2017-07-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är ett organiserat sök på söndag!
När Du skrev det där var säkert bara ugglorna ute och spanade!
Det är säkert i Hällabrotten det skall sökas! Läs spaningsinslaget!
Riktigt allt vet jag inte!
Samlingsplatsen är: Återvinningscentralen! Skynda Dig så hinner Du fram till i morgon!

Jo Nina,jag har funderat många gånger på att ge mig dit., men eftersom jag är diabetiker så har jag en rädsla, att om jag kãnner helt plötsligt att sockret är lågt (då får jag hjärnspöken,lite som de som har psykos,antar jag...) ,och ser saker på fel sätt,även att de jag går med är typ fiender osv.
Så därför är jag inte den rätta att söka efter folk eftersom det slutar med att de hittar mig ligga och skaka i nån buske.Det är ju rent utav oansvarigt av mig.
Så knähundar och evaveva kan inte va med på sök.

Tänk om jag märker att jag måste lämna gruppen, och då hitta tillbaka på egen hand -
inte bra alls .

Edit: Kännt mig mycket orolig över Patriks smala kropp + dåligt intag av mat och dryck (antar jag i detta lãge ) för då skulle han kunna få blodsockerfall och faktiskt bli ännu mer forvirrad och inte kunna tänka klart.För det vet ni ju att även "vanliga"mãnniskor som inte har diabetes,kan få för lågt blodsocker.
Typ som att vara vrålhungrig innan lunch på jobbet. Håll med om att då funkar inget och man blir mer otålig och kan få huvudvärk.
Det är adrenalin som sätter igång då., som överlevnadshormon.

Aja nog talat om detta.Inte direkt ngn spekulation.
Men som sagt., människor kan dö utav för lite vatten och mat under lång tid, det vet vi ju.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-29 kl. 12:26.
Citera
2017-07-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Som jag uppfattade det som kvinnan på tåget sa var att P pratade i telefonen (sin) och då sa till den han pratade med: vi syns i Mjölby...?

Men så var det inte eller, sa han verkligen det till kvinnan. För det låter väldigt märkligt...?

Kan det ha varit mamman som bestãmde sig för att de skulle hämta honom i Mjölby., istället för att han skulle behöva byta till ett annat tåg där, som han skulle behöva få vänta på i en hel timme.?

De kanske kände att han var så pass deppad så att han kunde behöva bli upphãmtad mindre än halvvãgs hem.
Citera
2017-07-29, 12:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är ett organiserat sök på söndag!
När Du skrev det där var säkert bara ugglorna ute och spanade!
Det är säkert i Hällabrotten det skall sökas! Läs spaningsinslaget!
Riktigt allt vet jag inte!
Samlingsplatsen är: Återvinningscentralen! Skynda Dig så hinner Du fram till i morgon!

Men om samlingsplats är återvinningscentralen, borde det vara i Hallsberg de ska söka?
Som jag sett tidigare, när det varit sök vid Hällabrotten med Missing People har samlingsplats varit i närheten av Hällabrottet.

Kan tänka mig att Hallsberg inte är helt genomsökt. Många platser att söka på och lite folk på söken. Hällabrottet kräver kanske också specialutbildad personal på sina ställen?
Bara gissningar.
Citera
2017-07-29, 12:56
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Som jag uppfattade det som kvinnan på tåget sa var att P pratade i telefonen (sin) och då sa till den han pratade med: vi syns i Mjölby...?

Men så var det inte eller, sa han verkligen det till kvinnan. För det låter väldigt märkligt...?

Ja, det var i samtalet med "mobilkvinnan" på tåget som detta sades.

De satt i samma vagn och tillräckligt nära för att hon skulle kunna höra vad han sa i sin egen telefon ("Puss och kram") så det är ju lite märkligt. Kanske det betydde mer "talas vid" i stället för "ses". 🤔
Citera
2017-07-29, 13:04
Medlem
Bumblebeebees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Håller med, Nina! Den första och enda tanken jag hade var att han gjorde det mot sin vilja. Kanske en vadslagning. Jag upplevde det som att han verkade tycka det var pinsamt så jag tyckte mest synd om honom.

Vart kan man se denna video?
Citera
2017-07-29, 13:31
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Misstänker att du syftade på Hemma och inte Emma i din kommentar
Tycker man kan vara lite olika beroende på vem man är med. Så långt som säga olika personer är ju att ta i. Jag gjorde mycket tokigt OBS inget olagligt men försatte mig i spännande och farliga situationer ibland i ungdomen. Som jag fortfarande idag inte skulle berätta för mina föräldrar. Men nej schizofren nej det vill jag inte kalla det. Tror inte det finns någon som inte gjort något som föräldrarna kan sätta sitt huvud på att deras barn aldrig skulle göra.

Om vi återgår till apoteket, jag tycker också att han verkar ha svårt att hålla sig för skratt som egentligen bekräftas av det förlösande skrattet de får utanför apoteket. Duktigt att kunna hålla masken, det hade inte jag gjort.

Ja! "Hemma" var det jag menade! Även solen har fläckar!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-29 kl. 13:38.
Citera
2017-07-29, 13:33
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Håller med, Nina! Den första och enda tanken jag hade var att han gjorde det mot sin vilja. Kanske en vadslagning. Jag upplevde det som att han verkade tycka det var pinsamt så jag tyckte mest synd om honom.

Exakt vad jag menar, att han känner sig obekväm både i rollen och, att bli filmad.
Citera
2017-07-29, 14:17
Medlem
Snubban007s avatar
Jag känner inte patrik och har kanske tokfel i min tolkning av filmen på apoteket... men jag tror faktiskt inte att han blivit tvingad/utnyttjad/förlorat ett vad etc etc...
Jag tror att det hela va " en kul grej"... något som dom suttit en tråkig eftermiddag och planerat ihop att göra...
Jag tycker att Patrik visar att han tycker att det är pinsamt, han är nervös... antingen för själva "pranket " eller så är han jävligt bra skådis där det liksom gör pranket extra verkligt och förtroendeingivande eftersom det rör sig om kondomer, som vissa unga kan tycka är pinsamt att köpa... Då ingick ju hans generade sätt liksom...
Citera
2017-07-29, 14:21
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem det än var, om han träffade någon, så gick det antagligen åt pipan. Det fanns ingen anledning för P att placera sina väskor med personligt innehåll i terrängen, inte ens om han ville gå under jorden.

I datorn kan han ha haft information, skolarbeten, foton, musik och annat som han inte ville eller behövde kasta bort. Går att få tillgång till utan att koppla upp sig, åtminstone så kunde han överföra det till en annan dator vid tillfälle.

Fanns inte heller någon anledning att försöka förvilla eftersom att han uppenbarligen gick upp i rök oavsett på vilket vis han gjorde det.

Man kan ta sina väskor med sig till en vän eller vart han nu har tagit vägen.

Jag tänker mig två alternativ varav nummer 1 är det jag tror mest på.

1.Brott.
2.Självmord.

Jag har dock svårt att förstå vad som skulle ha fått P att helt plötsligt få för sig att kliva av tåget just i Hallsberg för att göra det. Han kände sannolikt inte till orten som sådan, dåligt lokalsinne och dålig orienteringsförmåga.

Det var knappast betungande för honom att bära på sin ryggsäck, så varför gjorde han sig i så fall av med den på en åker där han sannolikt aldrig har satt sin fot tidigare?

Ville P gå under jorden hade han säkert behållit sitt bagage. Det är ganska långsökt att tro att han lagt ut bagaget medvetet för att folk ska leta efter honom på fel ställen.

Om det var självmord och han passerat där väskorna hittades, skulle man kunna tänka sig att han velat signalera att "här har jag befunnit mig", ett infall, även om det också kan tänkas ha varit jobbigt att släpa på i varje fall rullväskan. (Det är nog mer troligt i det läget att han bara velat bli av med alltsammans.)

Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Kan det ha varit mamman som bestãmde sig för att de skulle hämta honom i Mjölby., istället för att han skulle behöva byta till ett annat tåg där, som han skulle behöva få vänta på i en hel timme.?

De kanske kände att han var så pass deppad så att han kunde behöva bli upphãmtad mindre än halvvãgs hem.

Fast då hade det väl framkommit, om det varit så?
Senast redigerad av pudellus 2017-07-29 kl. 14:35.
Citera
2017-07-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Ville P gå under jorden hade han säkert behållit sitt bagage. Det är ganska långsökt att tro att han lagt ut bagaget medvetet för att folk ska leta efter honom på fel ställen.

Om det var självmord och han passerat där väskorna hittades, skulle man kunna tänka sig att han velat signalera att "här har jag befunnit mig", ett infall, även om det också kan tänkas ha varit jobbigt att släpa på i varje fall rullväskan. (Det är nog mer troligt i det läget att han bara velat bli av med alltsammans.)

Jo det hade nog yttrats i början på utredningen, och de hade antagligen stått och väntat på honom i Mjölby då utan att han dök upp
Citera
2017-07-29, 15:33
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus

Föräldrarna har gått ut med, att De väntade på Patrik i Malmö för, att hämta honom på stationen!
Citera
2017-07-29, 15:35
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Vart kan man se denna video?

På Youtube!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto