kommit tillbaka till sina sinnes fulla bruk, brukar man vilja (man är ju normal igen då) fullfölja det man höll på med innan blodsockerfallet.

Funderar på om det även gällde Patrik,att han typ"kommit tillbaka " från psykosen en del efter natten. ,och faktiskt stod där vid vägkanten och letade efter väskorna för att sen försöka ta sig tillbaka till station och vidare hem ?

Varför frågade inte hundägaren om han behövde hjälp dit han skulle ? Eller en enkel fråga: -Hej , hur mår du.?Vill gärna hjälpa dej,.vad skulle du vilja ha hjälp med? Jag kanske kan hjälpa dej att lösa problemet till en viss del....? (Något åt det hållet ...)
Man behöver bara visa medkänsla så brukar själva samtalet lösa sig....

Suck,,,,,,vi måste ta oss TID till att bry oss om våra medmänniskor när det än händer...okii.Det kan ju gälla liv och död. !!

EDIT : Det kan ju varit så att kvinnan med hunden var i äldre ålder, så att hon inte vågar prata med ungdomar, och det kan jag förstå..

Men just Patrik,även om han ser sjuk och sliten ut, ger ju hans person mer ett intryck utav värnlös grabb, ingen farlig aggressiv Rambo-typ precis, om man säger så...hmm....?

Eller vad tycker ni ?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-29 kl. 16:17.
Citera
2017-07-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Hej bekanten!
Hur är Patrik som person? Är han en lugn kille som sällan/aldrig hamnar i tokigheter eller är han en kille som gillar äventyr och är spontan? Det ena behöver ju såklart inte utesluta det andra, men jag undrar just för att min magkänsla säger mig att Patrik är vid liv och frivilligt håller sig undan. Fler och fler har börjat tänka att han nog inte finns bland oss mer.. många nämner självmord.

Hur länge har ni känt varann?

Vill inte avslöja för mycket om min och Patriks relation till varandra då jag inte vill röja min identitet, men jag kan säga så mycket som så att vi var relativt goda vänner under tonåren.
Det här är ju då bara mina intryck och borde inte ses som objektiva men jag uppfattade Patrik som en rätt så lugn kille när jag kände honom. Han hade såklart spontana utsvävningar då och då och umgicks en del med festglada människor, men också med mycket lugnare människor. Och som vilken tonårskille som helst blev han väl på tok för full någon gång eller två men han var också en kille som gärna satt hemma på fredagskvällen.

tl;dr: han verkade vara en ganska normal ordentlig tonårskille, men inte någon total-disciplinerad typ
Citera
2017-07-29, 17:07
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Eller vad tycker ni ?
JAG tror att många slutar att intressera sig för tråden med tanke på alla oväsentliga inlägg...
Även vi som inte spekulerar så mycket utan mest vill hålla koll på fakta.
Citera
2017-07-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för ditt svar.
Måste kännas jobbigt för dig som känt (känner?) Patrik! Det är en verkligt ledsam historia.

Allt som står i den här tråden är kanske inte så roligt att läsa för dig.
Om du ändå hänger kvar här, får du se till att vi "håller oss i skinnet" och rätta oss om du vet att vi har fel. Men du ska nog tänka en eller två gånger om du tycker att det är värt det.....

Det har pratats lite fram och tillbaka om Patrik möjligen var gay. Ibland kan det komplicera livet för vissa, även om det blivit alltmer accepterat som tur är.

Ja, jag tycker nog att de här konspirationsteorierna ang. Patriks familj känns lite väl respektlösa ibland, och det är vissa som kanske läser in lite väl mycket i saker från Patriks facebook. T.ex den där låttexten som var citerad någonstans som plötsligt blev en big deal...
Hoppas verkligen att allt ska lösa sig för Patrik och hans närmaste anhöriga.
Citera
2017-07-29, 17:14
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbyblowjob
Vill inte avslöja för mycket om min och Patriks relation till varandra då jag inte vill röja min identitet, men jag kan säga så mycket som så att vi var relativt goda vänner under tonåren.
Det här är ju då bara mina intryck och borde inte ses som objektiva men jag uppfattade Patrik som en rätt så lugn kille när jag kände honom. Han hade såklart spontana utsvävningar då och då och umgicks en del med festglada människor, men också med mycket lugnare människor. Och som vilken tonårskille som helst blev han väl på tok för full någon gång eller två men han var också en kille som gärna satt hemma på fredagskvällen.

tl;dr: han verkade vara en ganska normal ordentlig tonårskille, men inte någon total-disciplinerad typ

Full respekt för detta och tackar dig för svar!
Han låter som vilken tonårskille som helst!
Har du någon teori om vad du tror skett efter att han steg av tåget i Hallsberg?
Finns det skäl att tro som jag, att han stämt träff med någon/några för att han just nu inte orkar fejsa föräldrar osv av någon anledning...
Tack igen!!
Citera
2017-07-29, 17:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
JAG tror att många slutar att intressera sig för tråden med tanke på alla oväsentliga inlägg...
Även vi som inte spekulerar så mycket utan mest vill hålla koll på fakta.

Ja du, det är just fakta som vi här samt HP gruppen efterlyser. Just avsaknaden av fakta tror jag utlöser spekulationer och olika teorier.

Eva, vilken fin medmänniska du verkar vara
Citera
2017-07-29, 17:57
Medlem
Tack 57Emma.

Men kommer det regna nu i många dagar då kommer han kanske fram och ber om hjälp...

Vad tror du 57Emma. ?
Citera
2017-07-29, 18:18
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tack 57Emma.

Men kommer det regna nu i många dagar då kommer han kanske fram och ber om hjälp...

Vad tror du 57Emma. ?

Om han håller sig undan frivilligt så tror jag inte han bor i en grotta eller koja i skogen. Jag har hela tiden trott att han har försvunnit frivilligt men tyvärr börjar jag vackla. Tror det var du som inte trodde han skulle göra så mot sina föräldrar. Det tror inte jag heller men jag trodde att polisen och föräldrarna visste på något sätt.
Citera
2017-07-29, 18:41
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbyblowjob

Vad betyder "tl;dr:?????
Citera
2017-07-29, 18:53
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vad betyder "tl;dr:?????

"Too long, didn't read". Dvs att om man inte orkar läsa hela inlägget så får man en sammanfattning på sista raden.
Citera
2017-07-29, 18:54
Medlem
Har någon mer än jag kollat in hans profil på facebook och märkt att den är rensad? Hur kommer detta sig?
Citera
2017-07-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artangels
Har någon mer än jag kollat in hans profil på facebook och märkt att den är rensad? Hur kommer detta sig?

Föräldrarna har haft tillgång till den och har nog gjort mycket "privat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in