2017-07-28, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vi får inte glömma att hon tappade sin engelska pga den passerande stroken.
Ja, men det var till fördel för tyskan va?
Kanske hon borde använda tyska språket mer frekvent isf för att ge ett mer seriöst intryck.
Geld macht frei kan hon få som broderad skylt på celldörren till Hinsan.
Citera
2017-07-28, 00:28
Bannlyst
J.Möller man har träffat många sjuka folk genom åren men hon tar nog priset.

Ska vi börja med det mest uppenbara släkten vill inte ha med henne att göra.
Nästa mest upppenbara sak hon är rent ful och har en mage som en som fött 8 ungar.

Stackarn från Sandlådan som låg med henne gjorde det får att tjäna på något?
Jag tycker att hon är SVINSJUK jag har mött en del som mått dåligt men denna brud tar nog priset.

Straffet inlåsning och funderining efter 25år i fall hon får börja på öppenanstalt vore det mest rimliga.

Hinseberg har aldrig haft en mer manilputiv kärring slå på bruden.

Mattias Flinck skjöt ihäl 7 pers 1994 med en AK5 och satt inte ens inne 30ÅR.
Sveriges straff är rent komiskt låga.
Citera
2017-07-28, 00:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, men det var till fördel för tyskan va?
Kanske hon borde använda tyska språket mer frekvent isf för att ge ett mer seriöst intryck.
Geld macht frei kan hon få som broderad skylt på celldörren till Hinsan.

jamen nu kom jag på att något snille långt tillbaka i tråden hade snickrat ihop hur hinsan skulle välkomna Mördar-Johanna med olika texter på ex kudden mm.
Någon kommer ihåg vem denna siare är ?
Citera
2017-07-28, 00:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
J.Möller man har träffat många sjuka folk genom åren men hon tar nog priset.

Ska vi börja med det mest uppenbara släkten vill inte ha med henne att göra.
Nästa mest upppenbara sak hon är rent ful och har en mage som en som fött 8 ungar.

Stackarn från Sandlådan som låg med henne gjorde det får att tjäna på något?
Jag tycker att hon är SVINSJUK jag har mött en del som mått dåligt men denna brud tar nog priset.

Straffet inlåsning och funderining efter 25år i fall hon får börja på öppenanstalt vore det mest rimliga.

Hinseberg har aldrig haft en mer manilputiv kärring slå på bruden.

Mattias Flinck skjöt ihäl 7 pers 1994 med en AK5 och satt inte ens inne 30ÅR.
Sveriges straff är rent komiskt låga.

Flink dömdes till livstid, tidsbestämdes i omgångar till slutliga 30 år och släpptes på 20-års dagen av morden 2014. Hade skött sig exemplariskt och fick mycket låga riskodds för nya brott.

Det kommer nog inte hända vår Johanna, hon kommer inte palla att rätta in sig helt exemplariskt och riskbedömningen kommer sannolikt fortsatt vara mycket hög. Hur skulle hon kunna förändra sin personlighet - det är ju så här hon är?

Endast starka psykofarmaka eller förbjuden lobotomi kommer att kunna påverka henne i personlighetsförändrande riktining. All annan uppvisad ånger eller förbättring kommer sannolikt bara vara ett spel för gallerierna av JM.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-28 kl. 00:47.
Citera
2017-07-28, 00:45
Bannlyst
I de flesta fall nar vi snackar livstid så snackar vi 30år sen så kan man fundera på i fall dom anhöriga vill släppa ut dom i samhället?
Jag vet inte om 18 år eller 28år gör någon skillnad i fall man vill Mörda någon? Som skrämsel?

Men en sak är säker det är väldigt ovnaligt att man mördar och jag ser hellre att en mördare sitter 28år i stället för 18år.
Man hängde folk när jag levde 1962 i Europa. Det är inte så länge sedan.

En rå galning ska aldrig se dagens ljus vem säger emot? J. Möller har nåt fel i skallen.
Men Psykiskt sjuk är hon inte.
Citera
2017-07-28, 00:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag ser inga uppenbara mönster, men noterar att JM kommunicerar en hel del med AG, uppenbarligen utan att antyda att Aki är död.
Nånstans står det att JM meddelat sina föräldrar att hon ämnade ta med AG till Granliden för att fiska denna ödesdigra helg. Det är väl en gardering ifall föräldrarna skulle reagera på att nån varit där.

Sen kan det vara med flit att de är där och lämnar spår 14 dagar efter, väldokumenterat via foton (råkade tyvärr radera bort din citering). Förutom att dra upp kräftburar och pejla läget i lugn och ro...
(hoppsan! här låg det visst en kvarglömd bit tejp i vassen..).

Indicier var namnet...
Senast redigerad av develi 2017-07-28 kl. 00:55.
Citera
2017-07-28, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
jamen nu kom jag på att något snille långt tillbaka i tråden hade snickrat ihop hur hinsan skulle välkomna Mördar-Johanna med olika texter på ex kudden mm.
Någon kommer ihåg vem denna siare är ?
Hahahahaha - det är skitkul och det var detta jag ironiserade om.
Det är Addhoc ursprungligen:
Citat:
Hur förbereder de på Hinsan tror du?
Jag gissar på fårskinn över madrassen och ett örngott med ett broderat "If, samt ett lapptäcke av handskrivna meddelanden. Ett akvarie med vandrande signalkräftor, tavla på väggen föreställande ett hotell i Norge bredvid en bonad med "GANSKA ARG" i korsstygn, kanske en tung tresittsoffa längs med ena väggen, ett stilleben av ett basebollträ och handgranat, nedkissade kalsonger i byrålådan och sprutor på handfatet.
Cosy och välkomnande för JM ändå
Citera
2017-07-28, 00:55
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Jag tror nog du ska backa ur en diskussion gällande kön, det har aldrig varit värst givande..

Poliserna på plats får en magkänsla av att nåt är konstigt, att JMs känslor inte verkade äkta, att det finns saker på plats som gav en felkänsla, men det kan inte ses några direkta tecken på annat än olycksfall, det fanns inget konkret att ta på.
Efter samtal med vakthavande befäl beslutas det att ingen förundersökning ska inledas.
En inspektör som var handläggare för ärendet ansåg visst att hon inte skulle ha kontakt med IF efteråt som ville ha ett samtal med dem.
Han hade "avrått dem från att medverka i förhör med IF och uppgett att han själv skulle ta hand om kontakterna med IF."
Fortsättningsvis kan man undra över kvalité på tjänsteutövande, snarare än kön, via det som sen sker framöver.
När JM sen är förhörd och framstår mer än wierd, Akis anhöriga signalerar hej vilt, allt IF har lagt fram sitt i tel- och mailkontakt med polis, så är det ännu mer förunderligt i mitt tycke att ingenting sker.
Inte en reaktion trots mängder med information om indicier. Eller beror det på nåt annat?
Det luktar riktigt skit kring hela detta ärende i mitt tycke.

Jag håller inte med dig.

Angående kön då.

Vackert så?
Citera
2017-07-28, 00:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Jag håller inte med dig.
Vackert så?
Tyck vad fan du vill - oavsett är det en kedja oavsett kön som brister polisiärt.
Citera
2017-07-28, 01:03
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Tyck vad fan du vill - oavsett är det en kedja oavsett kön som brister polisiärt.

Yup; det kan jag ju hålla dig om utan minsta problem.

Men kalla fakta är två av poliserna var kvinnor som var först ut till Granliden - och jag tycker faktiskt att dom gjorde sitt jobb fruktansvärt uselt.
Citera
2017-07-28, 01:04
Bannlyst
Första gången jag skrev här var 2006

Jag har varit med i trådar i så många år har på siten när vi har haft att göra med styckmörare och folk som gömt liket så bra så dom satt själva och snackade med oss här på sidan.
Marina mordet. Men J.M är fallet något väldigt extremt först så ville hon mörda sina barns pappa och sen sina egna föräldrar.

Nåt sånt här fall är ett på 100 miljoner. Och vet Ni vad hon hade förmodligen mördat fler om hon tjänat på det.
Det finns folk i historien som är så här sjuka men dom är unika psykopater är väl rätt ord.

Jag tackar för mig och en sak till för 2år sedan så läste folk andras inlägg.
Citera
2017-07-28, 01:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Yup; det kan jag ju hålla dig om utan minsta problem.

Men kalla fakta är två av poliserna var kvinnor som var först ut till Granliden - och jag tycker faktiskt att dom gjorde sitt jobb fruktansvärt uselt.
Det är tragiskt från start tills en förundersökning öht inleds. Det är även tragiskt att de inte stod på sig gällande intuition/varningsklockor/red flag och det är i klass med vad GW ger uttryck för: tänk mord tills motsatsen är bevisad.
Jag undrar osökt hur vakthavande befäl resonerade likaså och jag undrar osökt om det sen råder prestige eller om det är mörkläggande i fortsatta led.
Här är det då inte skött via PUG (eller mordbibeln) och det kan de gott utreda när det här blir klart.
Senast redigerad av develi 2017-07-28 kl. 01:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in