2017-07-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Jag tror helt klart att P hade kontakt med någon utöver sin mamma på tågresan. Antingen den som han sa "puss o kram" till i mobilen innan han klev av, eller via datorn som han satt och grejade med..
Kanske någon från Alléskolan i Hallsberg? Som förövrigt har estetisk linje med musik ensemble bla.. dom hade förövrigt uppvisning (jazz tror jag) den 7/6... Allt detta läste jag på Instagram...
Kanske en vän som han besöker mao..

Ja det där låter intressant, Men varför var han tvungen att kasta ut väskorna på åkern för att lyssna på jazz.? Det är det enda som oroar mig...
Citera
2017-07-28, 21:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Jag tror helt klart att P hade kontakt med någon utöver sin mamma på tågresan. Antingen den som han sa "puss o kram" till i mobilen innan han klev av, eller via datorn som han satt och grejade med..
Kanske någon från Alléskolan i Hallsberg? Som förövrigt har estetisk linje med musik ensemble bla.. dom hade förövrigt uppvisning (jazz tror jag) den 7/6... Allt detta läste jag på Instagram...
Kanske en vän som han besöker mao..

Vem skulle han kunna ha varit i kontakt med, rimliga teorier:

1.Anhörig.
2.Kompis.
3.Titta inte här om du är en sektmedlem eller i övrigt känslig för realistiska teorier.
4.Älskarinna/Älskare

Jag kan då rakt inte finna några fler alternativ.

P kan ha varit i kontakt med någon annan än mamman under tågresan mellan Falun och Hallsberg. Det kan ha skett via mobiltelefon och dator.

EDIT;

Vi vet inte om polisen har kontrollerat vilka mobiler som P:s mobil stod i förbindelse med den aktuella dagen, inte heller om P:s dator är undersökt på SKL, men jag tänker mig att det inte är gjort därför att brott inte misstänks.
Senast redigerad av OY 2017-07-28 kl. 21:22.
Citera
2017-07-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Det var inte varit varken sök eller observationer I Mjölby va?
Om man hoppar av på en station innan och säger "ses i Mjölby" låter det ju i mina öron som om han tänkt ta sig till Mjölby på ett eller annat sätt, men inte med just det tåget.

Men om han tog ett annat tåg skulle han ju inte kunnat ses med den där kvinnan , hmm,,,mysko?
Citera
2017-07-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

1.Anhörig.
2.Kompis.
3.Titta inte här om du är en sektmedlem eller i övrigt känslig för realistiska teorier.
4.Älskarinna/Älskare

P kan ha varit i kontakt med någon annan än mamman under tågresan mellan Falun och Hallsberg. Det kan ha skett via mobiltelefon och dator.

EDIT;

Vi vet inte om polisen har kontrollerat vilka mobiler som P:s mobil stod i förbindelse med den aktuella dagen, inte heller om P:s dator är undersökt på SKL, men jag tänker mig att det inte är gjort därför att brott inte misstänks.

Jag e med på allt du skriver,men säger det igen,varför var han på humör att slãnga iväg sina väskor ut på åkern om han nu ville träffa någon, vem det en må vara ?
Det är det som gör mig orolig och funderar på om brott begåtts mitt i alltihop......?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 21:30.
Citera
2017-07-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Men om han tog ett annat tåg skulle han ju inte kunnat ses med den där kvinnan , hmm,,,mysko?

Går det buss Hallsberg - Mjölby?
Eller så kanske han tänkte lifta dit?
Hann skulle ju kunna hinna eftersom det är ett uppehåll på 1 Tim i Mjölby innan tåget till Malmö går .
Citera
2017-07-28, 21:30
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ja det där låter intressant, Men varför var han tvungen att kasta ut väskorna på åkern för att lyssna på jazz.? Det är det enda som oroar mig...

Om han inte vill bli hittad och ställde dom så för att "vilseleda"

Blev hämtad på moped etc där packning inte funkade..?

Nej.. jag vet verkligen inte.. inget verkar logiskt...
Citera
2017-07-28, 21:33
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:

1.Anhörig.
2.Kompis.
4.Älskarinna/Älskare

EDIT;

Jag tror vän eller möjligen flick-/pojkvän..
Citera
2017-07-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Går det buss Hallsberg - Mjölby?
Eller så kanske han tänkte lifta dit?
Hann skulle ju kunna hinna eftersom det är ett uppehåll på 1 Tim i Mjölby innan tåget till Malmö går .

Jag har bara åkt buss från Motala-Hallsberg, men kan tänka mig att Mjölby-Motala Hallsberg kan finnas o vice versa
Nu åkte jag den bussen för att SJ hade satt in den bussen pga banarbete mellan just Motala-Hallsberg,så den gången fanns inget val.
Men bussar utgår ifrån slutet på glasgången,en stor grusad parkeringsyta där.Var det inte snack om att P. hade suttit på en liten träbänk precis bredvid hissen där.?
(Har själv suttit på den bänken ; oväsentligt, vem bryr sig , men ändå)
Men varför klura med bussåka när han hade biljett köpt för tåg?
Tell me please?:O
Det tar ju mycket längre tid med buss
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 21:45.
Citera
2017-07-28, 21:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag e med på allt du skriver,men säger det igen,varför var han på humör att slãnga iväg sina väskor ut på åkern om han nu ville träffa någon, vem det en må vara ?
Det är det som gör mig orolig och funderar på om brott begåtts mitt i alltihop......?

Om han träffade någon så lutar väskornas placering åt brott tycker jag.

I övrigt så anser jag att det absoluta närområdet kring fyndplatserna bör detaljsökas, inte omöjligt att det finns tillhörigheter där, eller till och med P.
Citera
2017-07-28, 21:46
Moderator
OYs avatar
Citat:

Hur ofta går tågen mellan Hallsberg och Mjölby?

Kanske tänkte handla en mobilladdare i Hallsberg och därefter ta nästa tåg, eller?
Citera
2017-07-28, 21:47
Medlem
OY ! Varför slängde han ut vãskorna på åkern för att träffa kompiskärleken i Hallsberg?
Berätta?
Citera
2017-07-28, 21:49
Medlem
Citat:
Hur ofta går tågen mellan Hallsberg och Mjölby?

Kanske tänkte handla en mobilladdare i Hallsberg och därefter ta nästa tåg, eller?

Ja precis,laddare tänkte jag också

Nästa tåg till Mjölby gick precis 2timmar senare på samma ställe som han klev ur tåget

De går varannan timme fram till typ 20.30 sen inga mer förräns tidigt på morgonen typ 6.30
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 21:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in