2017-07-28, 04:23
Bannlyst
Med respekt till dig men vilket dött inlägg. Johanna Möller ska vi faställa vem hon är?

Hade jag stått i baren intill henne fast jag är 14år äldre så hon varit en en sorglig brud.
Man hade tänkt direkt hon raggar på araber, det är allt hon får.

Jag har försökt att säga samma sak flera gånger hon ser fet ut det syns att hon super.
Nu menar jag inte hur hon ser ut i dag när kriminalvården göder henne.

Jag skulle inte bli förvånad om hon tog droger? Men flickan gillar öl.
Det är säkert hennes drog och brösten är köpta dom sitter inte ens fint.

Något man funderar över är att alla som känner henne skriver på fejjan f.b är inte fint nog.

Hade jag gått i henns klass så hade jag säkert sagt en del hon ser inte ut som en man ville ha som flickvän mer som en man .. Aldrig såg
Citera
2017-07-28, 04:47
Bannlyst
Hon kommer få sitta inne längre än 20år. Men män kommer att skriva till henne och ljuga om sina låsas kukar.
Det är inget man kan hindra, Värsta tiden för henne är snart över när domen kommer så blir hon donnan på Hinseberg.

Det bästa är att om 5år så är hon inget. Jag skulle önska att dom som satt inne hade det som i USA inget internet.

Man kan inte sno deras 13 kanaler i cellen. Är inte det snällt nog?

Så är det att sitta inne som kvinna. Det är 1000 gånger värre om man är man i Sverige.
Citera
2017-07-28, 06:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart.framtid
Hon kommer få sitta inne längre än 20år. Men män kommer att skriva till henne och ljuga om sina låsas kukar.
Det är inget man kan hindra, Värsta tiden för henne är snart över när domen kommer så blir hon donnan på Hinseberg.

Det bästa är att om 5år så är hon inget. Jag skulle önska att dom som satt inne hade det som i USA inget internet.

Man kan inte sno deras 13 kanaler i cellen. Är inte det snällt nog?

Så är det att sitta inne som kvinna. Det är 1000 gånger värre om man är man i Sverige.
Vad du svamlar. Och skriva så man förstår kan du inte heller, uppbyggnaden av meningarna är helt Chicago.
INGEN intagen på svenska fängelser har tillgång till internet. Du snackar bara en massa goja, lägg ner.
Citera
2017-07-28, 06:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Just som man trodde att det inte gärna kunde bli sjukare än vad det är så blev det...det...

"Jag hoppas människor vill vara med o bygga upp fonden.
Jag kommer att lägga en grund från min privata ekonomi: 100 000
Det är inte mycket men det är en början."

Jösses, människan har knappt hunnit installera sig åter på häktet förrän det är dags igen med
brev till media, denna gång bestående av hela 46 sidor skräp.
Man nästan önskar att hon råkat ut för nåt med händerna så de vore bandagerade och
allt tokigt och skamlöst i skrivväg omöjliggjordes för en längre tid. Men då hade hon väl
tränat upp tårna till att kunna greppa en penna och skriva med istället så besatt som
hon verkar vara att få uttrycka sig skriftligen.

Hur hon nu tänkte med det senaste hon släppt ifrån sig, att här ska startas en fond minsann
i den mördade faderns namn, ja, det vete fan. Möjligen ger sig en oerhörd naivitet här
till känna hos henne; en sån grej och ingen kan väl längre tro att hon haft med sin fars
död att göra. Men det kan man. Hon lurar ingen med detta och inte med några andra
upptåg heller. Hon förefaller underskatta "publiken" en hel del om man säger så.
Hon står där på sin scen och krumbuktar sig förgäves.
Alla utom två möjligen skakar bara på huvudet åt hennes konstiga konster.
Det är burop och visslingar; stig av scenen och skäms. Det räcker nu.

Precis som i tidigare brev är hon kritisk mot hur hennes barn behandlats under utredningen, och skriver att en av hennes söner inte fått höra hennes röst på elva månader.
”Mitt hjärta blöder”.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/VVMJV/johanna-moller-vill-starta-fond--i-sin-mordade-pappas-namn

Det kan inte blöda från något som inte finns.
Du har helt rätt. När man tänkte att det nog inte kan komma något ännu värre, något ännu sjukare så är det just det som kommer. Hon skriver om att hennes hjärta blöder för barnen?
Tror hon att folk är idioter och inte kan läsa sig till allt helvete hon utsatt barnen för?
En totalt hjärtlös och empatistörd människa som skriver att hennes hjärta blöder, man vill bara kräkas.
Kan ingen bara säga till henne att lägga av med idiotgrejerna? Hon kränker ju sin familj.

Starta en fond till minnet av pappan hon mördat? Och pengarna ska gå till ensamkommande flyktingbarn?

Så otroligt kränkande för minnet av pappan att "medverka" i något sånt, och för Anki.
Och vart pengarna ska gå - är det en muta till MR eller någon afghankompis?
Hon har ju dels kallat dessa ensamkommande för "apor" och "idioter" och dessutom sexuellt utnyttjat flera av dem. Vem försöker hon lura?
Detta är så sanslöst smaklöst, sjukt, kränkande och äckligt så jag finner knappt ord för det.
Går inte en sån här grej att stoppa?
Citera
2017-07-28, 07:25
Medlem
Honan6s avatar
Hej! (hjärta)
Jag heter Johanna och är skyl.., jag menar oskyldigt dömd för flera mord och ett mordförsök. Jag tycker det ändå är bra att min make och min pappa dog. Synd bara att inte mördaren lyckades med min mamma. Hon tycker inte om mig för att jag kastade ut min son och istället bejakade min kropp och ville ha sex med unga asylsökande pojkar.

När jag var liten så ville jag bli manusförfattare och skådespelerska. Nu går min dröm i uppfyllelse steg för steg. Jag har skrivit manus, regisserat och agerat. Alla blickar går till mig och jag är väldigt intressant.

Det är inte synd om min familj eller mina barn. De bara hittar på att de känner sig kränkta när jag berättar om fonden jag vill starta för pappa. Jag tyckte faktiskt jag var smart där. Tänkte att en del kanske kan tro att jag var oskyldig.

Nej, nu har jag inte tid att skriva till er. Ska göra ett manus till revygruppen jag startade här på fängelset. Gruppen heter "De kallar oss skyldiga".

Kram (tre hjärtan)
Citera
2017-07-28, 07:30
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nånstans står det att JM meddelat sina föräldrar att hon ämnade ta med AG till Granliden för att fiska denna ödesdigra helg. Det är väl en gardering ifall föräldrarna skulle reagera på att nån varit där.

Sen kan det vara med flit att de är där och lämnar spår 14 dagar efter, väldokumenterat via foton (råkade tyvärr radera bort din citering). Förutom att dra upp kräftburar och pejla läget i lugn och ro...
(hoppsan! här låg det visst en kvarglömd bit tejp i vassen..).

Indicier var namnet...

Göran och Anki skulle inte få veta
Samtidigt var JM noga med att ingen av polis eller räddningspersonal skulle ringa JMs föräldrar och berätta vad som hänt efter Akis död. Det kan ju ha varit för att dessa inte skulle få veta att JM och Aki, i strid med föräldrarnas uttryckliga önskemål, tillbringat tid på Granliden. Det var först i december 2015, när Anki råkade få se en gammal tidning, som föräldrarna fick veta att Aki dött på Granliden, om jag minns rätt.

Städning efter mord?
Besöket på Granliden ca två veckor efter mordet på Aki, luktar inte bara familjesamling utan också "städning" IMO. Det kan ju t.ex. innebära en "legitim" upptagning av kräftburar, men det kan ju också innebära att eventuella spår av mördandet avlägsnats. Exempel på vad spår eller andra motiv till ett "återbesök" kan vara, utöver de du nämner är:
– Avlägsna en eventuell barnpool eller andra "dränkningshjälpmedel".
– Avlägsna andra spår efter mord.
– Legitimera JJs kännedom om platsen, om detta var hans andra besök där.

Dom vittnesmål som finns om vad som inträffat, inklusive JMs, MRs berättelse om vad JJ sagt, Tov*s om vad hon hört, AMs, JBs och DBs är svåra att pussla ihop bl.a. därför att flera av dessa har något att dölja och JM, dels har något att dölja, och dessutom ljuger nästan varje gång hon öppnar munnen.

Grader av mytomani
Jag har nog inte stött på någon fullblodsmytoman, som JM, men har sett halvblodsmytomaner. Jag känner igen ett beteende som JM ofta har i förhör. När en fråga berör ett "känsligt" område så svarar hon genom att leda in samtalet på ett annat ämne. Det är oftast uppenbart, men ibland är det vagt. Här är ett exempel (om när Aki var drogad):

"JM: Mm. Ja, ja han var ju helt väck.
Fhl: Ja och du menar att det har han gjort själv? Du har väl inte gett honom någonting?
JM: Varför skulle jag ha gett han droger?
Fhl: Nej, men det finns, det finns dom som säger det.
JM: Att jag ger han droger?
Fhl: Ja.
JM: Nej, jag knarkar inte."

Jag uppfattar som att JMs syfte med det sista svaret är att flytta fokus från frågan om hur Aki drogats (som är en obehaglig frågeställning) till hennes drogvanor (som är mindre obehaglig). Jag tror att hon gör detta automatiskt som ett skydd för att undvika det obehagliga.

Huvudprotokoll__del_6__8_.pdf, sid 640 enligt paginering.

Det hon gör nu, som jag tolkar det, är att hon försöker plocka upp idéer från bl.a. Mats Alm (bl.a. donation) och Kai Linna (ogiltligförklara indicier och bevis) för att "skapa" rimligt tvivel och slippa att bli dömd för mord. Jag tror att det följer en plan som hon tror på. Jag tror dock att hon är ensam om att tro på den planen, om hon inte har Bill och Bull i tråden med sig.

Citera
2017-07-28, 07:34
Medlem
Reimers avatar
Intressant det där med advokatbytet som nu bekräftas av både RPU och Aftonbladet, det gör mig än mer övertygad att Hikes inte hade en susning om brevet till TR som Johanna skrev, det var nog tänkt att det skulle till den nya advokaten hon hade fått kontakt med.

Människan saknar dock helt verklighetsförankring och förmåga att känna skam och skuld, det förstår man ju när man läser vad Aftonbladet lägger ut av det brev de fått, totalt isolerad i sitt eget universum där den enda stjärnan som finns är Johanna Möller, vilken djävla smörja hon kan producera,helt otroligt att det publiceras.
Citera
2017-07-28, 07:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Intressant det där med advokatbytet som nu bekräftas av både RPU och Aftonbladet, det gör mig än mer övertygad att Hikes inte hade en susning om brevet till TR som Johanna skrev, det var nog tänkt att det skulle till den nya advokaten hon hade fått kontakt med.

Människan saknar dock helt verklighetsförankring och förmåga att känna skam och skuld, det förstår man ju när man läser vad Aftonbladet lägger ut av det brev de fått, totalt isolerad i sitt eget universum där den enda stjärnan som finns är Johanna Möller, vilken djävla smörja hon kan producera,helt otroligt att det publiceras.
Har advokatbytet gått igenom?
Sätter min euro på att hon kommer med Eriksson, Hurtig eller Tomas Olsson
Citera
2017-07-28, 07:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Göran och Anki skulle inte få veta
Samtidigt var JM noga med att ingen av polis eller räddningspersonal skulle ringa JMs föräldrar och berätta vad som hänt efter Akis död. Det kan ju ha varit för att dessa inte skulle få veta att JM och Aki, i strid med föräldrarnas uttryckliga önskemål, tillbringat tid på Granliden. Det var först i december 2015, när Anki råkade få se en gammal tidning, som föräldrarna fick veta att Aki dött på Granliden, om jag minns rätt.

Städning efter mord?
Besöket på Granliden ca två veckor efter mordet på Aki, luktar inte bara familjesamling utan också "städning" IMO. Det kan ju t.ex. innebära en "legitim" upptagning av kräftburar, men det kan ju också innebära att eventuella spår av mördandet avlägsnats. Exempel på vad spår eller andra motiv till ett "återbesök" kan vara, utöver de du nämner är:
– Avlägsna en eventuell barnpool eller andra "dränkningshjälpmedel".
– Avlägsna andra spår efter mord.
– Legitimera JJs kännedom om platsen, om detta var hans andra besök där.

Dom vittnesmål som finns om vad som inträffat, inklusive JMs, MRs berättelse om vad JJ sagt, Tov*s om vad hon hört, AMs, JBs och DBs är svåra att pussla ihop bl.a. därför att flera av dessa har något att dölja och JM, dels har något att dölja, och dessutom ljuger nästan varje gång hon öppnar munnen.

Grader av mytomani
Jag har nog inte stött på någon fullblodsmytoman, som JM, men har sett halvblodsmytomaner. Jag känner igen ett beteende som JM ofta har i förhör. När en fråga berör ett "känsligt" område så svarar hon genom att leda in samtalet på ett annat ämne. Det är oftast uppenbart, men ibland är det vagt. Här är ett exempel (om när Aki var drogad):

"JM: Mm. Ja, ja han var ju helt väck.
Fhl: Ja och du menar att det har han gjort själv? Du har väl inte gett honom någonting?
JM: Varför skulle jag ha gett han droger?
Fhl: Nej, men det finns, det finns dom som säger det.
JM: Att jag ger han droger?
Fhl: Ja.
JM: Nej, jag knarkar inte."

Jag uppfattar som att JMs syfte med det sista svaret är att flytta fokus från frågan om hur Aki drogats (som är en obehaglig frågeställning) till hennes drogvanor (som är mindre obehaglig). Jag tror att hon gör detta automatiskt som ett skydd för att undvika det obehagliga.

Huvudprotokoll__del_6__8_.pdf, sid 640 enligt paginering.

Det hon gör nu, som jag tolkar det, är att hon försöker plocka upp idéer från bl.a. Mats Alm (bl.a. donation) och Kai Linna (ogiltligförklara indicier och bevis) för att "skapa" rimligt tvivel och slippa att bli dömd för mord. Jag tror att det följer en plan som hon tror på. Jag tror dock att hon är ensam om att tro på den planen, om hon inte har Bill och Bull i tråden med sig.

Hade jag ägt en sommrstuga hade jag velat bli underrättad av polisen om någon som bott på min tomt drunknat vid min brygga. Hur lyckades JM med det? Övertalning?
Citera
2017-07-28, 07:45
Bannlyst
Hon borde sitte isolerad 6 månader. men det kan inte ske

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hej! (hjärta)
Jag heter Johanna och är skyl.., jag menar oskyldigt dömd för flera mord och ett mordförsök. Jag tycker det ändå är bra att min make och min pappa dog. Synd bara att inte mördaren lyckades med min mamma. Hon tycker inte om mig för att jag kastade ut min son och istället bejakade min kropp och ville ha sex med unga asylsökande pojkar.

När jag var liten så ville jag bli manusförfattare och skådespelerska. Nu går min dröm i uppfyllelse steg för steg. Jag har skrivit manus, regisserat och agerat. Alla blickar går till mig och jag är väldigt intressant.

Det är inte synd om min familj eller mina barn. De bara hittar på att de känner sig kränkta när jag berättar om fonden jag vill starta för pappa. Jag tyckte faktiskt jag var smart där. Tänkte att en del kanske kan tro att jag var oskyldig.

Nej, nu har jag inte tid att skriva till er. Ska göra ett manus till revygruppen jag startade här på fängelset. Gruppen heter "De kallar oss skyldiga".

Kram (tre hjärtan)

Hade jag fått detta så hade det varit lite gulligt. Nu vet vi men döds spindel är det är det jag sagt hela tiden tösen får fullt upp me bundrare.
Citera
2017-07-28, 07:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Har advokatbytet gått igenom?
Sätter min euro på att hon kommer med Eriksson, Hurtig eller Tomas Olsson

Inte vad jag vet, först måste ju Hikes bli entledigad från sitt uppdrag, sedan kan en ny advokat utses.

Bytet kommer att ha skett till förhandlingen i HR, vem som tar självmordsuppdraget har jag ingen aning om men de tre du nämner är ju tänkbara kandidater.
Citera
2017-07-28, 07:58
Bannlyst
Nej det är så kört ingen advokat vill förlora så stort. Tomas Olson är det inte han som fick loss Flick för 7 mord vad satt han bara 26år?

I alla andra länder i EU så vore det en skymf 7KIll/ 26yr mot rättsstaten och i USA så vore det väntan på döden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in