2017-07-28, 23:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Nu ber jag om ursäkt att jag inte orkat (eller hunnit) läsa denna långa tråd men jag tänkte på den där inhandlingen. Blöjorna har ju analyserats sönder och samman här i tråden (nej, jag tror inte de har något med morden att göra) men hur är det med party-isen? Har det diskuterats om den har någon roll i detta drama?
Ja, det har bl.a. diskuterats om en dränkningshink fylld med isvatten... Betr. de "partylyktor" som inköptes kan följande sägas: Det inköptes 4 st ”Ljuslykta Amber”; typ den här:
https://www.soluppgangen.se/designers/on-interior/ljuslykta-amber/

Det är endast fråga om fyra små gulbruna glas för värmeljus (möjligen kan de ha varit förfyllda med någon vaxmassa och färdiga att tändas). – Sådana glas står lite varstans i lägenheten + ett på balkongen.
Citera
2017-07-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det verkligen så? Jag uppfattade det som att skrapet inte kunde analyseras ordentligt, att det var för litet eller något.
Har hoppats att det var det svaret som skulle ta lång tid att få från utlandet, och att JJ släpptes i väntan på det.

Det var både och, det som kunde analyseras konstaterades komma från okänd man.
Citera
2017-07-28, 23:37
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Misshandeln av de två Afganerna som gav sexfilmen med Johanna till pressen...Rajabi var väl där, tillsammans med JJ och DB. Varför dras det inga växlar på det här?
Enligt polisen så har ju Johanna ett nätverk av brottslingar, vilket gjort att Anki och systern tvingats befinna sig på hemlig ort innan rättegången.

Är det inte dags att plocka in lite fler mordiska Afganer och barn till Johanna?

Edit. Äldsta dottern ska det vara. Inte systern.
Senast redigerad av K.Stroganoff 2017-07-28 kl. 23:42.
Citera
2017-07-28, 23:40
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är som sagt slående vilka hon inte har kontakt med. - Betr. DB ringde han JM först lördag 8 aug 13:14:46; 68 sek, och han SMS:ade henne 13:37:38. - JB ringer en dryg halvtimme senare: 14:12:04, och pratar då 100 sek med JM.Tror inte alls det ligger något i att JM ska ha pratat med GM om sin If-försäkring. När hon förde fram dessa tankegångar var f.ö. GM redan död. - Och fonden hon vill starta i hans namn är väl närmast ett svar på pappans ovilja att ha allsköns drogskadade flyktingar boendes i sin lägenhet.

Vilka tankegångar menar du? Eftersom familjen visste att Aki var död och pengar diskuterades utan hemligheter, så måste även föräldrarna vetat om att hon väntade på en försäkring.
Pengar diskuterades ju öppet och särskilt Johannas eftersom hon antingen behövde pengar eller väntade på att få pengar i olika sammanhang
.
Att det var mycket ovänskap p ga flyktingar som bodde hos henne, sedan sexskandalen ovanpå det och sedan MR som blev hennes "pojkvän" det är klart att det är de motiven som lyfts fram och de är iofs tillräckliga.
Men hur kan vi veta att GM inte fick vetskap om If:s vägran att lämna ut pengarna och att en undersökning bedrevs inom bolaget att det inte var en olyckshändelse. För mig låter det nästan otroligt att de inte skulle få veta något med tiden. De bodde bredvid varandra och hade god insyn i varandras liv.
Flashbackskribenten som skrev att GM skulle hjälpa Johanna med att överklaga If:s beslut har visat sig ha hyfsad kännedom om familjen.. Att de på slutet visste om att hon blivit nekad utbetalning tvivlar jag inte på. Inte heller att GM undrade och tog reda på varför.
Citera
2017-07-28, 23:45
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det säkert att JM nämner försäkringen för föräldrarna? Det gör ju henne bara mer misstänkt. Men jag förvånas iofs inte.

Jag har precis svarat letsdoit. För mig låter det otroligt att de inte skulle veta det. Det fanns ingen diskretion i familjen (åtminstone från hennes håll) när det gällde pengar. Hon tvivlade ju inte heller i början på att hon skulle få ut dem. Varför skulle just försäkringen hemlighållas?
Citera
2017-07-28, 23:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ämbaret ifråga kan ju ha använts till något annat men inte diskats ur...
Ja, jag skojade om dill, men vid viss eftertanke kan ju de där kräftjävlarna få återkomma.
Får man in kilovis med kräftor lär det bli storkok (en passus: JM är van detta sen hon stod i köket hemma och hennes ex sålde sen kräftorna i fiskbilen) och de flyttas väl över i nåt allt eftersom.
De la ju iaf i kräftburar, det inhandlades dill så hon påstod väl att hon skulle koka dessa efter de synat på lördag antar jag.
Citera
2017-07-28, 23:55
Medlem
K.Stroganoffs avatar
"Flashbackskribenten som skrev att GM skulle hjälpa Johanna med att överklaga If:s beslut har visat sig ha hyfsad kännedom om familjen.. Att de på slutet visste om att hon blivit nekad utbetalning tvivlar jag inte på. Inte heller att GM undrade och tog reda på varför." /citat

Göran undrade och tog reda på varför. Trådarna ledde till Johannas dotter och två afganer. Så fort Göran hade saken klar för sig, skrev han under sin egen dödsdom. varken Anki eller Göran kan väl ha tvivlat på vem som låg bakom Akis död.

Jag vidhåller att två Afganer fortfarande går lösa. Och en dotter till monstret Johanna.
Citera
2017-07-28, 23:56
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag har precis svarat letsdoit. För mig låter det otroligt att de inte skulle veta det. Det fanns ingen diskretion i familjen (åtminstone från hennes håll) när det gällde pengar. Hon tvivlade ju inte heller i början på att hon skulle få ut dem. Varför skulle just försäkringen hemlighållas?
Kanske inte vill röja alla sina mjölkkor, för att kunna fortsätta tigga allmosor från föräldrarna
Citera
2017-07-28, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Jag skulle vilja veta hur relationen är mellan Anki och den andra systern, gentemot JJ. JB och DB.
Anki har nog full koll på vad som hänt med Aki.
Varför berättar hon inte om sina misstankar? För att skydda den lilla delen av familjen som finns kvar?

Det finns minst två Afganer som borde sitta inne också. Det här vet Anki.
Frågan är varför hon tiger om det?

Håller med, men förståeligt om hon ej vågar yttra sig efter allt.
Citera
2017-07-29, 00:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag kanske inte läser rätt men det står ju "samt"?

Är det inte olika saker dvs växdelar i lungblåsor, växtliknande material i luftrörsgrenar samt okänt dubbelbrytande material i luftrör och lungblåsor?

"I snitt från lungorna ses ett par små växtdelar i lungblåsorna i anslutning till ett mindre luftrör, okänt närmast växtliknande material i enstaka luftrörsgrenar samt okänt dubbelbrytande material i enstaka luftrör och i lungblåsor. De okända materialen visades för experter på vattenlevande organismer men de kunde inte avgöra huruvida de var biologiska eller icke biologiska material."

Ja det där tål att läsas ett par ggr.
Jag skulle inte sätta mitt liv på val av konjunktion i en hastig rapport men nog är det olika saker som beskrivs. Samtidigt ges man intrycket att de hör till ett och samma förlopp, som om de berodde på samma sak -- men vid närmare betraktande är det inte säkert. Det ser ut som om obducenten förutsätter att båda sakerna har att göra med drunkning i vatten med organiskt liv i. Men det senare har inte visat sig kunna bestämmas som organiskt.

Här finns ju lite potentiell motsättning: hur många vattentäkter har gröna växtdelar i sig men inte kiselalger? Täckt brunn? Pöl? Lagårdsvatten? Gruvgångsdamm?

Eller är det badrumsmögel (rötmånad?), det berömda brödmöglet eller det första bruna köret i ingrodd vattenledningar?
Citera
2017-07-29, 00:00
Bannlyst
Citat:
"Flashbackskribenten som skrev att GM skulle hjälpa Johanna med att överklaga If:s beslut har visat sig ha hyfsad kännedom om familjen.. Att de på slutet visste om att hon blivit nekad utbetalning tvivlar jag inte på. Inte heller att GM undrade och tog reda på varför." /citat

Göran undrade och tog reda på varför. Trådarna ledde till Johannas dotter och två afganer. Så fort Göran hade saken klar för sig, skrev han under sin egen dödsdom. varken Anki eller Göran kan väl ha tvivlat på vem som låg bakom Akis död.

Jag vidhåller att två Afganer fortfarande går lösa. Och en dotter till monstret Johanna.

Afghaner fanns väl inte med i bilden vid Akis död?
Citera
2017-07-29, 00:01
Medlem
McMays avatar
Citat:
Intressant. Vilka afghaner? Någon i tråden påpekade att flyktingverksamheten inte var igång vid tiden för Akis död.
Kompisar till JJ/DB/JB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in